Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Video is privé, niet te zien dus.

Dat was deze eerst niet. Maar je mist niks, het is iemand die autopark activeert en vervolgens via het bestuurdersraam uit de auto klimt om te laten zien dat niemand in de auto hoeft te zitten om de autopark functie te laten werken. Mercedes heeft inmiddels ook de mogelijkheid om via sleutel of telefoon autopark te activeren. Daar hoef je dus ook niet in de auto te zitten. Geen bijzondere video dus, aangezien er duidelijkere video's te vinden zijn omtrent autopark.
 
af26af1b1f6364d307fd677acfb415b7.jpg


Niets went zo snel als verwend zijn. De rest zal ik jullie besparen[emoji200]
 
Ik heb de indruk dat de AP wat minder goed werkt dan voor 7.1. Hij slingert meer en het gebeurt vaak dat ik de melding heb "autosteer not available" of zelfs "Cruise Control is not available" en dan iets over de camera. De weg was schoon, het regende niet en het was licht. En toch kon hij niets 'zien'?
Ik heb deze meldingen sinds donderdag meer gehad dan de hele periode met 7.0 ervoor...
 
Ik heb de indruk dat de AP wat minder goed werkt dan voor 7.1. Hij slingert meer en het gebeurt vaak dat ik de melding heb "autosteer not available" of zelfs "Cruise Control is not available" en dan iets over de camera. De weg was schoon, het regende niet en het was licht. En toch kon hij niets 'zien'?
Ik heb deze meldingen sinds donderdag meer gehad dan de hele periode met 7.0 ervoor...


Die ervaring heb ik ook.
Vandaag op de heenweg naar het werk, het eerste half uur geen autopilot available en daarna slingerde hij zo erg dat ik moest ingrijpen en uitzetten :-(

- - - Updated - - -

Die ervaring heb ik ook.
Vandaag op de heenweg naar het werk, het eerste half uur geen autopilot available en daarna slingerde hij zo erg dat ik moest ingrijpen en uitzetten :-(

Bedenk me ineens dat er mogelijk ijs op de camera heeft gezeten of zelfs de radar?
 
Die ervaring heb ik ook.
Vandaag op de heenweg naar het werk, het eerste half uur geen autopilot available en daarna slingerde hij zo erg dat ik moest ingrijpen en uitzetten :-(

- - - Updated - - -



Bedenk me ineens dat er mogelijk ijs op de camera heeft gezeten of zelfs de radar?

Lees op het US gedeelte wel aardig wat klachten over de rijpositie in de baan (extreem naar links/rechts) zie dit . Lijkt erop alsof sommige wijzigingen/'verbeteringen' iets zijn doorgeschoten voor sommige bestuurders. Andere mensen daar geven juist weer aan dat het beter is..

In the 7.1 release notes, Tesla indicates that the car doesn't bias to the side of the lane as much when adjacent to curbs/barriers.

After hundreds of miles on 7.1 autopilot, not only do I find that there isn't an improvement, but it's even worse than 7.0.
 
Lees op het US gedeelte wel aardig wat klachten over de rijpositie in de baan (extreem naar links/rechts) zie dit . Lijkt erop alsof sommige wijzigingen/'verbeteringen' iets zijn doorgeschoten voor sommige bestuurders. Andere mensen daar geven juist weer aan dat het beter is..
Mij viel juist in positieve zin op dat hij soms zeer rechts aanhoudt (en soms zelfs met de banden zo ongeveer op de belijning rijdt). Vooral op provinciale wegen met tegenliggers zit de auto nu veel meer rechts, wat een stuk prettiger is, want dan is er meer ruimte tussen jou en de tegenliggers.

Maar op de meeste wegen, zeker snelwegen of wegen waarbij er ook een vangrail in het midden zit, is gewoon het midden aanhouden toch het fijnst.
 
Dat lijkt me in mijn geval niet waarschijnlijk: het eerste stuk deed hij het prima, daarna wel, niet, wel, niet.. Als er ijs op had gezeten had dat in het begin geweest.
Maar wie weet? Het kan ook aan het koude weer liggen: dat is ook vorige week begonnen :)

Ik had vandaag dezelfde problemen. AP begon redelijk OK, maar naar mate de rit vorderde werd het steeds beroerder. Ik ben onderweg gestopt en zag dat zich condens gevormd had bij de camera / het driehoekje achter de ruit. Krijg dat er maar eens uit....anders dan door wachten. Zojuist op weg naar huis geen probleem meer.
 
Ik had vandaag dezelfde problemen. AP begon redelijk OK, maar naar mate de rit vorderde werd het steeds beroerder. Ik ben onderweg gestopt en zag dat zich condens gevormd had bij de camera / het driehoekje achter de ruit. Krijg dat er maar eens uit....anders dan door wachten. Zojuist op weg naar huis geen probleem meer.
Heb je dat eerder gehad of is dat iets van de laatste tijd?
 
Ik had van de week ook dat AP niet beschikbaar was. Bleek dat er waarschijnlijk waas van strooizout op de voorruit zat bij de AP camera. Het stuk ruit waar de camera achter zit wordt maar door één wisser geraakt. Toen ik de ruitensproeier en wissers even flink had gebruikt werkte het in ieder geval weer als vanouds.