Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren Bluecorner in Merchtem Marktplaats getest met de roadster. Met mijn mennekes kabel lukte het niet, bleef flikkeren en melding "connect power cable". Dan maar de gewone stekker gebruikt en 13A geladen.. :/ Binnenkort de palen in Brugge eens proberen..
 

Elektrische laadpassen voor Haagse werkgevers:


GRATIESCH 100 euro laadtegoed (2 maanden geldig). Voor werknemers die een plug-in hybride rijden, maar ik heb de aanvraag gedaan op de Tesla en afgelopen week de laadpas binnengekregen. Ideaal nu het Nuon flat-fee abonnement afloopt per 1 januari a.s.

Hier aan te vragen:

Den Haag - Elektrische laadpassen voor Haagse werkgevers


  • De actie stopt zodra het maximum aantal passen is uitgegeven, of op de einddatum van de actie: 28 februari 2015.
  • De gemeente geeft maximaal 175 passen uit.

Snel zijn dus!


Bezitters van een plug-in hybride auto rijden nog te vaak op benzine of diesel en te weinig op elektriciteit. Om hen vaker elektrisch te laten rijden, geeft de gemeente tijdelijk laadpassen weg. U kunt als werkgever deze laadpassen aanvragen tot 15 december 2014. De deelnemer die na 2 maanden de grootste verbetering in laadgedrag laat zien wint ook nog een mooie prijs.
 
c1b1e48c33793cc7a36a6fb936d34943.jpg


Echt he.... #watklopthierniet #qpark

Noot: links zijn tegenwoordig ook 2 oplaadplekken
 
Last edited:
In de nieuwe parkeergarage op de Dreef in Haarlem zijn 4 laadpalen. Maar 16A, maar wel gratis.
deze staan op -2. Maar volgens mij hangen er ook kabels op -1 voor nog 4 laders..

Overigens, leuk plaatje op de lader. Een elektrische cabrio... Dat kan volgens mij alleen maar de Tesla Cabrio zijn ;-)

image.jpg
 
Waarom blijven ze in Gods naam die 1-fase 16A laadstations aanleggen? De grootste kostenpost is de installatie zelf. Zij die er wat aan hebben aan die 3,7kw kunnen ook prima zonder laadpunt. Ook voor een exploiteur is het toch veel interessanter oom 11 of beter nog, 22kw/uur te kunnen verkopen? Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom? Volgens mij gebeurd dit alleen nog in Nederland. Daarbuiten hebben ze al wel begrepen dat 22kw de betere investering is.
 
Waarom blijven ze in Gods naam die 1-fase 16A laadstations aanleggen? De grootste kostenpost is de installatie zelf. Zij die er wat aan hebben aan die 3,7kw kunnen ook prima zonder laadpunt. Ook voor een exploiteur is het toch veel interessanter oom 11 of beter nog, 22kw/uur te kunnen verkopen? Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom? Volgens mij gebeurd dit alleen nog in Nederland. Daarbuiten hebben ze al wel begrepen dat 22kw de betere investering is.

Dat komt denk ik doordat niet overal een 3 fase systeem aanwezig is, en als men nu wel een 3 fase systeem heeft kan dat ook de lichtste versie zijn ( 25A ). En misschien zitten ze al tegen de maximale belasting aan.
Voor de 35A aansluiting zit je ook vast aan hogere vastrechten, en daar zit niet iedere aanbieder op te wachten.
Die hebben al genoeg vaste kosten, maar willen de E-rijder wel bedienen.
 
Dat komt denk ik doordat niet overal een 3 fase systeem aanwezig is, en als men nu wel een 3 fase systeem heeft kan dat ook de lichtste versie zijn ( 25A ). En misschien zitten ze al tegen de maximale belasting aan.
Voor de 35A aansluiting zit je ook vast aan hogere vastrechten, en daar zit niet iedere aanbieder op te wachten.
Die hebben al genoeg vaste kosten, maar willen de E-rijder wel bedienen.
Sorry hoor, geen 3 fase in een parkeergarage en wel in een doorzonwoning? Dat kan ik me moeilijk voorstellen.
Als het electrisch rijden zal groeien, en dat is mijn verwachting, zal de behoefte aan laadpunten en snelheid stijgen. Als men dan alle installaties over moet doen omdat men te dunne kabels heeft gelegd, slechts 3x1,5mm2 ipv 5x6mm2, alle laadstations vervangen dienen te worden dan gaat dat al gauw €2.000,=/laadpunt kosten terwijl de meerkosten nu nog geen €200,= had hoeven zijn. Vind ik een gebrek aan visie.