Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar waar dan? En zou dat nu al zichtbaar zijn?
Als ik inlog zie ik het referral programma. Als ik dan op beheren klik, zie ik eerst een text over het opmaken van het contract. Rechts staat iets over het bekijken van de configuratie en het downloaden van de app, en daaronder staan wat documenten: de bestelovereenkomst, de aanbetalingsfactuur, een creditfactuur van die aanbetaling en het beleid tav grijze markten. Verder zie ik niets.

Bij mij staat het ook in mijn Tesla account, niet in de app. Staat ergens helemaal onderaan bij bijbestellen.
 
Weet iemand of het wel of niet hebben van FSD invloed heeft op de hoogte van de verzekeringspremie?

  • Korting op de premie ivm minder risico op schade is volgens mij niet meer van toepassing (voorheen wel bij een paar maatschappijen maar daar zijn ze op terug gekomen....)
  • De premie gaat over de catalogus waarde. Als je FSD achteraf aanschaft en niet expliciet doorgeeft aan de verzekering dan zal men de premie niet verhogen. Als je auto gestolen wordt of total loss is krijg je overigens de meerprijs voor FSD niet terug..... (tenzij het op dat moment standaard geleverd wordt bij een nieuwe Tesla maar daar zou ik niet vanuit gaan....)
 
nou ja, FSD biedt toch als extra de mogelijkheid om een route via de navigatie te volgen, waarbij hij automatisch uitvoegt? Als daar dan iets stil staat, en je let niet op.... :)

Alles wat jij omschrijft doet mijn Model 3 met zoveel marge dat het onmogelijk is om schade te rijden :p

Zonder gekheid -> in de basis AP zitten een paar zaken die "misbruikt kunnen worden" en/of "voor verrassingen kunnen zorgen" (ik doel op oneigenlijk gebruik of bij niet opletten van de bestuurder)

De extra mogelijkheden van FSD kun je bijna niet misbruiken en zorgen in mijn geval voor een paar extra ogen (voorbeeld tijdens inhalen). het automatisch een afrit nemen zal niet snel voor problemen zorgen als de bestuurder standby blijft.:)
Dat kun je van de AP functies helaas niet altijd zeggen :(
 
wat is HW 3.0? Hebben we dat op de M3?

HW 3.0 is de interne computer die alle processen rond full self drive zal aansturen. HW 3.0 heeft een stuk meer rekenkracht en kan veel meer frames per seconde verwerken dan uw 2.5. Normaal gezien zouden auto's die jonger zijn dan 3 maand over hw 3.0 moeten beschikken. Dit is vooral nuttig voor wie fsd heeft bijgekocht, al belooft Tesla wel een retrofit moest je nog niet beschikken over 3.0
 
Nou, ik "denk" dat ik FSD heb aangeschaft. Op hoop van zegen dan maar :) De Tesla site werkt weer lekker verwarrend. In eerste instantie kreeg ik een foutmelding dat er iets was mis gegaan en dat er geen geld was afgeschreven. Daarna kreeg ik een andere foutmelding, maar lijkt het wel goed te zijn gegaan... We gaan het zien....

Capture.PNG
 
Lukt me niet om FSD te kopen, met 2 creditcards geprobeerd die op de zaak staan, en die worden gewoon gebruikt. Krijg vrij generieke foutmelding dat we contact moeten opnemen met de creditcard maatschappij. Iemand anders problemen met aanschaffen van de FSD upgrade?
 
Het is bij mij uiteindelijk gelukt, ondanks die foutmelding. Ik heb het niet via Credit Card gedaan, maar via mijn Bankrekening. Het lijkt alleen een koppeling te zijn die niet echt gebruikt wordt, want nu 1,5 week later is er nog steeds niets van mijn bankrekening afgeschreven. Het lijkt erop dat je dus gewoon elke willekeurige rekening kunt gebruiken.
 
Het is bij mij uiteindelijk gelukt, ondanks die foutmelding. Ik heb het niet via Credit Card gedaan, maar via mijn Bankrekening. Het lijkt alleen een koppeling te zijn die niet echt gebruikt wordt, want nu 1,5 week later is er nog steeds niets van mijn bankrekening afgeschreven. Het lijkt erop dat je dus gewoon elke willekeurige rekening kunt gebruiken.
Maar wel FSD actief?