Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de befaamde A58. Zeeland richting brabant. Volgens mij wind mee. Cc op 140: 340 wh/km gemiddeld over 10 km!
Ben "blij dat jij het ook ervaren hebt.

Die A58 is gewoon niet leuk qua verbruik.

+1, ben op de A58 in december ook de boot in gegaan toen ik de MS net had. 70 km marge opgebruikt van Oosterhout naar Middelburg. Had flink tegenwind. Uiteindelijk bij Wido op de oprit een half uurtje bijgetankt om het weer terug naar Oosterhout te halen.
Ik krijg de laatste tijd steeds meer "tankers". Ben de enige met een 22kW punt rondom Middelburg :)
 
Ben "blij dat jij het ook ervaren hebt.

Die A58 is gewoon niet leuk qua verbruik.

Ik krijg de laatste tijd steeds meer "tankers". Ben de enige met een 22kW punt rondom Middelburg :)

Misschien tijd voor zo'n ding in de muur van je garage? :smile:

febo.jpg
 
Dit komt omdat het verbruik van de binnen verwarming niet wordt meegenomen bij de tripmeter. Verder heeft de lader/omvormer nog een rendement van zo'n 93%.


In mijn MS wordt de verwarming wel meegenomen in de tripmeter.
Tenminste als je rijdt. Als je stilstaat wordt de verwarming niet meegeteld.

Ik heb mijn werkelijke verbruik over de afgelopen 2 maanden (vanaf het moment van levering) eens bekeken.
Omdat ik uitsluitend bij openbare laadpalen laad, kan ik mijn laadgeschiedenis heel gemakkelijk inzien.
Volgens mijn tripmeter heb ik de laatste 2 maanden 3.746 km gereden en 843,5 kWh verbruikt.

Volgens mijn laadgeschiedenis heb ik in diezelfde periode 955 kWh geladen ( ik heb hier 20 minuten Super Charger in Oosterhout plus de lading bij aflevering, 431 ideal km, bij inbegrepen).

Als ik hier de vampire loss van ca. 3 km/etmaal van aftrek (in totaal ca. 45 kWh) kom ik op een werkelijk laadverlies van 7%.
 
We kunnen op het display van de auto niet zien hoeveel kWh er geladen is, of heb ik dat gewoon nog niet ontdekt?
Jawel, als je units instelling op ENERGY staat en niet op DISTANCE wordt in het laaddisplay weergeven hoeveel kWh je geladen hebt. Ik rij dagelijks ongeveer 175 KM en mijn laaddisplay ziet er iedere dag ongeveer zo uit (wel de stekker er nog niet uithalen):
foto1.JPG

Hier kun je zien dat ik 46kWh geladen heb. Overigens geeft mijn kWh meter van mijn laadpunt thuis dan ongeveer 49 kWh aan, dit komt door het rendement van de lader.
Maar in het tripdisplay stond 's avonds dat ik maar 42,6 kWh verbruikt hebt sinds de laatste keer dat ik geladen heb.
foto.JPG

Ik schrijf nu al een paar weken iedere dag deze gegevens op, en iedere keer zit er een verschil van enkele kWh tussen wat ik geladen heb en wat ik verbruikt heb. Ik laad altijd tot 90%, en voorverwarmen doe ik niet aan, dus daar kan het niet aan liggen. De enige conclusie die ik kan trekken is dat in het tripdisplay niet alle verbruik wordt meegenomen. Binnenverwarming wordt volgens mij niet meegeteld, en dit is gedaan om elektrische auto's met ICE's beter te kunnen vergelijken. Bij een ICE is door het enorme warmteverlies de interieurverwarming namelijk "gratis".

Zijn er anderen die ook een verschil zien tussen wat er geladen is en wat er verbruikt is sinds de laatste keer laden?
 
Last edited:
Bedankt robbie_s aan het eind van iedere laadsessie is zo inderdaad te zien hoeveel er geladen is, kan soms wel handig zijn als je moet afrekenen.
Ik hoop alleen nog op een overzicht zoals bij de roadster, zodat je de laatste laadsessies kan zien.
 
Vandaag de befaamde A58. Zeeland richting brabant. Volgens mij wind mee. Cc op 140: 340 wh/km gemiddeld over 10 km!
View attachment 42465
Welcome to my world! Ik had afgelopen week 300Wh/km gemiddeld over 50km, met 120km/h op de CC. Ik ben dus na die 50km maar 110km/h op de CC gaan rijden, maar daarmee leek ik het nog steeds niet te halen. Uiteindelijk ben ik 100 gaan rijden; ik kwam thuis met -7km.

Mijn gemiddelde verbruik na bijna 11000km is 254Wh/km. Daarvoor rijdt ik 1350km per week met strikt 120km/h op de CC, en zo'n 130km per weekend 'vrij'. Ik vind dat tegenvallen.