Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Financial Lease - bij wie?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo alle Tesla fans,
Ik wil graag jullie hulp in roepen. Sta op het punt een Model 3 te bestellen - ja, ik ben om ! - en wil deze o.b.v. financial lease bestellen via de Tesla website. Het wordt een Model 3 , zwart, long range.
Weten jullie wat het Fin. Leasetarief is wat Tesla gebruikt? Ik heb de sales afdeling gemailed voor een offerte zodat ik de specificaties kan zien maar tot nu toe geen reactie.
Ik zie dat het via Findio gaat maar ik zie nergens de tarieven. Voordat ik nu op de bestelknop druk zou ik graag zeker willen weten of het klopt wat er op de site staat: Geschat leasebedrag€ 377 p/mnd, € 12.500 aflossing, 60 maanden, Laatste termijn € 20.269 excl. BTW. Alle bedragen zijn exclusief BTW, Aanschafprijs€ 58.800.

Als jullie tips hebben voor aanbieders van Financial Lease welke interessante tarieven bieden, houd ik me aanbevolen!
Via Google kijk ik al enkele weken op tientallen websites die financial lease aanbieden maar nergens, echt nergens, zie ik een actueel rentepercentage staan. Toch wel gek eigenlijk.

Misschien heeft iemand van jullie de gouden tip bij wie de financial lease af te sluiten?

Thanks alvast, Jake
 
Dank je wel voor je reply! Ok, hopelijk kunnen ervaringsdeskundigen laten weten via wie en tegen welke voorwaarden zij hun M3 hebben gefinancierd. Ik kan wel bestellen, en dan zien wat er uit komt, maar zou graag van te voren weten hoe en wat. Of kun je je bestelling nog annuleren als blijkt dat het financieringsvoorstel te ongunstig is? Ik wacht even af wat anderen vinden.
 
Dank je wel voor je reply! Ok, hopelijk kunnen ervaringsdeskundigen laten weten via wie en tegen welke voorwaarden zij hun M3 hebben gefinancierd. Ik kan wel bestellen, en dan zien wat er uit komt, maar zou graag van te voren weten hoe en wat. Of kun je je bestelling nog annuleren als blijkt dat het financieringsvoorstel te ongunstig is? Ik wacht even af wat anderen vinden.

Ja, je kan altijd nog afbestellen. Anders zou dat ook wel lullig zijn. Dat iemand een auto bestelt, te horen krijgt dat ze hem niet kredietwaardig vinden en vervolgens hij de auto niet af kan nemen. ;)

Je krijgt de 2.000 euro gewoon terug na afbestellen.
 
Hi! Ik zag toen na de testrit een rente % staan van 4.10% via Findio/ABN.. zullen wel betere tarieven te vinden zijn online.. Ben ook wel benieuwd via welke partijen de rest dit heeft geregeld.

Dank je! Ik heb heel internet afgestruind maar tarieven vind ik echt helemaal nergens. Wél financial lease calculatie tools die een maandbedrag berekenen maar dat komt allemaal hoger uit dan de fin. lease op de tesla site (dus hogere rentetarieven). Erg schimmig allemaal. Ik bankier zelf zakelijk bij de ABN en ook daar kun je een calculator gebruiken. Zijn standaard tools en geven geen scherp tarief.
Het blijkt vrij lastig om gewoon een concreet voorstel te krijgen -;) en natuurlijk houden ze het bewust vaag zodat mensen voor een hoge rente een financiering afsluiten.
 
Ik heb dat geregeld door naar een Tesla Store te gaan. Daar konden ze het direct uitdraaien en was 't zo geregeld.
Kredietwaardigheid check was gek genoeg ook binnen 20 seconden klaar (wat dan naar mijn idee niet zo veel voorstelt)
 
Dankjewel Tozz! Dan ga ik dat ook maar proberen. Welk percentage heb je?

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Dat is nergens formeel genoemd gek genoeg. Er is alleen een som, een maandbedrag en een slotsom. Maar ik zat nog in de iets betere periode, volgens mij zit ik onder de 2% maar ik weet het niet zeker.

Auto is gefinancierd bij DLL, maar die werken niet meer met Tesla inmiddels.
 
Wow..dat is een scherp tarief Tozz! Ik ga het denk ik gewoon via Tesla zelf doen. Ik laat weten wat het uiteindelijk geworden is.
En...mochten er nog andere Tesla rijders zijn die een goede tip hebben wat betreft fin. lease: ik houd me aanbevolen!
 
Heb inmiddels contact gehad met Tesla (Sales afdeling)...konden geen offerte toesturen (????).
Het actuele financial lease rente tarief is 4,1 %
Heb ook even met mijn huisbank gebeld. Tarief was (iets) lager, maar slottermijn kon hoogstens 8k zijn. Hierdoor kwamen de maandlasten stukken hoger uit.
Lijkt erop dat financiering via Tesla /Findio toch het meest aantrekkelijk is.
Ik zal nog eens 1 of 2 van die intermediairs benaderen maar daar zit waarschijnlijk een opslag tussen.