Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iets andere reden maar al mijn remschijven zijn onlangs vervangen omdat de wielen niet met 175nm maar met 125nm waren 'aangedraaid'. Niet bij Tesla gemonteerd overigens, Tesla heeft de remschijven daarna wel onder garantie vervangen. Erg netjes!
Lees hier maar even bij over alle mogelijke theorieën over niet meer 100% rechte remschijven ('rotor disc warping'): Warped brake rotors with aftermarket rims installed
Zit naar mijn smaak ook een hoop onzin tussen. De verklaring door ongelijkmatig koeling/warmteabsorptie heeft mijn sympathie. En de remedie is inderdaad simpel; zodra afdraaien niet meer werkt, helemaal vervangen. Zo duur zijn remschijven niet. (Bij A-merk after market producten voor andere automerken, tenminste. Voor Model S heb ik dit nog niet uitgezocht, denk ze nooit te verslijten.)
 
Kennen jullie de Regiotour van Urgenda nog. Nu een andere vraag, die misschien interessant is voor jullie. Graag een PM als je geïnteresseerd bent.
Ronald

Op 11 juni organiseren we met Urgenda & Samen op Reis een mobiliteitsdag voor het OV. Zie ook www.samenopreis.nu . We zijn nu heel praktisch aan het kijken hoe we een groep mensen vanuit de RET in Rotterdam naar ' Go About ' in Den Haag kunnen vervoeren. Het leukste is natuurlijk met elektrische auto's, zoals tesla's;-) Zie jij en wellicht meer Tesla mensen in je omgeving heel misschien kans om op 11 juni tussen 12.00-14.30 uur een aantal mensen te vervoeren van arriva, connexxion, ns, (deus echte OV mensen)etc. Daarbij is de excursie naar Go About (ondernemer Jacco Lammers) denk ik ook heel inspirerend.
 
Over uitjes gesproken.
Gaan er nog mensen naar First Tuesday van Tesla Club BE? Is deze keer in Maasmechelen. Bijna om de hoek bij Urmond, maar ze hebben daar ook destination charging, dacht ik. Geen bijzonder programma, althans in de aankondiging. Wel proefritjes in de P85D, uiteraard.
Zelf vertrek ik rond 16:30 vanaf Tesla SuC A'dam. Als er mensen willen treintje rijden, zijn die uiteraard welkom om aan te sluiten.
Meer info: https://www.eventbrite.com/e/tesla-club-belgium-first-tuesdays-5-may-2015-tickets-16693567911?ref=ecal (nog 12 gratis tickets)
 
Beste mensen, ivm. met de eTourEurope volgende week dinsdag in Mechelen (BE)
en het speciale programma voor Tesla Motor Club Belgium leden (en ook buitenstaanders) even het ESA programma in detail!
Dus zo snel mogelijk inschrijven!!!

programma voor 12 Mei as
Vanaf 16.00 uur: ontvangst Tesla Club bij Decos, Huygensstraat 30 te Noordwijk.
16.45 uur: vertrek naar ESTEC, de research faciliteit van ESA, Keplerlaan 1, (zie bijlage voor registratie)
17.00 uur: Tour in de high bay (met daarin de privé collectie ESA) en vertoning van 3D film ISS (virtual tour door het ISS!) (European Space Research and Technology Centre (ESTEC) / The Netherlands / ESA in your country / ESA)
18.00 uur: vertrek naar Decos, meet and greet met e-Tour deelnemers en andere belangstellenden
18.00 uur: Verwachte aankomst e-Tour, inclusief catering
21.00 uur: Afloop event, vertrek tour auto’s naar locatie Schiphol

Ter info:
Tussen 14.00 en 16.00 uur hebben wij een workshop met de bedrijven Decos, Verhaert en Social Charging. Deze workshop is open voor iedereen, ook hier is de registratie vooraf gewenst.
Zie : https://www.eventbrite.nl/e/tickets-mobility-talks-16841794260
 
Ik parkeer net mijn S achterwaarts in een krappe plek die ook nog schuin loopt. Omdat er geen handrem op zit merk ik dat dit erg lastig is. Je moet na het loslaten van de rem direct snel "gas" geven anders rijd je achteruit. Was net dus te laat en dus tegen de andere auto aan. Klein krasje op de bumper bij mij (balen!!), niets bij de andere auto (gelukkig).
Dit is de eerste keer dat het mis gaat maar heb al een aantal keren hetzelfde gehad waarbij het bijna mis ging. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen deze ervaring. Zou helpen om bij het krappe inparkeren de creep mode aan te zetten??
Hoor graag jullie ervaringen.

Ik heb mezelf geleerd om door een klein beetje gas te geven de auto op zijn plek te houden op een hellinkje, ik weet ondertussen niet meer beter en heb dus altijd mijn voet op het gaspedaal als ik stil sta. Behalve als de helling vooruit kiept, maar dat is bijna nooit is mij opgevallen.
 
