Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Binnenkort gaan we naar Luxemburg - ben aan het kijken waar we kunnen laden, in de buurt is er blijkbaar een RWE laadpaal. Ik heb de app al gevonden, maar blijkbaar moet je een account hebben. Iemand ervaring hiermee ?



Dit weet ik er van nadat ik 2 weken geleden met geen mogelijkheid in Zwitserland bij een RWE laadpunt kon laden :

Als je beschikt over de RWE app en een Essent vaak laadpas met login gegevens voor RWE dat kan je in Duitsland bij RWE laden. In alle andere EU landen kan je hiermee NIET bij RWE laden.
Als ik het goed begrijp zijn ze hier bij Essent mee opgehouden.

Als je je aanmeldt bij PlugSurfing kan je met je creditcard (of met de speciale PlugSurfing RFID sleutelhanger (kost € 8,95) laden bij RWE laadpunten (en nog een paar andere) in Duitsland. In alle andere landen kan je hiermee (nog) NIET bij RWE laden.
PlugSurfing is er mee bezig maar RWE schijnt niet een bijzonder flexibele organisatie te zijn.


De enige mogelijkheid die ik nog kan bedenken is rechtstreeks bij RWE een laadpas/account aanvragen, maar ik weet niet of dat voor niet-Duitsers kan.

- - - Updated - - -

Heb je al gekeken of Plugsurfing 'm kent? Account aanmaken, rekeningnummer koppelen en via het scannen van de QR code kun je het laden starten. Voor sommige heb je een RFID keychain nodig


PlugSurfing heeft wel alle RWE laadpunten in de app staan maar helaas kan je alleen bij de laadpunten in Duitsland laden. Dit staat ook op de PlugSurf site vermeld.
 

Ok, maar vanuit België kan je in één keer naar Luxemburg, plaatsje is helemaal bovenin. Clervaux is 20 km er vandaan en er leuk stadje. Wil je de locatie in je PM? BEn bang als ik hem hier plaats dat hij op chargemap komt en dan gaan ze hem mogelijk blokkeren (heb ghet gevraagd, was ok als het maar niet op een laadpaal site komt) Zitten 3x32, 3x16 en 1x32 amperre aansluitingen op. 3x16 = 11kW met je UMC
 
Ok, maar vanuit België kan je in één keer naar Luxemburg, plaatsje is helemaal bovenin. Clervaux is 20 km er vandaan en er leuk stadje. Wil je de locatie in je PM? BEn bang als ik hem hier plaats dat hij op chargemap komt en dan gaan ze hem mogelijk blokkeren (heb ghet gevraagd, was ok als het maar niet op een laadpaal site komt) Zitten 3x32, 3x16 en 1x32 amperre aansluitingen op. 3x16 = 11kW met je UMC

PM Welkom

- - - Updated - - -


Bedankt Dirk, nu effe zoeken om zo een kaart te bekomen.
 
Foto van laadpunt in Clerveax, per PM gegevens beschikbaar. 15 minuten laden en lossen (niet laden als in elektrisch uiteraard) maar volgens de hotels aldaar is het géén enkel probleem met een EV. Als er al gecontroleerd word, dan is het om ICE voertuigen te bekeuren. Wat ook kan, is 3 meter ernaast gaan staan. Is niet aangegeven als parkeerplaats maar in de week die ik er was stonden er continue ICE voertuigen, en géén bon gezien. Ze willen alleen liever niet dat het openbaar op het internet komt, dus ik hoop dat jullie het ook niet doen als ik per PM de locatie stuur of als iemand even in Clervaux gaat zoeken (Zo groot is het ook weer niet). Wel zo netjes. Zeker in dit soort landen waar je eigenlijk met ene Tesla op één lading (70-90 voornamelijk km/u) makkelijk het land door kunt tuffen moet je zoiets waarderen, ze kunnen hem ook uit zetten als ze zouden willen.

clervaux.png
 
Last edited:
Foto van laadpunt in Clerveax, per PM gegevens beschikbaar. 15 minuten laden en lossen (niet laden als in elektrisch uiteraard) maar volgens de hotels aldaar is het géén enkel probleem met een EV. Als er al gecontroleerd word, dan is het om ICE voertuigen te bekeuren. Wat ook kan, is 3 meter ernaast gaan staan. Is niet aangegeven als parkeerplaats maar in de week die ik er was stonden er continue ICE voertuigen, en géén bon gezien. Ze willen alleen liever niet dat het openbaar op het internet komt, dus ik hoop dat jullie het ook niet doen als ik per PM de locatie stuur of als iemand even in Clervaux gaat zoeken (Zo groot is het ook weer niet). Wel zo netjes. Zeker in dit soort landen waar je eigenlijk met ene Tesla op één lading (70-90 voornamelijk km/u) makkelijk het land door kunt tuffen moet je zoiets waarderen, ze kunnen hem ook uit zetten als ze zouden willen.

zet het laadpunt in het besloten TeslaVoorTesla-lijstje... thx.
 
Heb je al gekeken of Plugsurfing 'm kent? Account aanmaken, rekeningnummer koppelen en via het scannen van de QR code kun je het laden starten. Voor sommige heb je een RFID keychain nodig

Precies dat heb ik gedaan. Helaas geeft de Plugsurfing App op mijn iPhone 5s mij niet de mogelijkheid een auto te selecteren. Er worden dan ook geen laadpalen gevonden.
Plugsurfing weet het ook niet. De technische man Jacob komt pas volgende week terug en dan wordt er naar gekeken.
 
Precies dat heb ik gedaan. Helaas geeft de Plugsurfing App op mijn iPhone 5s mij niet de mogelijkheid een auto te selecteren. Er worden dan ook geen laadpalen gevonden.
Plugsurfing weet het ook niet. De technische man Jacob komt pas volgende week terug en dan wordt er naar gekeken.

Vreemd, inderdaad. Ik gebruik ook een 5S, zonder problemen. Ik heb wel mijn account gekoppeld via een webbrowser op de PC. Daarna ingelogd op de 5S, en overige filters ingesteld.
 
Eh Paul ben je daar nu?
Daar kom ik net vandaar. En sta nu in aerovill centre commercial stroom aan 3x26A te zuigen met je kabel!!! Ze hebben het hier begrepen. 5uur gratis parkeren (6uur met een EV. Bij de receptie het uur erbij laten zetten) zitplaatsen voor de niet shoppende wederhelft en ook nog gratis WiFi!

Ik kom echt terug! Heel erg bedankt voor de tip
juje7e6a.jpg

In Nijvel net 84kW geladen (ik was niet snel genoeg dus er staat 82)

Maar vindt je het een probleem dat ze de andere stroompunten aan het verwijderen zijn?
 
Last edited: