Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat een bluecorner kaart daar ook werkt, net zoals een newmotion in België. Die hebben een internationale uitwisseling. Voor de zekerheid kun je even met bluecorner contact opnemen.

Als laatste kun je kijken of je plugshare.com kunt betalen.

Maar, ik zou het advies van Hans opvolgen: Supercharger in Amsterdam....


Volgens de Tesla website zijn er daar 8 superchargers. Zijn deze niet vlug volzet?
Is er maar 1 superchargerpark in Amsterdam? Lijkt wat weinig.
Ik heb een TNM kaart; werken die samen met Greenflux?
 
De Nederlandse kaarten zouden compatibel moeten zijn. Idd goed om even na te vragen.

http://www.greenflux.nl/contact/contactinformatie

Is hele kleine enthousiaste club, en ik zou verbaasd zijn als je niet meteen een juist antwoord krijgt.
Wellicht zou je zelfs nog voor zaterdag een kaart in de bus kunnen hebben als jouw pas niet werkt?

Mocht dat niet werken dan mag je mijn Greenflux kaart wel gebruiken maar dan moeten we even bedenken hoe die bij je komt. Ik hou er niet van om zoiets over de post te sturen dus het zou iets moeten zijn met Oosterhout of Tilburg oid....
 
Volgens de Tesla website zijn er daar 8 superchargers. Zijn deze niet vlug volzet?
Is er maar 1 superchargerpark in Amsterdam? Lijkt wat weinig.
?

Op zich zijn 8 stalls behoorlijk maar er zijn momenten, rond lunchtijd en tweede helft van de middag dat het druk is. Maar het komt ook nog wel voor dat je de enige bent.

Maar we hopen allemaal op uitbreiding met een extra lokatie.
 
Heb al even rondgekeken op plugshare, maar Wallonië (D'Ardennen) zijn wel erg slecht bedeeld iemand tips voor Bouillon ? Heb gemeente gemaild en ze hebben nergens geen oplaadpalen, enkel van hier thuis 178km met een 70D wordt dat limiet. De super charger in Nijvel gaat niet veel helpen aangezien die maar op 40km van bij mij thuis staat ...
 
Heb al even rondgekeken op plugshare, maar Wallonië (D'Ardennen) zijn wel erg slecht bedeeld iemand tips voor Bouillon ? Heb gemeente gemaild en ze hebben nergens geen oplaadpalen, enkel van hier thuis 178km met een 70D wordt dat limiet. De super charger in Nijvel gaat niet veel helpen aangezien die maar op 40km van bij mij thuis staat ...
Beste optie en gratis is waarschijnlijk Delhaize Arlon, enkel tijdens openingsuren. Voor D'Ardennen is Chargemap trouwens de beste informatiebron met tevens de mogelijkheid om te zien of er recent problemen zijn geweest met de laadpaal.
Zo heb je ook https://chargemap.com/points/details/lec-de-libramont, maar daar valt blijkbaar het beton naar beneden waardoor de laadpaal niet toegankelijk is.
 
Beste optie en gratis is waarschijnlijk Delhaize Arlon, enkel tijdens openingsuren. Voor D'Ardennen is Chargemap trouwens de beste informatiebron met tevens de mogelijkheid om te zien of er recent problemen zijn geweest met de laadpaal.
Zo heb je ook https://chargemap.com/points/details/lec-de-libramont, maar daar valt blijkbaar het beton naar beneden waardoor de laadpaal niet toegankelijk is.
bedankt denk dat ik maar een paar km moet bijtanken op terugweg kan ik in nivelles superchargen, zou mijn eerste trip met de MS zijn ;-)
 
bedankt denk dat ik maar een paar km moet bijtanken op terugweg kan ik in nivelles superchargen, zou mijn eerste trip met de MS zijn ;-)

Als je je tijdens je eerste trip heel ongemakkelijk zou gaan voelen over je range kan je altijd 80 gaan rijden op de autosnelweg of via secundaire wegen gaan rijden waar 50 km/u kan. Het is extreem als aanpak maar het verhoogt je range enorm. Je kan echter vertrouwen op de trip prediction grafiek, zeker als je de wagen met TACC zelf laat rijden. We hebben het allemaal zelf ook moeten leren inschatten en na een paar weken gaat dat automatisch en is de range niet langer iets om je zorgen over te maken. Veel plezier vrijdag, P!
 
Als je je tijdens je eerste trip heel ongemakkelijk zou gaan voelen over je range kan je altijd 80 gaan rijden op de autosnelweg of via secundaire wegen gaan rijden waar 50 km/u kan. Het is extreem als aanpak maar het verhoogt je range enorm. Je kan echter vertrouwen op de trip prediction grafiek, zeker als je de wagen met TACC zelf laat rijden. We hebben het allemaal zelf ook moeten leren inschatten en na een paar weken gaat dat automatisch en is de range niet langer iets om je zorgen over te maken. Veel plezier vrijdag, P!

thanks, een pm met punten om op te letten voor de acceptatie zou mooi zijn ;)
tof je te hebben ontmoet dinsdag
 
Vandaag geparkeerd in parking Breidel in Antwerpen (in verband met bezoek aan de zoo). Er zijn twee laadpunten, maar:
- niet geschikt voor twee Tesla's (ingang eigenlijk ook te smal);
- bijna onmogelijk om kabel in te pluggen en kaart voor lezer te houden. Zeker als je de kabel zoals ik in de frunk bewaart. Wat een vreemde plek om die laadstations op te hangen..
- laden werkt vervolgens niet.

Geen aanrader dus.
ImageUploadedByTapatalk1446918800.259048.jpg
ImageUploadedByTapatalk1446918819.718460.jpg
ImageUploadedByTapatalk1446918829.984888.jpg