Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe krijg ik de Type 2 Mennekes van Tesla uit elkaar?

This site may earn commission on affiliate links.

slk-A4

Model S 85 12-2015
Oct 24, 2018
348
304
The Netherlands
Hoi allemaal,
Ik heb een defecte gebruikte Tesla mobile connector gekregen. Die was defect, doordat er kennelijk overheen gereden was. Slechts één stuurdraad van de 5 kabels was onderbroken en nu laadt hij weer perfect. Ik wil hem graag vast in de garage installeren als oplaadpunt aan de andere kant van de garage.

Het liefst zou ik hem willen inkorten tot de kabelbreuk en de kabels in de Mennekes type 2 steker opnieuw willen verbinden.
Ik ben er achter dat onder het aluminium plaatje waar Tesla op staat, drie schroeven zitten(zie foto 2), die ik losgedraaid heb. Maar dan nog krijg ik hem met geen mogelijkheid open. Schuiven helpt niet, dus hij zit op de een of andere manier geklikt. Het lijkt er niet op dat hij dichtgelijmd zit.

Wie weet hoe je zo'n steker uit elkaar haalt? Alle tips zijn welkom.


20190207_175200.jpg
20190207_175228.jpg
 
Wat je wil kan niet. De aders zijn aan de pennen geperst. Je zult dus een hele nieuwe stekker moeten aanschaffen (en de benodigde krimptang ergens vandaan zien te regelen) of je moet de aders in de stekker afknippen en in de stekker ze aan elkaar lassen, maar daar zal onvoldoende ruimte voor zijn. (En solderen is uit den boze!!)