Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dagtrip: Schnitzelen in Waldlaubersheim

This site may earn commission on affiliate links.
Aanstaande vrijdag gaan we schnitzelen in Waldlaubersheim.

Vertrekken (iedereen VOL!) om 10:00 in Eindhoven
Aankomst ca 13:00 Waldlaubersheim... hapje eten en daarna weer terug.
Afsluiten met laden en een drankje in Eindhoven... en dan net na de aardappelen weer thuis (daar was toch geen ruimte meer voor geweest)

Voor degenen die mee willen:

Neem even contact op via whatsapp / telefoon / mail of PM....

Gr. John
 
Zou top zijn! Anderen mogen natuurlijk ook aanhaken, dus neem gerust kennissen mee... doen we even een Ludi rondje.
Jammergenoeg is het niet echt Ludi-weer.
Hoe zit dat trouwens in Nederland met winterbanden?
Een duitse auto heeft tegenwoordig verplicht winterbanden, anders betaalt de verzekering geen ene cent in case of...
Tesla Winterbanden/wielen lijken mij toch ook redelijk duur?
 
Winterbanden icm aantoonbaar slechte omstandigheden neem ik aan?
Ik bedoel, bij 15 graden en regen zijn zomerbanden veiliger dan winterbanden.... toch?
En per welke datum zijn ze verplicht? Ik neem aan vanaf 12/11 (de dag na de Belgische nationale feestdag? ;-))
 
Winterbanden icm aantoonbaar slechte omstandigheden neem ik aan?
Ik bedoel, bij 15 graden en regen zijn zomerbanden veiliger dan winterbanden.... toch?
En per welke datum zijn ze verplicht? Ik neem aan vanaf 12/11 (de dag na de Belgische nationale feestdag? ;-))
Er zit hier in Duitsland geen datum aan vast.
Pietje Precies wisselt zomer/winterbanden 15okt.-15apr.
Jan Modaal wacht er mee tot de eerste sneeuw valt en wil eind februari het liefst zijn lichtmetalen velgen weer onder de auto schroeven.
Koos Hopeloos rijdt het hele jaar met winterbanden
Tinus plotseling rijdt in de winter door met zijn zomerbanden, maar alleen als het droog en boven 5°C is
 
IMG_6092.JPG
Hier een (klein) verslag van de Schnitzel dag met een verrasend eind van de dag. Waarbij de gemoederen ons nog lang bezig hielden. Lees Onderzoeken.

Maar eerst het begin. Vertrek vanaf SuC Eindhoven met zoveel mogelijk inhoud richting Waldlaubersheim.
We zijn met de volgende samenstelling:
MX 90D
MX P90D
MS 90D
MS 70D
MS 70
Eerste stuk naar Venlo doen we rustig aan omdat niet iedereen tot het gaatje had kunnen laden. Daarna gaat het tempo omhoog en slaan we Erfstadt over om komen we rond 13.15 aan in Waldlaubersheim. Laatste stuk rijden sommige binnen door omdat er een ongeluk was gebeurd op de snelweg. Eenmaal na een hartelijk ontvangst (blijkbaar komt er iemand hier vaker ) bestellen we de Schnitzels.

IMG_6089.JPG
IMG_6088.JPG


IMG_6090.JPG


Na de uitgebreide lunch rijden we de langs de Rijn terug richting Erfstadt. Heerlijke route langs het water brengt ons later weer omhoog. De route slingert door het bos omhoog en we blijven draaien en keren.
IMG_6091.JPG


Na een stukje snelweg richting Erfstadt. Nadat we aangesloten zijn op de SuC lopen we naar de Subway. Nadat het broodje op is gaan we richting onze auto's en vergeten we onze enige dame in het gezelschap. We lopen terug om haar op te halen en keren terug naar de auto's. Bij terugkomst vindt ik een briefje onder mijn ruitenwissers met de volgende vriendelijke tekst :
IMG_6084.JPG


Toch vreemd terwijl ik nog niet vol was. We lachen er een beetje om en zeggen sommige gedag en vertrekken naar huis. Met al een zeer leuke dag !!!
Maar toen krijgen we een bericht dat het gefilmd was met DashCam met verrassend resultaat.
In eerste instantie probeert hij de laadkabel er bij mij uit te trekken.
IMG_6086.JPG


Daarna probeert hij het bij mijn buurman / buurvrouw uit de MX.
IMG_6087.JPG


Uit de time data van de DashCam lopen we deze vriendelijke man op een paar tellen mis. Hij rijdt weg als we net aankomen lopen. Zit 7 sec tussen dankzij de dame die naar de toilet moest. Wordt waarschijnlijk vervolgd op het Duitse forum.
 
  • Like
Reactions: FrankNL and HWS
Leuke trip! Nu heb ik trek in schnitzel...

Wel jammer van die man die het laden probeert te saboteren. Ben altijd erg benieuwd wat er op zo'n moment in iemands hoofd omgaat. Als er iets belangrijks/nuttigs/leuks vanuit het Duitse forum bekend wordt moet je dat ook maar even plaatsen hier :)