You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goede berichtenIk heb die van mij afgelopen zomer bij een lange rit door de Ardennen tot 145 Wh/km weten zakken (gemiddeld over meer dan 100 km).
De mijne P90D is zeer zo'n 10% zuiniger dan de P85 van Maart 2014!
Klopt, maar denk Jan dat 19" niet het echte grote verschil is, denk dat de sleep torque op de achterwielen het verschil maakt.Dat is met die [19" next gen seats] uit je signature zeker?
Die van mij is na mijn ongeval ook zuiniger geworden. Bleek dat de uitlijning bij aflevering toch niet binnen de specs was. Kan ook een slok op de borrel schelen.
Hoewel ik de exacte getallen niet zo bij hou is het mij altijd opgevallen dat als de temperatuur flink oploopt (zoals in Frankrijk en Italië afgelopen zomer, tegen de 30 gr C) het verbruik bij zo'n 100 km/u, terwijl de airco vol staat te blazen, vrij gemakkelijk op of onder de 170 Wh/km uitkomt. En dan is de P85 nog redelijk onzuinig vergeleken met de nieuwere D-versies, zeker als ze constant op autopilot rijden.@Maarten : hoe laag is dat dan per kilometer?
De lucht die moet verplaatst worden tijdens het rijden is dan minder zwaar. Waardoor je minder energie nodig hebt om dezelfde afstand af te leggen.
Wordt teveel verwaarloosd in deze discussies hier.
PS: vraag maar eens aan windmolenuitbaters of ze liever 5m/s in de zomer of in de winter hebben...
Vandaag volgeladen bij SuC Sankt Moritz en dan 50km naar het hotel in italie gereden en daar aangekomen met een verbruik van 0.0
View attachment 194867