@paulusdb. Ik sluit me graag bij je aan. Ik ben rond 1615 bij de SuC Amsterdam. Kenteken TXR.
tot vanmiddag!
Mooi man, kunnen we nog wat (verbruiks)cijfers vergelijken onderweg, enzo.
Ik ben er zelfs al eerder, want eerst nog showroom en een bakje koffie doen met mijn introducee. En even range chargen, natuurlijk.
Tot straks.

- - - Updated - - -

vandaag is Shari haar eerste werkdag bij tesla, ze gaat ook naar "First Tuesday"
Deze dag kan niet meer stuk.
banaan.gif
icon_cheers.gif
 
Beste mensen, ivm. met de eTourEurope volgende week dinsdag in Mechelen (BE)
en het speciale programma voor Tesla Motor Club Belgium leden (en ook buitenstaanders) even het ESA programma in detail!
Dus zo snel mogelijk inschrijven!!!

programma voor 12 Mei as
Vanaf 16.00 uur: ontvangst Tesla Club bij Decos, Huygensstraat 30 te Noordwijk.
16.45 uur: vertrek naar ESTEC, de research faciliteit van ESA, Keplerlaan 1, (zie bijlage voor registratie)
17.00 uur: Tour in de high bay (met daarin de privé collectie ESA) en vertoning van 3D film ISS (virtual tour door het ISS!) (European Space Research and Technology Centre (ESTEC) / The Netherlands / ESA in your country / ESA)
18.00 uur: vertrek naar Decos, meet and greet met e-Tour deelnemers en andere belangstellenden
18.00 uur: Verwachte aankomst e-Tour, inclusief catering
21.00 uur: Afloop event, vertrek tour auto’s naar locatie Schiphol

Ter info:
Tussen 14.00 en 16.00 uur hebben wij een workshop met de bedrijven Decos, Verhaert en Social Charging. Deze workshop is open voor iedereen, ook hier is de registratie vooraf gewenst.
Zie : https://www.eventbrite.nl/e/tickets-mobility-talks-16841794260

Wij zijn weer deelnemer, vorig jaar hebben we de eTourEurope gewonnen!!
Natuurlijk doen we vooral mee omdat we zoveel plezier hebben gehad, maar we doen ook weer ons best om bovenaan te eindigen.
Zie eventueel op Home en op eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days
 
Mooi man, kunnen we nog wat (verbruiks)cijfers vergelijken onderweg, enzo...
Leuk kennis te maken met Paul Amstelveen, maar daar had ik de verkeerde voor uitgekozen! Hij haalde ons onderweg zelfs nog in
en eindigde toch onder de 200 Wh/km, waar wij op 235 bleven hangen.
Ik gooi het maar op de 19" Goodyear all-seasons in 245 breed versus 20" Pirelli zomerbanden in 245 en 285 breed.
Was een beperkt programma in Maasmechelen, maar toch wel weer leuk om even bij te praten met de buren.
En natuurlijk interessant om te horen over de lange weg die Shari heeft afgelegd vanaf haar sollicitatie eind 2014 naar haar eerste werkdag.

Op de terugweg nog de touristische route met de veerpont over de Belgisch-Nederlandse grens genomen, voor de complete ervaring.

- - - Updated - - -

Hebben jullie al gezien dat er een tweede bierblikje boven mijn avatar wordt getoond? (> 100 reputatiepunten doet dat.)
Reputatiepunten zijn in 'ons' hoekje niet populair, maar in het US gedeelte smijt men er behoorlijk mee in het rond. In een uur verdubbelde mijn aantal daar gisteren. :)
Ik raak nog eens serieus aan de drank, hier. Inmiddels ook een derde bierblikje (>200 rep punten).

Zijeffect is dat ik nu ook meer rep punten kan uitdelen (reputation power). 5 Per keer, nu. Niks vergeleken met die-hards als Bonnie natuurlijk, die knalt er 40 ofzo per keer uit.
 
Zo, Ik kom toch even terug op mijn ervaringen van het allereerste onderhoud na 1 jaar en 40.000 km.

Na een telefoontje naar Tesla waarbij ik enkel mijn naam vernoemde, kreeg ik meteen een mail met 13 punten waaraan gewerkt was. Dit was een hele waslijst die niet helemaal duidelijk was. Maar ik verstond dat onderandere de motor verwisseld werd.
Ook werd meteen een dubbeltje van mijn Flits-bon gevraagd en daar heb ik niets meer van gehoord dus die heeft Tesla mooi betaald. En telefonisch kreeg ik te horen dat de technieker die met de wagen reed toch tegen zijn voeten zou krijgen.
Een week later kreeg ik nog een mail met een nederlandstalige verduidelijking van de 13 punten.

Dit boven een verlengd weekendje met een Roadster. Maakt toch weer dat TESLA het weer opperbest gedaan heeft.

Na mijn geklaag mocht dit er ook even op :)