Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD wordt weer duurder vanaf Mei.

This site may earn commission on affiliate links.
En als er weer wat auto's verkocht moeten worden gaat ie weer omlaag. Met Tesla weet je 't toch nooit. Zeker nu niet. Tesla heeft in de afgelopen 2 maanden zoveel rare prijs wijzigingen gedaan dat niemand er nog wat van snapt. De redenatie achter de nieuwe prijzen niet maar ook niet de reden van de prijswijziging an sich. Of het nou een demand issue is of dat Tesla toch heel dichtbij FSD is en daar grote plannen mee heeft.

Kan mij dat laatste niet voorstellen, maargoed. we shall see.
 
En ondertussen wil ik FSD wel kopen maar blijft Tesla maar zeggen dat het nog niet kan, dat ze niet weten wanneer mijn gratis AP komt en dus ook niet weten wanneer en hoe en tegen welke prijs ik de upgrade kan kopen. En Elon maar twitteren.

Je kan een hoop zeggen van Tesla maar consistentie is ver te zoeken bij ze. Je zou zeggen dat de concurrentie op de deur van Fremont klopt en dat ze dus wat scherp op de prijs moeten zitten...
 
  • Like
Reactions: SeBsZ and Jooop
Ze moeten FSD gewoon een subscription maken. FSD paste niet meer in leasebudget, maar ik wil het best prive erbij kopen.
Maar ik ga niet 10K droppen ineens. Maar 150-175 euro per maand, gedurende mijn leaseperiode, wil ik best betalen.
Zit uuuren per dag in de auto. Voor prijs van een volle kar AH-boodschappen of avondje uiteten+kroeg wil ik best per maand de hele feature-set kopen voor dat bedrag....
 
  • Helpful
Reactions: jorisee
2482A3E6-6082-41C2-A150-15A7CF8ABDB2.png
Nu heb ik dit in mijn account staan. Gaat deze prijs ook omhoog?
 
Blijft een boel geld voor iets wat je toch de komende paar jaar waarschijnlijk niet mag gebruiken. Zelfs als je auto geheel zelfstandig kan rijden zal het vast nog even duren voordat het ook toegestaan is.

Wellicht iets om over een paar jaar te kopen in mijn volgende Tesla.
Wellicht werkt het dan volledig én mag het ook van de wet.
 
Toch is het vreemd dat de prijs de ik nu zou betalen voor deze optie hoger is dan de prijs die werd genoemd op het moment van aankoop. Immers- die prijs werd genoemd zonder verdere conditie. Wat er staat is in feite: als je nu koopt is dit de prijs die je "na levering" gaat betalen (wanneer dan ook). Inmiddels staat die conditie er wel bij zag ik.

Huidig (140419)
Schermafbeelding 2019-04-14 om 14.40.34.png
Bij aankoop - (juli 2018)

Schermafbeelding 2019-04-14 om 14.40.48.png
 
Toch is het vreemd dat de prijs de ik nu zou betalen voor deze optie hoger is dan de prijs die werd genoemd op het moment van aankoop. Immers- die prijs werd genoemd zonder verdere conditie. Wat er staat is in feite: als je nu koopt is dit de prijs die je "na levering" gaat betalen (wanneer dan ook). Inmiddels staat die conditie er wel bij zag ik.

Huidig (140419)
View attachment 396739 Bij aankoop - (juli 2018)

View attachment 396740

Ik heb nog een screenshot van hoe het was.

Maar dat is ook geen bindend verhaal.
 
Toch is het vreemd dat de prijs de ik nu zou betalen voor deze optie hoger is dan de prijs die werd genoemd op het moment van aankoop. Immers- die prijs werd genoemd zonder verdere conditie. Wat er staat is in feite: als je nu koopt is dit de prijs die je "na levering" gaat betalen (wanneer dan ook). Inmiddels staat die conditie er wel bij zag ik.
De oude prijs is een upgrade van EAP naar FSP. De nieuwe is een upgrade van Basic AP naar FSP. Logisch dus dat dat een andere prijs is. Ik veronderstel toch dat ze niet de nieuwe upgradeprijs gaan aanrekenen voor iemand die al EAP heeft? Dat zou wel erg bizar zijn.
 
Met dergelijke prijzen gaan ze, zeker zolang het nog niet daadwerkelijk actief, is er niet veel van verkopen. Daar komen ze snel genoeg achter en daar ze het geld best goed kunnen gebruiken zullen de prijzen vast wel weer een keer verlagen. Ik zie de Tesla prijzen als het 'in vitro testen van prijselasticiteit'. Verkoopprijzen zijn m.i. net zo grillig als de beurskoers van het bedrijf. Ik koop i.i.g. niets voor dergelijke bedragen als ik niet zeker weet dat ik er gedurende de resterende looptijd van de lease er ook maar iets voor terug krijg. En daar ik mij als repeating customer niet graag een oor aan genaaid krijg zou Tesla er verstandig aan doen de klanten die hen al jaren trouw zijn gebleven een goede deal aan te bieden i.p.v. ze steeds te confronteren met steeds wisselende prijzen (wat o.a. ook leidt tot ridicule inruil prijzen of afschrijvingen). My2cents.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR