Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week heeft mijn S bij Quickparking in Brussel, gestaan, nu heeft men in mijn S gereden terwijl ik in New York zat, ik weet dat dit eerder gebeurd is bij anderen, wat hebben jullie hiermee gedaan en wat heeft men er meegedaan, zie onderstaande foto van mijn grafiek, en dat was echt ik niet, ik schat dat ze zo'n 20 km hebben gereden. De foto is wat onduidelijk maar spreekt voor zich.

Dit is de rede waarom ik de pc laat aanstaan tijdens vakantie. Kan ik zien hoeveel gereden is.
 
Ik heb hem gezien op de EV beurs in Rotterdam. Best een leuk karretje, lijkt erg ruim... Maar zoals zo veel EV, waarom die overdreven noodzaak om "anders" er uit te zien??? Omdat hij elektrisch is moet je dat laten zien door vreemde kleuren en striping?

Er heeft er hier eentje meegedaan met de schone lucht rally. Nu zal uiterlijk een kwestie van smaak zijn maar ik ben het met je eens dat het weer zo is dat de auto er "anders" uit moet zien terwijl dat juist mogelijke kopers afschrikt. De rest van de modellen van Kia zien er netjes uit dus waarom dan dit? Ondanks dat het met de binnenruimte en zo wel goed zal zitten.

Hetzelfde bij de Leaf. Zou die gebaseerd zijn op een gangbaar model zou hij meer kans maken. Wat mij opvalt is dat er helemaal niets meer gebeurt. Wij hebben de 2013 Leaf versie met een paar verbeteringen t.o.v. de 2011/2012 versie. Daarna is het stil geworden. Geen 2014 versie, ook nog niet gehoord over een 2015 versie. Range van alle EV's buiten Tesla nog steeds een bedroevende 150 km (maar dan geen 130 gaan rijden want dan haal je dat echt niet).
 
...Daarna is het stil geworden. Geen 2014 versie, ook nog niet gehoord over een 2015 versie. Range van alle EV's buiten Tesla nog steeds een bedroevende 150 km (maar dan geen 130 gaan rijden want dan haal je dat echt niet).

Ofwel, ze (andere autofabrikanten) kijken de kat uit de boom hoe het Tesla vergaat en of de markt zich vormt, ofwel ze zijn erachter dat ze een grote stap moeten maken waarbij het platform echt van scratch opnieuw moet worden ge-engineerd voor een grotere range, en dat kost gewoon een paar jaar ontwikkelingstijd... (ik gok het eerste).
Tel daarbij de vicieuze cirkel bij Renault en Nissan waarbij een niet optimaal uitgevoerde nieuwe technologie ook niet zo goed verkoopt (te weinig range, niet mainstream design, te duur) waardoor de ROI wellicht wat tegenvalt en er teveel auto's geproduceerd zijn die eerst verkocht moeten worden voordat een model upgrade aan de orde is?
 
Ik heb een andere vraag:
Ik ga met mijn gezin drie maanden wonen en werken op Aruba. Wat zal ik met mijn Tesla doen? Hij staat mooi droog, maar moet kunnen ingeplugd houden op het laadstation? En moet ik dan de Range bijvoorbeeld halverwege zetten? Of laat ik hem flink vol en laat ik dan langzaam leeglopen? Graag jullie wijze advies.
 
Ten eerste leuk project 3 maanden naar Aruba.. :smile:
Ik zou deze vraag gewoon aan Tesla stellen. Zij zouden uiteindelijk toch de expert moet zijn..
:biggrin:
Ik heb een andere vraag:
Ik ga met mijn gezin drie maanden wonen en werken op Aruba. Wat zal ik met mijn Tesla doen? Hij staat mooi droog, maar moet kunnen ingeplugd houden op het laadstation? En moet ik dan de Range bijvoorbeeld halverwege zetten? Of laat ik hem flink vol en laat ik dan langzaam leeglopen? Graag jullie wijze advies.
 
Ik heb een andere vraag:
Ik ga met mijn gezin drie maanden wonen en werken op Aruba. Wat zal ik met mijn Tesla doen? Hij staat mooi droog, maar moet kunnen ingeplugd houden op het laadstation? En moet ik dan de Range bijvoorbeeld halverwege zetten? Of laat ik hem flink vol en laat ik dan langzaam leeglopen? Graag jullie wijze advies.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat instellen op halfvol en dan ingeplugd laten het beste is.
 
zie de manual in de auto - staat er goed beschreven.

Ik heb een andere vraag:
Ik ga met mijn gezin drie maanden wonen en werken op Aruba. Wat zal ik met mijn Tesla doen? Hij staat mooi droog, maar moet kunnen ingeplugd houden op het laadstation? En moet ik dan de Range bijvoorbeeld halverwege zetten? Of laat ik hem flink vol en laat ik dan langzaam leeglopen? Graag jullie wijze advies.
 
In de manual staat enkel dat je de Tesla ingeplugd moet laten.


TeslaLaden.PNG
 
Last edited:
Over bandenspanning: welke is de goede spanning (voor en achter) voor onze S?
Ik dacht ergens gehoord te hebben rond de 2,45BAR, maar ik lees op de sticker naast mijn zetel niets over BAR, wel 45psi.
Als ik dan kijk op een toestelletje dat vanaf deze week verdeeld wordt in de Total-pompstations (gratis als stimulans om de bandenspanning optimaal te houden), dan stemt 45psi overeen met méér dan 3BAR.
Is dat dan niet wat veel?
 
Het staat ook aan de binnenkant van je deur. Bij 19" is het 3,1 bar meen ik.

Inderdaad 3.1 voor 19''. Vandaag nog aan de bandenboer vertelt.
Ik had dit keer voor de verandering een schroefje te veel aan de auto.

Heb ik ook van geleerd dat het waarschuwingssysteem pas zo rond de 2.5-2.6 begint te klagen dat de bandenspanning te laag is.

Schroefje zat er goed in. Deed er weken over om van 3.1 terug te zakken naar 2.5.
Kreeg na de tweede keer toch argwaan en dus maar eens langs de bandenboer gegaan.
 
Inderdaad, inpluggen en zeker niet boven de 70% instellen en stallen op een koele plaats. :smile:
Ik zou ook 50% nemen, zit netjes halverwege het ideale interval tussen de 30 en 70% waar de batterij minimale (of geen) stress ondervindt.

Dank eenieder voor de uitleg!
Ik geloof dat ik op Aruba een grote Toyota terrein wagen krijg. Zal weer even wennen zijn...