Ik ben gisteren avond terug gekomen van mijn trip naar Oostenrijk en terug. Op 2km geen 2400km gereden, maar heb wel in detail het verbruik bij gehouden.
Record is het laatste stuk van Wilnsdorf naar Middelburg. 392km op één lading en niet eens helemaal in Max Range geladen. Getuige deze foto: http://tesla.o.auroraobjects.eu/tesla-model-s-180wh-km.jpg
Ik heb verder alles bij gehouden in een spreadsheet en die heb ik hier online gezet: http://tesla.o.auroraobjects.eu/trips/middelburg-to-austria-usage.pdf
Over 2400km heb ik dus 208Wh/km gereden waar ik me in Duitsland zeker niet heb in gehouden.
Het feit echter dat Wilnsdorf 392km is vanaf mijn huis en dat de bestemming in Oostenrijk 350km vanaf Jettingen lag heb ik me daar wel moeten inhouden.
In de bergen kan je veel winst behalen door berg af _GEEN_ regen te gebruiken. Zodra je ziet dat de auto in de regen duikt bij 100km/h, geef dan "gas" bij zodat de kW meter rondom de 0 zit. Je gaat dan iets versnellen, maar dat levert minder verbruik op dan proberen met regen die energie terug te winnen.
Afijn, stukjes hypermilen dus en ook stukken bizar knallen over de Autobahn. 208Wh/km, een mooie score.
Mooi overzicht! Met de laadtijden erbij was hij perfect geweest.
Persoonlijk zit ik nog met het dillema om met kids (2 en 4) een lange trip te maken omdat je zo aan die laadtijden gebonden bent