Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu ik het nog eens na lees is het eigenlijk vreemd. Het is natuurlijk een groot compliment voor de Model S dat deze als de ultieme referentie wordt gekozen maar het had veel passender geweest om te vergelijken met de Roadster.

Deze de vergelijking ook glansrijk doorstaan (3,9 tot 100) en prima wegligging en na de komende upgrade range van 650 km en dan puur elektrisch.

moet je de i8 kwa techniek niet gewoon vergelijken met een prius en een fisker? zeker die laatste?! of zie ik dit verkeerd!?
ben blij met de tesla! gewoon omdat!!! heb hem nu bijna een jaar! als ik daar aan denk wat een stress en spanning een jaar geleden rond deze tijd! dat mis ik soms wel :)
 
moet je de i8 kwa techniek niet gewoon vergelijken met een prius en een fisker? zeker die laatste?! of zie ik dit verkeerd!?
ben blij met de tesla! gewoon omdat!!! heb hem nu bijna een jaar! als ik daar aan denk wat een stress en spanning een jaar geleden rond deze tijd! dat mis ik soms wel :)

Precies. Ik snap niet waarom je een Hybride wilt vergelijken met een EV. Ik snap/weet dat voor 'de gewone man' het verschil tussen hybride en EV nog niet altijd duidelijk is, maar diegene die dat artikel schreef moest beter weten.

De S is koning. (Nog) nergens mee te vergelijken. Vive le 'S'!
 
hangt er van af of je wilt/moet laden en in welk hotel je zit. Laat maar weten :smile:
Openbare laadplekken zijn er op elke hoek van de straat (ex parkeertarief) en sommige parkeergarages te krap (Krasnapolsky bijvorbeeld)

Deze week Donderdag en Vrijdag 2 daagjes Hotel in Amsterdam, zaterdag naar de stoffenmarkt in Utrecht, dan naar huis.

Enige suggesties waar ik de MS het beste kan parkeren tijdens het verblijf in Amsterdam ? Als limburger ben ik niet zo bekend met de parkeer-scene in Amsterdam.

Alvast bedankt :)
 
hangt er van af of je wilt/moet laden en in welk hotel je zit. Laat maar weten :smile:
Openbare laadplekken zijn er op elke hoek van de straat (ex parkeertarief) en sommige parkeergarages te krap (Krasnapolsky bijvorbeeld)

Hotel Eden - Hampshire Eden. Er is geen laadmogelijkheid. Vriendin heeft het geboekt, zonder rekening te houden met laadopties etc.
Mijn initiële gedachte was om de auto ergens aan de rand te zetten, daar een aantal dagen te parkeren en dan alles met openbaar vervoer doen.
 
ben blij met de tesla! gewoon omdat!!! heb hem nu bijna een jaar! als ik daar aan denk wat een stress en spanning een jaar geleden rond deze tijd! dat mis ik soms wel :)

Zelfde gevoel. Zit nu weer op dezelfde vakantie locatie, zelfde receptie met (belabberd) internet. Sweet memories aan het ongeduldige / onwetende gevoel en de discussies op dit forum een jaar geleden...
 
Voor degenen wie er ook over nadenken: je kan nu een 2de charger laten retrofitten voor de fabrieksprijs van 1450 euro ipv 4500 euro wat er normaal voor staat. Dit zou overigens alleen gelden voor de " early adapters" welke de S in een vroeg stadium hebben besteld in 2013. Machiel heeft mij deze tip gegeven. Ik heb hem inmiddels laten plaatsen.
 
Heb het vorige week tegelijk met 16A fix (nu 32 dus) en jaarbeurt laten doen. Wel specifiek voor moeten vragen.

Mooie was dat men bij Tesla Den Haag van niets wist en op mijn vraag wat het retrofitten zou gaan kosten mij de gewone prijs van om en nabij 4500 euro doorgaven. Toen maar besloten het niet te doen. Totdat bij toeval Machiel het mij vertelde. Dit toen doorgegeven aan Tesla Den Haag en die hebben contact opgenomen met Machiel. Ik dacht overigens dat ik nu 100 km per uur kon "tanken". Helaas is dit niet het geval. De meeste oplaadpunten zijn maar capabel om max 16 amp te geven. Had mij iets beter moeten laten informeren. :tongue:
 
Indeed KRAS-napolsky :wink:
Wel makkelijk te onthouden...

;-)

Off topic warning:

'Het Kras'.... Als student heb ik daar nog softwaretrainingen gegeven (toen maakte iedereen de overstap van WordPrefect 5.1 naar MS Word). Kwam daar in mijn verroeste oranje (!) VW Golf type 1 uit de jaren '70. Vergat altijd mijn lampen uit te doen (waarom kon dat uberhaupt vergeten worden bij een auto?). Dus mijn vrienden van de ANWB laten komen. Na een powerstart, de garage uit rijden en maar kilometers maken om de accu weer vol te laden, op terug naar Haarlem waar ik 'studeerde'.

