Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Daar is die dan, onze X :-)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_3952.JPG
IMG_3953.JPG
Komt net uit een flinke regenbui en heb zowaar een nieuwe feature ontdekt bij onze Model X. De zelfreinigende binnenbekleding bij de Falcon Wing deuren. :confused:
Ik deed tijdens de regenbui een van de falcon wing deuren open en er kwam een flinke plens hemelwater op de achterbank. Ik hoop dat dit een afstelprobleempje is van de deur, want als dit een designfout is, is het best een hele slordige design fout. Stel je eens voor dat je iemand op de achterbank hebt zitten die je uit wilt laten stappen tijdens een regenbui:eek: Met een paraplu ga je het niet redden vrees ik:cool:
 
Dit vraag je aan een S owner :confused:

Volgens mij zie je op het grote scherm links en rechts van de X 2 "opendeur" symbooltjes.
Met de onderste van de 2 open je de deur maar halverwege.
Je kwam met een oplossing, dus een vervolgvraag was niet zo gek.... ;-)
Ja, klopt, maar daar heb je niet zoveel aan als je buiten de wagen staat ;-)

Schijnt trouwens een deurrubber probleem te zijn die zo af en toe bij de X'en voorkomt. Op de een of andere manier kan het water niet weg via de deurrubbers en komt het bij openen direct het interieur in. Wordt onder garantie vervangen en dan moet het voorbij zijn. Kan maandag pas bellen, omdat de serviceafdeling op zaterdag niet bereikbaar is voor zulk soort dingen.:confused:
 
Last edited by a moderator:
Maar klopt het wat ik schrijf?
Ja, het klopt dat je de deur tot halverwege kunt openen, maar dat kan dus alleen van binnenuit. Van buitenaf heb je daar niet zoveel aan als je op de deurknop drukt, of je moet meteen op de keyfob knop drukken om hem halverwege te laten stoppen.
 
Je had het over laten uitstappen en volgens mij is dat van binnenuit :rolleyes:
Eh ja, dat was de tweede helft van het probleem, niet de oorzaak van het probleem ;)
Alhoewel ik me afvraag, met het gegeven dat het een deurrubber probleem is, of halverwege openen van de achterdeur het probleem gaat oplossen. Maar dat gaan we straks zien... Als we met de visite even gaan eten in de stad :)
 
Vanavond even gecheckt. Het doorlekken van regenwater kan ook liggen aan de afstelling van de Falcon Wing deur. De deur aan de andere zijde gaat iets verder naar het midden open, waardoor het regenwater via het dak naar de achterkant gaat.
 
Even een vraagje,
Gisterochtend kreeg ik voor de tweede keer binnen een paar dagen stippellijntjes in het regeneratie boogje en daarbij ook een knipperend geel driehoekje. Die stippellijntjes heb ik in de handleiding terug kunnen vinden, dat zou met de omgevingstemperatuur te maken kunnen hebben. Maar zo koud was het ook weer niet. Iemand een verklaring waarom ik deze stippellijntjes ‘s ochtends zie?
Van de melding van gister heb ik geprobeerd wat plaatjes te schieten
4194DF19-F1D7-42EA-B98D-176BE5E5759B.jpeg
81FA8149-55B2-4A99-9100-0ADFBEF168B8.jpeg
 
Is 12 graden al koud?
(Dat is zelfs voor deze Surinamer nog tropisch ;) )

Ok, maar dan dat gele driehoekje, kan ik nog ergens op het scherm de foutmeldingen terug vinden?
 
Bij mij zitten die stippeltjes en dat driehoekje meestal aan de linkerkant van de Kw meter :confused:
Bij mij boven en onderaan de meter, in de winter vrijwel voortdurend (S85 classis RWD) :)

Als je ze wilt voorkomen kun je het beste je auto 's nachts ingeplugd houden en de laadsessie diep in de nacht of vroeg in de ochtend laten starten zodat ie net vol is op het moment dat je wilt vertrekken, dan is de accu nog warm van het laden.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Eeeehmmmmm okee, maar dan moet het nog winter worden :eek:
Gefeliciteerd!

Alles onder 15 graden Celsius is winter voor een auto uit Californië.
Sinds begin dit jaar is de beveiliging van de batterij opgeschroefd, volgens mij, want eerder zag ik die lijnen pas onder 11 graden Celsius verschijnen. En ze blijven ook wat langer. Korte ritten tot 25 minuten in de echte winter laten de stippels zelfs helemaal niet verdwijnen.

Maar goed: scheer je weg! :) Ga rijden en geniet! Je mag pas na het weekend weer op het forum. Er is nu geen tijd meer voor die verslaving, je X heeft al je aandacht nodig.
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and Faiz71