Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb net beide ook nog eens naast elkaar bekeken. begin ook naar CB te neigen . ik heb nog even tijd. nam jij contact op met Brussel of met NL?

Met NL, Roeland van der Horst. Maar die is nu nog met vakantie; collega heeft dan snel overgenomen. Tilburg heeft het origineel van je groene kaart nodig, ik heb dat dan maar rechtstreeks daarheen laten sturen. M'n DS wist te vertellen dat alles nog veel vlotter ging als we met CB werkten.
 
Met NL, Roeland van der Horst. Maar die is nu nog met vakantie; collega heeft dan snel overgenomen. Tilburg heeft het origineel van je groene kaart nodig, ik heb dat dan maar rechtstreeks daarheen laten sturen. M'n DS wist te vertellen dat alles nog veel vlotter ging als we met CB werkten.

Heb CB genomen, dan gaat alles automatisch en zeer snel, geen originele nodig, gewoon direct in orde en plaat naar Tesla verzonden voor aflevering.
Wel aan CB de juiste prijs laten verzekeren, nieuwprijs zonder korting en met volledige of 50% BTW.
 
Heb CB genomen, dan gaat alles automatisch en zeer snel, geen originele nodig, gewoon direct in orde en plaat naar Tesla verzonden voor aflevering.
Wel aan CB de juiste prijs laten verzekeren, nieuwprijs zonder korting en met volledige of 50% BTW.

Wordt er in BE BTW over verzekeringen geheven? In NL heb je alleen assurantie belasting, wat niet verrekenbaar is.
 
Wordt er in BE BTW over verzekeringen geheven? In NL heb je alleen assurantie belasting, wat niet verrekenbaar is.

Nee hoor, alleen een soort taks. Maar het gaat hier om de te verzekeren waarde: in B is voor bedrijven 50% van de BTW recupereerbaar, zodat je dus de cataloguswaarde ex BTW plus de niet-recupereerbare helft van de BTW moet verzekeren. In B is dat 110,5% van de waarde ex BTW (BTW-percentage is 21%).
 
Last edited:
we hebben toch allemaal een vroegboek korting gekregen? Early reservation bonus noemde het dacht ik. Omdat achteraf de prijzen omhoog gingen.
Ik kijk uit naar de komst van je Model S Mik. Ik zal af en toe eens langs Heating Center rijden om te zien of hij niet voorstaat

niet allemaal he, enkel diegene die voor 31/12 (+/-) gereserveerd hebben .
Er zijn intussen op het forum ook heel wat leden die dit jaar besteld hebben. Die hebben die 'early adopter'-korting niet.

Slide12B.JPG
 
we hebben toch allemaal een vroegboek korting gekregen? Early reservation bonus noemde het dacht ik. Omdat achteraf de prijzen omhoog gingen.
Ik kijk uit naar de komst van je Model S Mik. Ik zal af en toe eens langs Heating Center rijden om te zien of hij niet voorstaat

Je hebt helemaal gelijk.

Hij zal aan de zijkant staan (vooraan staat de paal en de electrische Kangoo) :biggrin:
Te zien vanaf 19/9 (en dan loop je wel eens binnen)
 
Heeft iemand recentelijk met CBDS contact gehad, en is het "verzekeringsnemer-probleem" inmiddels opgelost?
Ik heb zelf mijn ZOE daar al ondergebracht, en alleen al het correct meenemen van mijn schadevrije jaren heeft al zo veel "kruim" gekost dat ik er even geen zin in heb om er weer diep in te duiken.
(bij banken en verzekeraars gaan bij mij altijd de meest onbenullige dingen fout, vandaar dat ik elk detail doorspreek, waarna er toch weer iets verkeerd gaat waardoor......wat geen goede invloed heeft op mijn bloeddruk.....)

Mocht er inmiddels een oplossing zijn dan lift ik daar dus graag op mee..... zodat ik met een gerust hart ook vanaf .... eind oktober?? Ook mijn S kan onderbrengen.....