You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben idd in de war...hoe dan?hij zal wel in de war zijn door je classic snelheidsmeter.
30.000 km : gefeliciteerd !v/a 2 sept. 2016 tot nu:View attachment 245100
Het verbruik is wel behoorlijk beinvloed door stoplichtsprints en skibox .....
Als je je Model S uit 2013 niet had verkocht, had je ook nog rond kunnen rijden met deze nostalgische graphics op het dashboardBen idd in de war...hoe dan?
Vraagje over Tesla Logs: ik heb het even geprobeerd, mooie info en goede presentatie laag maar maar slurpte nogal wat km per dag weg en heb het weer eraf gehaald. Het zou zo maar kunnen dat het kwam door mijn gebrek aan kennis van Tesla Log. Is er een manier om Tesla Logs alleen actief te hebben wanneer de auto "actief" (rijdt) en tijdens parkeren niet actief is?Ik heb na 2.5 jaar volgens de auto zelf een overall ATA van 201Wh/km.
En nu 2 jaar gedetailleerde trip/charge logs van Teslalog.
View attachment 243401
Gemiddeld verbruik tijdens trips volgens de logs: 203Wh/km (Trips)
Totaal de batterij in gegaan, omgeslagen over totaal gereden kilometers: 241Wh/km (Battery)
En totaal van alle laders afgenomen, omgeslagen over alle kilometers: 266Wh/km (Charged)
View attachment 243402
Het verschil tussen Charged en Battery is zo'n 9.5%: laadverlies + preheating aan de laadpaal.
Het verschil tussen Battery en Trips is nog eens zo'n 14%: vapor drain, en preheating niet aan de laadpaal.
De vapor drain is vrij hoog doordat Teslalog voorkomt dat het 12V systeem in sleepmode gaat.
En ik ben niet een veelrijder dus het sluipvlies omgerekend per kilometer is vrij hoog.
Tel daarbij eventueel nog 10% voor transportverlies vanaf de windmolen en ik kom op 290Wh/km primair energieverbruik.
Degradatie merk ik nog niet echts iets van. Recentelijk geeft de auto wel 1 a 2 kilometer minder typical bereik na laden tot 90% maar ik moet hem weer eens een keer balanceren voordat ik geloof dat dat permanent is.
Verder lijkt alsof de lader iets minder efficiënt wordt: het laadverlies was in het begin maar 8%, maar wil eerst nog meer data verzamelen voordat ik echt die conclusie durf te trekken.
S60 van Maart 2015, 65k km ODO.
280 Wh/km zou je met een 85 kWh batterij (78 kWh beschikbaar om te rijden) toch een kleine 280 km moeten opleveren, laat het met normale degradatie 260 zijn, maar 150-200? Daar klopt sowieso iets niet.hallo,
ik rijd rond met een P85D van 2015, 50.000km op de teller.
Heb ondertussen een afstand van bijna 10.000km afgelegd en zit met een gemiddelde van !! 280Wh/km !!
Dit hoge gemiddelde resulteert dat ik 150 à MAX 200km kan afleggen met een volledig opgeladen batterij. (ik heb de batterij eens volledig opgeladen om te kunnen te zien hoeveel km ik met 1 volledige lading kan rijden, ook al is dit afgewezen door TESLA)
Heb al nieuwe banden laten plaatsen, uitlijning en geometrie laten controleren...
Rijd zeer occasioneel met verwarming of airco
wagen staat in verwarmde garage, wat volgens mij de ideale locatie is om de batterij zo warm mogelijk te houden.
driving staat altijd op insane, met range mode aan.
Ik heb wel een vrij actieve rechtervoet maar als ik het verbruik lees van de forumleden stel ik me toch vragen...
Is er mogelijkheid tot sluikverbruik of dergelijke?
Thx voor jullie input!
grtz
Vraagje over Tesla Logs: ik heb het even geprobeerd, mooie info en goede presentatie laag maar maar slurpte nogal wat km per dag weg en heb het weer eraf gehaald. Het zou zo maar kunnen dat het kwam door mijn gebrek aan kennis van Tesla Log. Is er een manier om Tesla Logs alleen actief te hebben wanneer de auto "actief" (rijdt) en tijdens parkeren niet actief is?
