Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Musk negeert min of meer het cultuur gewauwel van Wilders, en komt met een ander issue: bevolkingsafname, of eigenlijk bevolkings ineenstorting in zijn woorden. Op de langere termijn klopt dat zeker, alleen verschil ik van mening over de gevolgen. Bevolkingsafname betekent dat ook de economische groei kan gaan afnemen of beter nog; een daling inzetten. Zolang de bevolking harder afneemt dan de economische activiteit zal de totale welvaart nog steeds stijgen. Lijkt me een pluspunt voor klimaat én kwaliteit van leven.

Vergrijzing is slechts een probleem op de korte termijn, op het moment dat de grijze golf uitgestorven is(wij dus :cool:) zijn onze kinderen er van verlost.

Het is alleen wel een langdurig en vervelend traject met het risico op een brain drain als het niet geleidelijk gaat.
 
Je geeft zelf al aan dat het wel een tijdelijk probleem zal zijn, immers zullen wij nog met de hand op de poepstoel gezet moeten worden, maar tegen de tijd dat onze kinderen die leeftijd hebben zal er een oplossing vanuit de automatisering en techniek zijn(is mijn inschatting). Bovendien nemen onze kinderen gemiddeld meer minder kinderen dan wij zelf en onze ouders deden, dus ook de grijze instroom zal relatief gezien afnemen.
Sorry, maar relatief zal de afname hetzelfde blijven en zelfs toenemen als de reproductie cijfers kleiner worden.
Dat het in absolute getallen kleiner wordt is logisch dat wil niet zeggen dat het probleem niet relatief steeds groter wordt.
Daarnaast hoop ik zo oud te worden dat ik de pensionering van ook mijn kinderen ga meemaken.
Verder is de inhoud niet echt geschikt voor dit topic / forum.
 
Een beetje met AI en Elon gespeeld.
00 elon musk as wa 32648b6f-4571-4240-a17f-be7d06e983fd.png01 elon musk as wa d57086c3-4fcb-45c4-afef-2ae1f2ff60bd.png02 elon musk as wa 22e6439d-fee2-46ce-a04c-216e070579b0.png03 elon musk as wa f6ebb74e-1327-4edb-b1a8-d971a4bfa769.png04 elon musk as wa 0d709302-68a5-48d1-b9ca-64fc732d8ef2.png05 elon musk as wa 6c69a40c-1380-4a2d-9d4d-4e9c2212a536.png06 elon musk as ca 067ad6c9-0948-4270-b699-759f03b89f74.png
 
  • Like
Reactions: tron_fvl


Hoogst onwaarschijnlijk als je weet dat Musk na het Joe Rogan incident jarenlang is onderworpen aan random drugstests op last van NASA en het Amerikaanse ministerie van defensie.

Aangezien SpaceX onlangs nog een spionage satelliet heeft gelanceerd lijkt het dat hij die testen met goed gevolg heeft afgelegd.

Beetje dom ook want Musk heeft zelf rond 2020 toegegeven regelmatig Ambian te gebruiken, een zwaar slaapmiddel waar nogal wat bijwerkingen aan kleven die zijn irrationele gedrag prima zouden verklaren.

Maar goed, Ambian is een FDA goedgekeurd medicijn, illegale drugs klinken beter natuurlijk.
 
Alé, dan maar weer al ons aandelen verkopen zeker... 🥱
Hoogst onwaarschijnlijk als je weet dat Musk na het Joe Rogan incident jarenlang is onderworpen aan random drugstests op last van NASA en het Amerikaanse ministerie van defensie.
Vergeten te melden dat mijn post geen stellingname is. Noch pro noch contra (wie ben ik?).
Maar het bericht hoort hier volgens mij wel thuis. Ook stellingmakerij rond Elon is hier relevant. Kennis over je tegenstanders is van cruciale waarde.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Kop artikel leest inderdaad idd alsof EM permanent met een heroine naald in zijn arm zit :) USA is sowieso wat hyper over drugs, maar tegelijk wel grootverbruiker...

EM heeft wat aandoeningen waarbij het mij niet vreemd voorkomt dat hij wat stevigere meds gebruikt. Over wat weed maak ik mij geen zorgen, dan kunnen we 90% van NL wel afschrijven.

Verder zoals @Dikkie Dik schreef: hij wordt zelfs regelmatig formeel gecontroleerd.
 
Valt inmiddels wel op hoeveel aanvallen er op de persoon Musk zijn. Het is kennelijk heel problematisch om voor vrijheid van meningsuiting te zijn…

Dat, en de bedreiging die uitgaat van Tesla voor grote bestaande bedrijven en enorme financiële belangen.
Er wordt alles in het werk gesteld om Tesla maximaal te vertragen.
Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van het spelen op de persoon om het grote publiek te beïnvloeden.
En het wordt hier in Europa kritiekloos door het journaille door Google translate gehaald en gekopieerd.
 
Dat, en de bedreiging die uitgaat van Tesla voor grote bestaande bedrijven en enorme financiële belangen.
Er wordt alles in het werk gesteld om Tesla maximaal te vertragen.
Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van het spelen op de persoon om het grote publiek te beïnvloeden.
En het wordt hier in Europa kritiekloos door het journaille door Google translate gehaald en gekopieerd.

1704714169805.png


🤡 🤡 🤡
 
Op langere termijn is er absoluut een relatie tussen afname vraag naar olie en EV adaptatie, maar nu zal het eerder een teken zijn van afname economische groei of zelfs een recessie in sommige markten. Dat zal uit de statistieken moeten gaan blijken.
 
Drugsgebruik is dat nu zo spannend ? We consumeren bergen alcohol en zitten massaal aan de opiaten. Wat zit er in afkickklinieken: alohol en medicatie, klein deel is de rest. Al 4000 jaar gebruiken we, ga je nooit kunnen verbieden (nog niemand gelukt). Canabis mag gewoon inmiddels in grote delen van de wereld. Waar maken we ons druk om, mensheid gaat echt niet ten onder. Het percentage wat nu in de problemen komt zal er altijd blijven (legaal of illegaal).

Gewoon gedoe om niks, stemmingsmakerij om iemand zwart te maken.