Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wow, dus er IS hoop qua een realistisch bereik van 400 plus...
Ja, zeker.

Ik heb in Nederland met 110km/h ook al eens 190Wh/km gereden over 380km, dat was 6 dagen nadat ik de auto kreeg in September.

Hier in de UK was het vandaag met piek 18C volgens de auto.

Het terrein ging overigens heuvel op én af, zo had ik soms 60kW nodig en dan had ik een stuk 10kW regen.

Moet ik bij zeggen dat alle Motorways hier een stukje in liggen gegraven waardoor ze beschut zijn tegen de wind.

UK is a very economical country. ;-)
It seems so! I think it could have been better if they had a newer type of asphalt on the Motorways. Probably <160Wh/km.
 
Ik lees allemaal positieve verhalen over het verbruik met dit weer. Hier is het echter nog steeds ruk (mijn vorige woord werd gebanned door het forum :cool:).

Afgelopen dagen enkele tests gedaan met 120 op de CC. Stralend zonnetje en temperaturen variërend van 10 - 15 graden. Vebruik ligt op zo'n 245 Wh gemiddeld vrij constant. Met een uitschieter naar 270 en een naar 230.
Ik wordt echt niet heel vrolijk van deze cijfers.

Auto is onlangs bij Tesla geweest voor onderzoek en de loaner die ik meekreeg haalde op mijn test traject netjes een verbruik wat lag op ongeveer 200 Wh. Conclusie van het onderzoek bij Tesla dat ze niet konden vinden aan de auto...

Iemand nog tips?
 
Jij leeft ook echt op het forum he Wido :wink:

Ja ik vindt het ook heel bizar. In dit geval heb ik korte metingen gedaan over een traject van een aantal kilometer, echter eerder lange test leverde me hetzelfde resultaat op. Het vreemde is dat ik af en toe wel lagere resultaten lijkt te realiseren maar dat is meer uitzondering dan regel. En alles op de CC dus van een zware rechtervoet is dan echt geen sprake. De auto staat inmiddels op 19" voor de aankomende trip naar St. Anton dus 21" verbruik is ook al weggestreept.

Tesla Tilburg doet wel heel erg hun best maar ik het het idee dat ze daar ook belemmerd zijn in hun mogelijkheden.
 
Jij leeft ook echt op het forum he Wido :wink:

Ja ik vindt het ook heel bizar. In dit geval heb ik korte metingen gedaan over een traject van een aantal kilometer, echter eerder lange test leverde me hetzelfde resultaat op. Het vreemde is dat ik af en toe wel lagere resultaten lijkt te realiseren maar dat is meer uitzondering dan regel. En alles op de CC dus van een zware rechtervoet is dan echt geen sprake. De auto staat inmiddels op 19" voor de aankomende trip naar St. Anton dus 21" verbruik is ook al weggestreept.

Tesla Tilburg doet wel heel erg hun best maar ik het het idee dat ze daar ook belemmerd zijn in hun mogelijkheden.

Je moet wat als bijrijder in je eigen S!

Wel is en blijft het vreemd. Ik heb het idee dat de kleinste verandering in weer en wind grote invloeden kan hebben.

Terwijl ik dit schrijf hebben we er al weer 119km op zitten bij 11 graden en geen wind. Inmiddels 125 a 130 op de teller en zit avg op 225Wh/km.

Bandendruk wel in orde? Ik rijd overigens op de 19" banden die er bij zaten. Goodyear's zijn dat.
 
Ja dat is waar bij wind doet het rare dingen met je range. Nu was het echter lekker lenteweer met zo goed als geen wind. Aanvankelijk reed ik op 21" michelin. Nu op 19" Pirelli Sottozero Winterbanden. Mijn collega heeft dezelfde banden en heeft dagelijks een substantieel lager verbruik.
 
Je moet wat als bijrijder in je eigen S!

Wel is en blijft het vreemd. Ik heb het idee dat de kleinste verandering in weer en wind grote invloeden kan hebben.

The whole subject seems pretty foggy at times. Today my wife drove to Tilburg & back, arriving home around 12:45. At 6:30 I repeated the trip (to take her father home). When I got in the MS I noticed that she'd booked an average power consumption of around 267Whr/km during the last 25km of her trip! Gee...

Over the same section of road I tried to achieve the same consumption but only got as far as 245Whr/km average. I'm not going to mention what speed I was doing for obvious reasons, but it was fast enough. I compared the VisibleTesla logs for the two trips and my wife was driving somewhat closer to the speed limit than I was. So how come she ended up with such a huge consumption? The weather conditions were pretty much the same. I cycled 55km this afternoon and although there was some wind, it wasn't a huge factor on my bike.

Wierd.
 
The whole subject seems pretty foggy at times. Today my wife drove to Tilburg & back, arriving home around 12:45. At 6:30 I repeated the trip (to take her father home). When I got in the MS I noticed that she'd booked an average power consumption of around 267Whr/km during the last 25km of her trip! Gee...

Over the same section of road I tried to achieve the same consumption but only got as far as 245Whr/km average. I'm not going to mention what speed I was doing for obvious reasons, but it was fast enough. I compared the VisibleTesla logs for the two trips and my wife was driving somewhat closer to the speed limit than I was. So how come she ended up with such a huge consumption? The weather conditions were pretty much the same. I cycled 55km this afternoon and although there was some wind, it wasn't a huge factor on my bike.

Wierd.

Perhaps she didn't use the cruisecontrol?
 
Vanochtend 220Wh/km richting Middelburg. De laatste 40 km hingen de vlaggen stil, dus (bijna) windstil weer. Woensdrecht rapporteert 5 knopen oost-/zuidoostelijke wind.

Het kan allemaal toeval zijn, maar sind firmware versie 5.5.8 lijkt mijn verbruik wat beter, maar het weer ook ;-)
Ik kom straks de A58 weer op, dan zal ik ook rapporteren.

Net weer 170km gereden in de UK, 189Wh/km over de motorways hier. Zat op een gegeven moment op 160Wh/km, maar dan kwam er een laatste klim aan die stevig was.