Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fleet Learning : zet de functie AAN, als je wil dat onze Tesla's van elkaar leren

This site may earn commission on affiliate links.
Dat Tesla al altijd alle data van onze auto bij kon houden spreekt vanzelf.
Dat Tesla die data al deelde met anderen (MobilEye/Navigon/Google, ...?) ter verbetering van fleet-learning, vermoed ik ook, alleen was Tesla daar qua Europese wetgeving minstens "op 't randje". In de VS, Australië etc. zijn er minder strenge privacy-normen.
Deze nieuwe opt-in procedure is naar mijn idee gewoon ingegeven opdat Tesla meer in regel zouden zijn met Europese privacy-regels.
Het zou anderzijds, vermoed ik, een achteruitgang betekenen van fleet-learning als we niet "intekenen" want dan zou Tesla minder informatie kunnen delen dan het per 7.1 (al dan niet wettig) deelde.

Maar ieder kiest zijn optie natuurlijk :)
 
  • Like
Reactions: sweep
Dat Tesla al altijd alle data van onze auto bij kon houden spreekt vanzelf.
Dat Tesla die data al deelde met anderen (MobilEye/Navigon/Google, ...?) ter verbetering van fleet-learning, vermoed ik ook, alleen was Tesla daar qua Europese wetgeving minstens "op 't randje". In de VS, Australië etc. zijn er minder strenge privacy-normen.
Deze nieuwe opt-in procedure is naar mijn idee gewoon ingegeven opdat Tesla meer in regel zouden zijn met Europese privacy-regels.
Het zou anderzijds, vermoed ik, een achteruitgang betekenen van fleet-learning als we niet "intekenen" want dan zou Tesla minder informatie kunnen delen dan het per 7.1 (al dan niet wettig) deelde.

Maar ieder kiest zijn optie natuurlijk :)

Volgens mij sla je de spijker op zijn kop. Deze interpretatie heb ik ook als ik de melding van Tesla lees.