Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Kachel op hoeveel graden .......en stoelverwarming uit...
ik red deze waarden niet, ook niet bij constante 80 kmh, maar ik ben een kou kleum dus kachel op 23 en stoelverwarming op 2 en ik heb stellig de indruk dat dit behoorlijk veel invloed heeft.
 
Kachel op hoeveel graden .......en stoelverwarming uit...
ik red deze waarden niet, ook niet bij constante 80 kmh, maar ik ben een kou kleum dus kachel op 23 en stoelverwarming op 2 en ik heb stellig de indruk dat dit behoorlijk veel invloed heeft.

Wat kachel en stoelverwarming betreft zal Wido wel antwoorden. Maar het is algemeen bekend dat een lagere gemiddelde snelheid, dus lagere luchtweerstand, het verbruik enorm verlaagt.

Dat kan echt spectaculair zijn. Ik heb met de S85 in de zomermaanden met alleen binnenwegen op een range van 530 km gezeten. Snelheid, lees luchtweerstand, is samen met de rijstijl (veel snel optrekken of een constante snelheid aanhouden) de grootste bepalende factor.
 
Kachel op hoeveel graden .......en stoelverwarming uit...
ik red deze waarden niet, ook niet bij constante 80 kmh, maar ik ben een kou kleum dus kachel op 23 en stoelverwarming op 2 en ik heb stellig de indruk dat dit behoorlijk veel invloed heeft.

Die stoelverwarming op 2 is niet zo erg. Kan je zelfs op 3 zetten. Maar je kachel op 23 zal je verbruik aanzienlijk verhogen! De kachel is grootste energieslurper in de auto zelf.
 
Gisteren vanuit Carlisle VK naar huis gereden.
4 personen tot Leicester en 300 kg bagage -1 C, niet voorverwarmd want was bang echt te moeten gaan kruipen. Zat echt vol geladen met testmaterial voor m'n machines, de frunk en frunk VOL, gemiddeld 120 gereden, in het begin richting Warrington gaf de wagen -4% aan tekort aan en het verbruik was na 10 km nog boven de 400 W/ km.

Na 25 km begon deze toch aardig te dalen, 15 km voor Warrington had ik gemiddeld slechts 210w/km gebruikt en ben dus echt gaan doorrijden, zo'n 140 want de bekeuringen blijven hopelijk toch weg.
Met 30 km restant op de teller aangekomen.

Dus de boodschap is, lange ritten drukken de gemiddelden.

Wat een fantastische auto!

Merk niets van het gewicht, heel veel AP gereden, verhoogd het gebruik niet!
Veel geaccelereerd en de opmerking kwam dat men nu begreep waar de hoofdsteunen voor zijn![emoji12]
 
Last edited:
Na 5 dagen (volop genieten) van mijn 85D ben ik een ritje onder de 200Wh/km kunnen blijven [emoji12][emoji12][emoji12]
808ffc6436433509783f1f02383818dd.jpg
 
5.571km, 1.179kWh, 212Wh/km. Dat was het resultaat van mijn roadtrip naar de Lofoten in Noorwegen.

Ik vind hem ook netjes. Sinds dat ik de Tesla in mijn bezit heb, en ook een dikke 5.000 kilometer gereden inmiddels, zit ik aan en verbruik van 234 Wh/km. Moet ik wel opmerken dat er niet zoveel snelwegkilometers mee gemaakt zijn maar hoofdzakelijk woon/werk -verkeer en "taxi" spelen voor mijn blagen. Niets leukers om papa voor te laten rijden in een coole auto als ze ergens heen moesten. :biggrin: Maar daar is bij mij nu de lol wel vanaf dus hoop dat mijn verbruik ook weer wat zal zakken. Daarbij wel benieuwd of ik zulke cijfers ook haal als ik met de Pasen een roadtripje heb naar Götenborg in Zweden.