Dat Tesla al altijd alle data van onze auto bij kon houden spreekt vanzelf.
Dat Tesla die data al deelde met anderen (MobilEye/Navigon/Google, ...?) ter verbetering van fleet-learning, vermoed ik ook, alleen was Tesla daar qua Europese wetgeving minstens "op 't randje". In de VS, Australië etc. zijn er minder strenge privacy-normen.
Deze nieuwe opt-in procedure is naar mijn idee gewoon ingegeven opdat Tesla meer in regel zouden zijn met Europese privacy-regels.
Het zou anderzijds, vermoed ik, een achteruitgang betekenen van fleet-learning als we niet "intekenen" want dan zou Tesla minder informatie kunnen delen dan het per 7.1 (al dan niet wettig) deelde.
Maar ieder kiest zijn optie natuurlijk
Dat Tesla die data al deelde met anderen (MobilEye/Navigon/Google, ...?) ter verbetering van fleet-learning, vermoed ik ook, alleen was Tesla daar qua Europese wetgeving minstens "op 't randje". In de VS, Australië etc. zijn er minder strenge privacy-normen.
Deze nieuwe opt-in procedure is naar mijn idee gewoon ingegeven opdat Tesla meer in regel zouden zijn met Europese privacy-regels.
Het zou anderzijds, vermoed ik, een achteruitgang betekenen van fleet-learning als we niet "intekenen" want dan zou Tesla minder informatie kunnen delen dan het per 7.1 (al dan niet wettig) deelde.
Maar ieder kiest zijn optie natuurlijk