Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even een positief berichtje. In het verleden had ik een hekel aan het tanken onderweg en stelde dat uit totdat ik wel moest en dat kwam dan weer niet goed uit. Daarbij kwam dan ook nog het afrekenen.

Hoe fijn is het nu dat ik vanuit mijn bed (ik ben al een paar dagen in de lappenmand maar had tot nu thuisdagen maar moet morgen weer op pad) even kan checken hoeveel er nog in zit en door een simpel slidertje het tanken kan starten.
Al eerder deze luxe ervaren in een hotel waar we bij aankomst tot 90% laadden en toen ik voorafgaand aan het ontbijt het range-laden kon starten zodat we met 100% verder konden.

Het zijn de kleine dingen.....

- - - Updated - - -

All you need to do is to sell your wife's jewelery !

Het kan erger maar ben blij dat je dat niet hebt genoemd....
 
Ik was aan het eind van de werkdag (nou ja, mijn werkdag, bij Tesla gaan ze dan nog even door) even bij het SeC in Amsterdam. Ik wilde een service afspraak maken...en kan pas in april terecht! Ze hebben het echt stervens druk dus. Nou ja, op zich geen probleem, alleen is mijn auto de laatste tijd wat nerveus en ik had niet het idee dat het aan de uitlijning van mijn wielen lag maar dat er iets anders was, en ik vertrouwde het niet om hiermee op wintersport te gaan in februari. Ter plekke is iemand met me gaan rijden. Hij vertrouwde het niet en heeft het direct laten verhelpen bij het nieuwe SeC ('er zat iets los'...ik was zo druk in gesprek met iemand anders dat ik niet gevraagd heb wat er dan los zat, erg stom). Verder gezellig gesproken met een salesman, onder andere over de taarten actie die merkbaar gewaardeerd is, voor zover dat niet al duidelijk was (kreeg vandaag trouwens ook een keyfob met bedankbrief, erg leuk).

Al met al perfect dat er ondanks het tijdstip buiten de gecommuniceerde service tijden ruimschoots de tijd wordt genomen voor een probleem en dat dit ook direct wordt opgelost. Grote klasse. En nu maar wachten tot medio april waarbij ik gelijk maar het hele lijstje laat aanpakken (krakend schuifdak, bodemplaat, 32A upgrade, vloermatten en buiten nog wat kleine dingetjes vooral de retrofit van de inklapbare spiegels).

Ik vind trouwens die nieuwe kleur grijs erg mooi. Zou bijna overwegen om hem te laten spuiten.
 
Inderdaad, mee eens, de hoge prijs is het gevolg van de nieuwe technologie. Zou de S een gewone ICE zijn geweest, dan had ie qua prijs een stuk lager moeten zitten om te kunnen concurreren. Gelukkig helpt de Nederlandse staat een handje mee om de meerkost van de nieuwe technologie weg te kunnen strepen (mits je ondernemer bent). Je mag de S niet klakkeloos vergelijken met ICE'S van dezelfde (of hogere) prijs, dat is appels en peren.

Vergeet niet dat er geen BPM op de S zit. Als hij een ICE BPM zou hebben (in due klasse) kon je er 40.000 bij optellen nog.
 
Hey, wat zou er aankomen? Nieuwe SuC kaart?
tesla_maint.png
 
Vanmorgen was er een update in de Google Play Store beschikbaar, deze update geïnstalleerd. Als ik nu de app open, zie ik alleen het Tesla logo en gebeurt er verder niks. Het opnieuw opstarten van mijn telefoon hielp helaas niet! Ben ik de enige met dit probleem?

De iPhone App werkte vanmorgen om 07.00 nog prima. Omstreeks 09.00 werkte hij igg niet meer (géén verbinding)
 
Vanmorgen was er een update in de Google Play Store beschikbaar, deze update geïnstalleerd. Als ik nu de app open, zie ik alleen het Tesla logo en gebeurt er verder niks. Het opnieuw opstarten van mijn telefoon hielp helaas niet! Ben ik de enige met dit probleem?

Ik heb de update nog niet gedaan, maar de oude app geeft ook alleen maar het Tesla logo. Voor 7u werkte hij inderdaad ook nog. Zal waarschijnlijk terug werken als ook de site terug online is.
 
Website is weer online. Geen nieuwe SuC in NL, wel een store in Rotterdam!

De website is weliswaar online, maar werkt verre van vlekkeloos.

Edit: Ik heb op Google Maps gekeken naar de locatie en die doet mij vermoeden dat het een SeC zal zijn. Ik gok rond de Ingenieur P. Kosterlaan.
 
Last edited:
Update gehad vanmorgen - maar kon wel met de app mijn verwarming aanzetten (7u45).
Nu nogmaals gechecked- en krijg idd enkel het Tesla logo in de app te zien...

Net van de vernieuwde site geplukt :

Autopilot parkeren

Model S helpt u bij het vinden van een parkeerplaats en parkeert automatisch in. In de stad zal de wagen u attenderen op een parallelle parkeerplaats, vervolgens het stuur, de acceleratie en remming controleren en soepeltjes achterwaarts inparkeren. Als u een Supercharger station nadert, parkeert Model S automatisch in een vrije box. Model S parkeert zelfs in uw garage thuis.

Met ingeschakelde agenda synchronisatie, controleert Model S de huidige verkeersomstandigheden om te bepalen hoeveel tijd er nodig is om op uw eerste afspraak van de dag te komen. Op het juiste moment schakelt het de climate control in en opent het de garagedeur. Op uw eigen terrein, zal Model S zelf zelfs de garage uitrijden en op uw wachten naast de stoep.



Automatisch geplanned voorverwarmen : Top.
Die garagepoort vanzelf openen ? neen dank je.

In de configurator een lichte prijsdaling gezien vergeleken met gisteren... maar nog duurder dan in augustus (ik bouw altijd een wagen identiek aan mijn wagen als referentie.)
 
Last edited:
Ik krijg via mijn streaming.js toch wat rare data binnen. Ik vermoed dat er achter de schermen iets aan de hand is.
{ "ts" : 1420716067909, "climateState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae68235850cc2a786dc754") }
{ "ts" : 1420716067940, "chargeState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae68235850cc2a786dc755") }
{ "ts" : 1420716127881, "chargeState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae685f5850cc2a786dc756") }
 
Ik krijg via mijn streaming.js toch wat rare data binnen. Ik vermoed dat er achter de schermen iets aan de hand is.
{ "ts" : 1420716067909, "climateState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae68235850cc2a786dc754") }
{ "ts" : 1420716067940, "chargeState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae68235850cc2a786dc755") }
{ "ts" : 1420716127881, "chargeState" : { "code" : "ECONNRESET", "errno" : "ECONNRESET", "syscall" : "read" }, "_id" : ObjectId("54ae685f5850cc2a786dc756") }
ze zijn/waren aan het werken aan hun website(s).
Alles (iPhone, streaming.js, andere dingen...) schijnt nu terug te werken.

- - - Updated - - -

Wat vervelender is - Order werkt niet.. Wilde ik nu net vanochtend een D bestellen ...
ik denk dat je nu wel kan..