Heb ik inderdaad gedaan. De token om 11:00 weer geactiveerd en de Monitor State uitgezet. Tot nu toe 0 km vampire drain (5 uur tijd) maar dat kan ook komen doordat ik nog niet gereden heb. (denk ik dan)Probeer eens de 'Monitor State' uit te zetten en te kijken wat het effect is.
View attachment 246427
Met de Monitor State op Off heeft de auto in 16 uur tijd 4 km "verloren". Tesla Logs heeft dus geen/nauwelijks invloed op de vampire drain, en het enige wat je mist in Tesla Logs is de temperatuur ;-). Ik heb nu uit pure nieuwsgierigheid en zonder dat het enige wetenschappelijk waarde op gaat leveren ;-) de Monitor State op On gezet om eens te zien wat de impact is op de "vampire drain" vannacht.Heb ik inderdaad gedaan. De token om 11:00 weer geactiveerd en de Monitor State uitgezet. Tot nu toe 0 km vampire drain (5 uur tijd) maar dat kan ook komen doordat ik nog niet gereden heb. (denk ik dan)
Logt hij de laadsessies nog wel met Monitor State = off ?Met de Monitor State op Off heeft de auto in 16 uur tijd 4 km "verloren". Tesla Logs heeft dus geen/nauwelijks invloed op de vampire drain, en het enige wat je mist in Tesla Logs is de temperatuur ;-). Ik heb nu uit pure nieuwsgierigheid en zonder dat het enige wetenschappelijk waarde op gaat leveren ;-) de Monitor State op On gezet om eens te zien wat de impact is op de "vampire drain" vannacht.
In 12 uur tijd is de auto in totaal 10 km kwijt geraakt. Energy Saving On, Always connected On. De verschillen dus:Logt hij de laadsessies nog wel met Monitor State = off ?
hallo,
ik rijd rond met een P85D van 2015, 50.000km op de teller.
Heb ondertussen een afstand van bijna 10.000km afgelegd en zit met een gemiddelde van !! 280Wh/km !!
Dit hoge gemiddelde resulteert dat ik 150 à MAX 200km kan afleggen met een volledig opgeladen batterij. (ik heb de batterij eens volledig opgeladen om te kunnen te zien hoeveel km ik met 1 volledige lading kan rijden, ook al is dit afgewezen door TESLA)
Heb al nieuwe banden laten plaatsen, uitlijning en geometrie laten controleren...
Rijd zeer occasioneel met verwarming of airco
wagen staat in verwarmde garage, wat volgens mij de ideale locatie is om de batterij zo warm mogelijk te houden.
driving staat altijd op insane, met range mode aan.
Ik heb wel een vrij actieve rechtervoet maar als ik het verbruik lees van de forumleden stel ik me toch vragen...
Is er mogelijkheid tot sluikverbruik of dergelijke?
Thx voor jullie input!
grtz
Ik merk steeds meer dat "one pedal driving" voor velen een onbekend iets is.........Ik begrijp dat je de rechterpedaal nogal assertief gebruikt; mijn vraag is : hoe ga je om met die linkerpedaal ?
Maw : hoe is de regeneratie ingesteld ?
Misschien zit het sluikverbruik wel in de remblokken.
Je stelling dat 14 km drain per dag geen enkel punt is, deel ik niet.In 12 uur tijd is de auto in totaal 10 km kwijt geraakt. Energy Saving On, Always connected On. De verschillen dus:
Tesla Logs Monitor State Off: total "vampire drain" 24 uur: 6 km
Tesla Logs Monitor State On: total "vampire drain" 24 uur: 20 km
Tesla logs kost je dus ongeveer 14 km per dag als de auto stil staat. In het normale gebruik geen enkel punt dus, op vakantie zonder de auto met wel ff rekening mee houden lijkt mij daar je in 14 dagen zo'n 196 km extra kwijt zou raken.