Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom zo gefocust op zuinig rijden? Je hebt een P85+ met 21 inch..
trappen met dat hok zou ik zeggen!
Met mijn 4 Tesla's zit ik met allen ruim boven 270kw overall.....Waarom zuinig rijden als je voor een P kiest??
Ja, je hebt helemaal gelijk. Verbruikt maakt me niet uit qua kosten, heb stroom uit mij panelen zat. Maar bedoel eigenlijk dat ik bang was dat er iets niet goed zou zijn met mijn S maar ook @HWS zit altijd hoog, en jij helemaal... dus zijn zij nou zo.... of zijn wij......

Ik ga in ieder geval niet rustiger rijden, maar omdat ik eigenlijk zowat nooit zelf rem zocht ik meer iets in die richting...
 
Ja, je hebt helemaal gelijk. Verbruikt maakt me niet uit qua kosten, heb stroom uit mij panelen zat. Maar bedoel eigenlijk dat ik bang was dat er iets niet goed zou zijn met mijn S maar ook @HWS zit altijd hoog, en jij helemaal... dus zijn zij nou zo.... of zijn wij......

Ik ga in ieder geval niet rustiger rijden, maar omdat ik eigenlijk zowat nooit zelf rem zocht ik meer iets in die richting...
Precies! Haal eruit wat er in zit! Nogmaals niets mis met zuinig rijden maar als je voor Performance kiest, Plus, Insane, Ludicrous, 21 inch, 22 inch, ga da niet trachten zuinig te rijden maar haal er uit waar je voor betaald hebt1
 
Waarom zo gefocust op zuinig rijden? Je hebt een P85+ met 21 inch..
trappen met dat hok zou ik zeggen!
Met mijn 4 Tesla's zit ik met allen ruim boven 270kw overall.....Waarom zuinig rijden als je voor een P kiest??
Hoef echt niet altijd zuinig, maar zuinig kunnen rijden is meer range... Mijn gemiddelde 236 is verkregen door geheel bipolair rijgedrag; van180km/h in de bergen in Spanje bij lege 3baanswegen tot 90km/h tussen Beaune en Metz toen dat nog een stuk was om het maar te halen. En al de benodigde electronen voor dit rijplezier zijn afkomstig geweest uit mijn (aandeel in) eigen windmolen. Green can be massive fun.Thank you Tesla!
 
Precies! Haal eruit wat er in zit! Nogmaals niets mis met zuinig rijden maar als je voor Performance kiest, Plus, Insane, Ludicrous, 21 inch, 22 inch, ga da niet trachten zuinig te rijden maar haal er uit waar je voor betaald hebt1
::Belerende modus aan::
Tja... en dan is het niet gek dat 'de Tesla rijder' als een asociale rijder wordt aangemerkt. Ik zit ook in een circuit van ligfietsers en daar is die mening pregnant aanwezig. Ze geven wel toe dat er ook wat jaloezie bij komt kijken, maar toch.
Naast de te verwaarlozen stroomrekening zijn de bandenkosten van mensen die in een S boven de 250 wH/km en in een X boven 280 wH/km rijden een factor 3 hoger.
Gelukkig worden die kosten door 'de zaak' betaald. Bij mij ook, maar met 204 wH/km en 60.000 km met een stel 21" banden blijft dat allemaal binnen redelijke proporties.
::Belerende modus uit::
 
Ja, je hebt helemaal gelijk. Verbruikt maakt me niet uit qua kosten, heb stroom uit mij panelen zat. Maar bedoel eigenlijk dat ik bang was dat er iets niet goed zou zijn met mijn S maar ook @gelden

Ik ga in ieder geval niet rustiger rijden, maar omdat ik eigenlijk zowat nooit zelf rem zocht ik meer iets in die richting...
Vergeet @gelden niet. die zit met een S85 ook boven de 260wh/km sinds 2013, nog een echte *-SPZ-**. Mijn 90D rijdt wel 10% zuiniger dan mijn P85. Korte woon-werkafstanden en doorrijden op de langere afstanden heeft bij mij de meeste invloed.
 
Weekje woon-werk.
IMG_20170901_142328.jpg


Kosten: een tientje en een paar centen.
 
Last edited:
::Belerende modus aan::
Tja... en dan is het niet gek dat 'de Tesla rijder' als een asociale rijder wordt aangemerkt. Ik zit ook in een circuit van ligfietsers en daar is die mening pregnant aanwezig. Ze geven wel toe dat er ook wat jaloezie bij komt kijken, maar toch.
Naast de te verwaarlozen stroomrekening zijn de bandenkosten van mensen die in een S boven de 250 wH/km en in een X boven 280 wH/km rijden een factor 3 hoger.
Gelukkig worden die kosten door 'de zaak' betaald. Bij mij ook, maar met 204 wH/km en 60.000 km met een stel 21" banden blijft dat allemaal binnen redelijke proporties.
::Belerende modus uit::
Je wil niet weten wat de gemiddelde Tesla rijder over ligfietsers denkt..........
 
  • Funny
Reactions: pvh and Benny-T