You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook maak ik gebruik van de Jedlix app en laad 's nachts mijn MS hiermee op, volgens de app geeft dit telkens een besparing van min. EUR 2,-- hetgeen behoorlijk is. In plaats van misschien een laadtijd van 4 uur is de auto nu wel 8 uur aan het laden afhankelijk van hoeveel tijd je hem hiervoor gunt via de instelling in de app.
Niet nodig, je kunt het slim laden namelijk uit zetten in de app.Wat ik mij afvraag is of het gebruik van deze app zal voorkomen dat de auto in de slaapstand komt? Als je de auto bijvoorbeeld op het vliegveld voor een paar weken zou achterlaren dan zou je in dat geval beter de inlog gegevens kunnen verwijderen uit Jedlix om vampire drainage te voorkomen.
Niet nodig, je kunt het slim laden namelijk uit zetten in de app.
En het moet ook maar net een laadpaal zijn die Jedlix ondersteunt.Ok, dus niet vergeten schuifje in de app om te zetten als de auto langere tijd met rust gelaten moet worden.
En het moet ook maar net een laadpaal zijn die Jedlix ondersteunt.
Zoals @vdvoorde al schreef hierboven, kan het slim laden blijkbaar uitgezet worden via de app.Klopt dat vermoeden? Kan iemand van Jedlix dat bevestigen?
Het zou zonde zijn als de besparing teniet wordt gedaan door dit extra energieverbruik. Dan is het elektriciteitsnet wel gebalanceerd, maar schiet je er zelf niks mee op en heb je alleen het nadeel van een langere laadtijd.
Ja, ik heb hier aan meegedaan en kom zelfs nog even in de video aan het woord , ik moet zeggen dat het een leerzame dag was en prima verzorgd door de gastheren van eLaadNL in Arnhem. Er werd aan de hand van drie grafieken uitgelegd hoe de test verliep, eerste lijn betrof de vraag naar stroom door de auto, tweede lijn betrof wat Tennet bood en de derde lijn wat de laadpaal max. kan leveren. De kunst is om deze drie lijnen vlak te krijgen middels "load balancing", dit is kort gezegd waar het die dag om ging, "grid to vehicle".
Ook maak ik gebruik van de Jedlix app en laad 's nachts mijn MS hiermee op, volgens de app geeft dit telkens een besparing van min. EUR 2,-- hetgeen behoorlijk is. In plaats van misschien een laadtijd van 4 uur is de auto nu wel 8 uur aan het laden afhankelijk van hoeveel tijd je hem hiervoor gunt via de instelling in de app.
Zoals @vdvoorde al schreef hierboven, kan het slim laden blijkbaar uitgezet worden via de app.
Ja, ik heb hier aan meegedaan en kom zelfs nog even in de video aan het woord , ik moet zeggen dat het een leerzame dag was en prima verzorgd door de gastheren van eLaadNL in Arnhem. Er werd aan de hand van drie grafieken uitgelegd hoe de test verliep, eerste lijn betrof de vraag naar stroom door de auto, tweede lijn betrof wat Tennet bood en de derde lijn wat de laadpaal max. kan leveren. De kunst is om deze drie lijnen vlak te krijgen middels "load balancing", dit is kort gezegd waar het die dag om ging, "grid to vehicle".
Ook maak ik gebruik van de Jedlix app en laad 's nachts mijn MS hiermee op, volgens de app geeft dit telkens een besparing van min. EUR 2,-- hetgeen behoorlijk is. In plaats van misschien een laadtijd van 4 uur is de auto nu wel 8 uur aan het laden afhankelijk van hoeveel tijd je hem hiervoor gunt via de instelling in de app.
Hoe stuurden ze het langzamer laden of stoppen/starten van het laden aan, via de standaard api van Tesla ?
Oftwel heb je daarvoor je username/password van je Tesla account gegeven ?
Want starten/stoppen van laden kan je wel aansturen maar de laadsnelheid niet via de api voor zo ver ik weet (of is dat alleen een beperking van de standaard Tesla app?)
En het moet ook maar net een laadpaal zijn die Jedlix ondersteunt.
Wat ik vermoed is dat de server van Jedlix voortdurend de auto "vraagt" of het toevallig aan het laden is. Dus als je voor een paar weken parkeert (ook zonder de auto in te pluggen) kan de auto niet over op de slaapstand om de accu te sparen.
Klopt dat vermoeden? Kan iemand van Jedlix dat bevestigen?
Het zou zonde zijn als de besparing teniet wordt gedaan door dit extra energieverbruik. Dan is het elektriciteitsnet wel gebalanceerd, maar schiet je er zelf niks mee op en heb je alleen het nadeel van een langere laadtijd.
Deze vermoedens zijn inderdaad correct. Hierdoor is het inderdaad ook verstandig om, wanneer je op vakantie gaat of om een andere reden de auto heel lang stil staat (zonder aangesloten te zijn) je Tesla account tijdelijk te verwijderen uit de Jedlix app. Je huidige besparingen blijven uiteraard netjes staan en op het moment dat je je account weer toevoegt gaan wij automatisch weer beginnen met slim laden. Ik zal deze opmerking ook toevoegen in de FAQ. Dank voor de input!
Jedlix kan inderdaad ook alleen het laden stoppen en starten en niet het laden langzamer laten verlopen. Dit is geen probleem omdat de verzoeken van Tennet straks altijd grote stappen in energie zijn waardoor meerder auto's nodig zijn om aan dat verzoek te voldoen en we hierdoor dus nooit auto's bijvoorbeeld voor de helft van hun maximale laadsnelheid hoeven te laden.
Het aantal deelnemende auto's hoeft niet een hele centrale te doen sluiten, het gaat alleen om de mate van onbalans in het net.Erik, hoeveel auto's hebben jullie nu die meedoen aan Jedlix ?
Bij een soortgelijk project in Californie met 100 auto's deden er per 'event' gemiddeld 8 auto's aan het balanceren mee.
Om 1 standby gascentrale van 400MW uit de markt te drukken (bijvoorbeeld piekvraag van 3 uur overbruggen) zouden we bij dat soort verhoudingen, en uitgaande van 11kW laders dan 440.000 deelnemende auto's moeten hebben.
@Jedlix_Erik @Jedlix_Jorg
Is er ondertussen al een oplossing om met twee auto's van uit een Tesla Account te laden zonder twee accounts maken te bij Tesla?
Is het dan voldoende om Smart Charging uit te zetten in de app of moet je echt de account gegevens weghalen?
Ik dacht ook dat het met de tesla API mogelijk is om uit te vragen of de auto slaap, zonder de auto wakker te maken. Is het mogelijk om hier iets mee te doen zodat slapende auto's met rust gelaten worden?
Erik, hoeveel auto's hebben jullie nu die meedoen aan Jedlix ?
Bij een soortgelijk project in Californie met 100 auto's deden er per 'event' gemiddeld 8 auto's aan het balanceren mee.
Om 1 standby gascentrale van 400MW uit de markt te drukken (bijvoorbeeld piekvraag van 3 uur overbruggen) zouden we bij dat soort verhoudingen, en uitgaande van 11kW laders dan 440.000 deelnemende auto's moeten hebben.
En wat is de maximum tijd dat jullie het laden van een auto stoppen ?