Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Financial Lease - bij wie?

This site may earn commission on affiliate links.
Tegen welk rente %?
GetFileAttachment
 
Ik heb nog niet eerder financial lease gedaan, maar overweeg er nu wel gebruik van te maken. Wat mij het meeste tegenstaat is om nu al de looptijd te bepalen. Ik weet niet zeker of ik 3, 4 of 5 jaar met de auto ga rijden. Stel dat ik nu kies voor 4 jaar en wil na 3 jaar de auto verkopen. Kan dat volgens de voorwaarden? Kan je dan de lening ineens aflossen? Betaal je dan een boete?
 
Ik heb nog niet eerder financial lease gedaan, maar overweeg er nu wel gebruik van te maken. Wat mij het meeste tegenstaat is om nu al de looptijd te bepalen. Ik weet niet zeker of ik 3, 4 of 5 jaar met de auto ga rijden. Stel dat ik nu kies voor 4 jaar en wil na 3 jaar de auto verkopen. Kan dat volgens de voorwaarden? Kan je dan de lening ineens aflossen? Betaal je dan een boete?
Bij Finio kun je na xx maanden van de looptijd zelfs boete vrij (het restant van de aflossing) in 1x aflossen.
Ik heb 3 jaar gekozen, en kan, als ik dat wil na 1.7 jaar, de centen niet zakelijk wil gebruiken, het restant dan aftikken. De rente die ze dan mislopen, hoef je niet te betalen....
Heb overigens geen eind bedrag....
 
Ik heb nog niet eerder financial lease gedaan, maar overweeg er nu wel gebruik van te maken. Wat mij het meeste tegenstaat is om nu al de looptijd te bepalen. Ik weet niet zeker of ik 3, 4 of 5 jaar met de auto ga rijden. Stel dat ik nu kies voor 4 jaar en wil na 3 jaar de auto verkopen. Kan dat volgens de voorwaarden? Kan je dan de lening ineens aflossen? Betaal je dan een boete?

Je kunt altijd de hele lening in 1x aflossen, maar het kan zijn dat dat simpelweg is dat je alle maandbedragen in 1x mag ophoesten. In andere woorden, je krijgt de rente dan niet terug cq. moet nog steeds alle rente betalen. Bij DLL is dat het geval.

Bij DLL is aflossen dus niet aantrekkelijk. Ik heb eerder een Audi geleased bij VWFS (Volkswagen Financial Services) en daar kreeg ik wel een lagere maandlast (door minder rente) wanneer ik een extra aflossing deed. Bij VWFS levert het dus wel wat op

Die Audi heb ik uiteindelijk 2 jaar eerder in 1x afgetikt en kreeg toen gewoon het kentekendeel per post, zodat ik 'm kon verkopen.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71 and RichieB
Iemand nog aanbevelingen en ervaringen? Mijn X is total loss gereden , niet door mijn schuld.

Naast FIndio dan.
DLL , LeaseHub, Leasit, etc alles wat met DLL te maken heeft doen geen Tesla's meer. Je krijgt nog wel een keurige offerte. Als je dan aangeeft dat het om een Tesla gaat dan is het antwoor "nee' . Ik vraag mij af wat daar gebeurt is
 
Hoi!

Heb mijn Tesla gefinancierd via - verwijderd -. Zij hebben de beste deal uit de markt opgezocht. Ben prima tevreden

---

Iedereen is hier van harte welkom. Tips delen mag ook. Maar meteen beginnen met het plaatsen van een commerciële link is niet zoals het hoort. Stel je eerst eens voor in dit draadje: Even voorstellen...

Right_Said_Fred
 
Last edited by a moderator:
Ik ben vorig jaar begonnen met Financial Lease en bij DLL uitgekomen, maar dat leek voor mij de uitkomst van een momentopname: hoewel de voorwaarden hier en daar verschillen lijken de aanbiedingen en rentepercentages in mijn beleving nogal sterk aan het moment onderhevig. Hoewel ik me vantevoren aardig had ingelezen (ook hier op het forum) bleken de rentes van de verschillende aanbieders toch sterk te verschillen van een maand daarvoor op dit forum aangegeven. Key message: je moet gewoon je eigen research doen... :confused:
 
Hoi!

Heb mijn Tesla gefinancierd via - verwijderd -. Zij hebben de beste deal uit de markt opgezocht. Ben prima tevreden

---

Iedereen is hier van harte welkom. Tips delen mag ook. Maar meteen beginnen met het plaatsen van een commerciële link is niet zoals het hoort. Stel je eerst eens voor in dit draadje: Even voorstellen...

Right_Said_Fred
Hoi, Excuses dat wist ik niet. heb me inmiddels voorgesteld.
Hun bedrijfsnaam is een URL, sorry ik wist niet dat dat niet mocht.
 
Hi,

ik speel ook met de gedachte om een model 3 te leasen via Tesla, maar is er ook een max aantal Km die je per jaar mag rijden? Op de duitse Tesla site is dit wel beschreven (20000KM/J) maar hier in NL vind ik hier niets over.
 
Ik ben me aan het oriënteren op financial lease en heb inmiddels het volgende uitgezocht.

Findio
Model 3: 4,1% ongeacht hoogte lening
Model S en Model X: 3,8% vanaf 50K
Voordeel van Findio is dat je mag rekenen met een behoorlijke slottermijn, waardoor het maandbedrag relatief laag blijft

ABN
Bij ABN kom ik tot een rentepercentage van 3,5%
De slottermijn mag bij 60 maanden slechts 14% van de aanschafwaarde bedragen

Rabo
Bij Rabo kom ik uit op een rentepercentage van 4,05%
De slottermijn mag bij 60 maanden slechts 12% van de aanschafwaarde bedragen

Ik vind de rentepercentages behoorlijk tegenvallen, zeker als je bedenkt dat geld lenen voor banken 'gratis' is. Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken en of jullie nog andere interessante aanbieders weten!