Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier real-time te volgen... :) RTL Z Beursspel
View attachment 480976
(1 transactie: 100% aandelen Tesla. Er zijn geen ING Sprinters op dat aandeel, anders had ik dat deels gedaan.)
Ach ja, dat RTL Z Beursspel...
A1BD3A6B-3046-4BD9-BC1D-E04FD1F9434B.png


Inderdaad. Buy once and hoooold.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Aha, goede tip, laag inkopen, hoog verkopen. Dat ik daar niet opgekomen ben. Bedankt.
Vraagje, heb je een tijdtip waarop de tesla aandelen laag gaan staan en een tijdstip waarop ze hoog gaan staan?

Ja lach maar.... is niet de eerste keer dat ik een paar goede vrienden tipte op 25-6 en 26-6 dus net voor het weekend nog even in te slaan.... daar waren ze me de week er na al erg dankbaar voor. Maar ook ik had uiteraard niet durven hopen dat het zo'n klapper zou worden.

Ik heb ook een leuk deel al sinds 2016 wat ik niet verkoop maar ben daarnaast wel af en toe aan het meeliften op grote bewegingen. En Tesla heeft nu eenmaal een enorm potentieel om donderdag-vrijdag wat in te slaan en de week erop weer te cashen.
 
Zeker... Al vind ik het ook wel spannend. Bedragen zijn fijn gegroeid, maar nadeel is de angst voor verlies versus fomo.

Ik heb in mijn hoofd om toch binnenkort voor deel winst te pakken. Mocht er dan serieuze dip komen kan ik altijd weer bijkopen.

Ik geloof in Tesla, maar de huidige cijfers zijn mi wel heel optimistisch.
 
Xfrank heeft een goed punt, en tegelijkertijd voel ik precies hetzelfde als Hbrink en BjörnTM. Vandaar mijn eerdere post dat de huidige koersstijging mij zo doet denken aan de bitcoin hype. Ik heb destijds op het hoogtepunt iets van twee weken lang mijn wekker gezet om midden in de nacht de koers in de gaten te kunnen houden. Laag en liefdeloos gekocht en net voorbij het hoogtepunt alles net zo liefdeloos verkocht. Erg goed mee geboerd maar moest mijn vrouw beloven dat ik dit soort fratsen niet meer zou uithalen om ergens een goed rendement te behalen.

De in mijn ogen extreme en onnatuurlijke stijging van de waarde van Tesla doet mij erg denken aan die bitcoin hype, met het grote verschil dat ik de aandelen liefdevol heb gekocht en bijgekocht, en eigenlijk niet wil verkopen. Tesla is volgens mij echt nog niet op het punt waar het kan komen, dus in die zin wil ik niet verkopen. Ik heb dat ondanks alle diepe dalen de afgelopen jaren ook niet gedaan. Maar de koers stijgt nu wel heel snel.

Vandaar dat ik mij achter de oren begin te krabben, en ik voel steeds sterker de reflex om de koers meerdere malen per dag in de gaten te houden om snel te kunnen handelen bij de 'Grote Correctie'. En dat was iets wat ik beloofd had niet meer te gaan doen.

Nu cashen en Elon danken voor de M3 die sowieso besteld wordt of doorzetten op weg naar.....Joost mag weten waar heen? Aandelen, zucht...
 
verkopen met winst is niet echt een kunst nu, maar proberen in te schatten waar het dieptepunt zit, om daarna weer in te stappen is verdomd moeilijk. ik ken er een aantal die op 500$ uitgestapt zijn en 100% of meer, winst hebben genomen, en nog steeds zitten wachten tot ze weer de 300$ halen,om weer in te stappen.
Mijn dochter is pas ingestapt op 1000$, 2 weken geleden. Ik denk dat diegene die nu instappen zelfs ook een verwachting van 5x of 10x hebben.
zonder spectaculair negatief nieuws ben ik niet van plan om op een beurscorrectie in te gaan.

zonder rare gebeurtenissen maak ik de balans op in september 2023
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Jelger
Uit De Tijd van vrijdag:
Als ik je in een kamer zou opsluiten met een Excel om je te verplichten een waardering van 500 miljard dollar te bedenken voor Tesla, dan ga je dat kunnen', schrijft de Morgan Stanley-veteraan. 'Je zult dan moeten voorspellen dat ze bijna 10 miljoen auto's gaan verkopen in 2030 (grosso modo wat Volkswagen en Toyota nu jaarlijks verkopen, red.), jaarlijks meer dan 10 miljard dollar recurrent aan software-inkomsten halen en batterijen leveren aan andere autoproducenten'.

Met andere woorden: je moet dan in essentie twee dingen veronderstellen. Eén: Tesla is dan méér dan auto's. Met gewoon het aantal verkochte auto's maal de verkoopprijs te vermenigvuldigen raak je er niet meer om de huidige koers te vertegenwoordigen. Je moet veronderstellen dat Tesla als pionier in auto's een heel ecosysteem aan diensten kan uitbouwen, wat Apple sinds 2007 deed rond de iPhone. Jonas: 'Ik heb even gecheckt bij collega Katy Huberty (de technologie-analiste van Morgan Stanley, red.) en Apple zou slechts de helft waard zijn als 'louter' verkoper van iPhones, zonder het ecosysteem van recurrente inkomsten uit diensten en software'.

Twee: er is alleen Tesla in de sector, de rest van de sector blijft eeuwig bij de pakken zitten. En dus moet je veronderstellen dat Toyota, Volkswagen, Mercedes etcetera nooit met iets op de proppen zullen komen dat nog maar in de buurt komt. 'We kunnen u niet tegenhouden om zo'n dingen te denken, aangezien de 'oude' autoproducenten daar inderdaad nog niet in geslaagd zijn', richt de analist zich tot de lezer. Maar het is duidelijk: zelf gelooft hij er niet in. 'Een Tesla aan 1.400 dollar is een verhaal waar de innovatiepremie voor Tesla de zekerheid van middelmatigheid van alle anderen ontmoet'.[\quote]
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
je kan toch moeilijk uitstappen voordat de shorts uitgerookt zijn, vóór de kwartaalcijfers, vóór de intrede in de S&P500 index, vóór battery day.
Daarna, op +3000 zal ik er eens over nadenken om een stukje te cashen:cool:
Maar die koers kan ook wel eens eerder bereikt worden tijdens een korte piek, terwijl je even iets anders aan het doen bent. Daarom gisteren maar alvast wat doorlopende orders ingelegd voor het afbouwen van de turbo-positie die ik opende op 17-jun-2020 (toen ~€ 3,65, nu ~€ 9,20, dan ~€ 20,00).
 
  • Informative
Reactions: Xfrank