Echter, je verlaat de parkeergarage aan de achterzijde, dus je rijdt zo de wallen op. Om 17:30 als de Wallen volstromen met toeristen en volk met andere bedoelingen.... (toen er nog veel dames te zien waren). Dus dat was stapvoets vooruit, tussen alle mensen door zonder ze van hun sokken te rijden. Maar wel met je choke nog vol uit, en maar hopen dat je motor niet afslaat. Moest er niet aan denken dat midden op de Oudezijds Achterburgwal de motor zou afslaan, met een accu die dan nog steeds niet opgeladen was. Geen auto die er dan meer voorbij zou kunnen, laat staan de wegenwacht. Dronken toeristen om je heen. Moest er niet aan denken. Ik lees hier wel eens dat mensen met samengeknepen billen thuis komen met nog 3 kilometer op de teller Tessie over.... Nou, dat waren pas billlensamenknijpmomentjes (#scrabblewoord)

Och, hoe ver die ligt die tijd achter ons. Niet alleen wat betreft WordPrefect 5.1 maar de Wallen die nog de Wallen waren, maar ook: accu's leeg want de lampen per ongeluk aangelaten. Een choke uittrekken om te kunnen starten. Of uberhaupt een motor die kan afslaan....

Zoals ik vandaag al eerder zei: de 'S' is koning. Vive le 'S' !

(nostalgiemodus uit)
(Back to the topic)
 
Of gebruik de p+r voor € 1 per dag en gratis laden:
Parkeren en Reizen (P+R) - Gemeente Amsterdam

het is even puzzelen hoe het allemaal werkt maar=gratis. p+r zeeburg is makkelijk aan te rijden en snel met de tram naar cs en metro naar je hotel.

Veel plezier in ons mooie Amsterdam, prima rijdbare stad alleen het parkeren kost geld!


(Q: hoe sociaal het is om je auto 2 dagen een laadpunt vast te houden?)


Hotel Eden - Hampshire Eden. Er is geen laadmogelijkheid. Vriendin heeft het geboekt, zonder rekening te houden met laadopties etc.
Mijn initiële gedachte was om de auto ergens aan de rand te zetten, daar een aantal dagen te parkeren en dan alles met openbaar vervoer doen.
 
Of gebruik de p+r voor € 1 per dag en gratis laden:
Parkeren en Reizen (P+R) - Gemeente Amsterdam

het is even puzzelen hoe het allemaal werkt maar=gratis. p+r zeeburg is makkelijk aan te rijden en snel met de tram naar cs en metro naar je hotel.

Veel plezier in ons mooie Amsterdam, prima rijdbare stad alleen het parkeren kost geld!


(Q: hoe sociaal het is om je auto 2 dagen een laadpunt vast te houden?)

NICE !
Denk dat ik voor die optie ga. Goedkoop en als ik dan toch de wagen nodig heb, kan ik deze makkelijk halen.
 
;-)

Off topic warning:

'Het Kras'.... Als student heb ik daar nog softwaretrainingen gegeven (toen maakte iedereen de overstap van WordPrefect 5.1 naar MS Word). Kwam daar in mijn verroeste oranje (!) VW Golf type 1 uit de jaren '70. Vergat altijd mijn lampen uit te doen (waarom kon dat uberhaupt vergeten worden bij een auto?). Dus mijn vrienden van de ANWB laten komen. Na een powerstart, de garage uit rijden en maar kilometers maken om de accu weer vol te laden, op terug naar Haarlem waar ik 'studeerde'.

Echter, je verlaat de parkeergarage aan de achterzijde, dus je rijdt zo de wallen op. Om 17:30 als de Wallen volstromen met toeristen en volk met andere bedoelingen.... (toen er nog veel dames te zien waren). Dus dat was stapvoets vooruit, tussen alle mensen door zonder ze van hun sokken te rijden. Maar wel met je choke nog vol uit, en maar hopen dat je motor niet afslaat. Moest er niet aan denken dat midden op de Oudezijds Achterburgwal de motor zou afslaan, met een accu die dan nog steeds niet opgeladen was. Geen auto die er dan meer voorbij zou kunnen, laat staan de wegenwacht. Dronken toeristen om je heen. Moest er niet aan denken. Ik lees hier wel eens dat mensen met samengeknepen billen thuis komen met nog 3 kilometer op de teller Tessie over.... Nou, dat waren pas billlensamenknijpmomentjes (#scrabblewoord)

Och, hoe ver die ligt die tijd achter ons. Niet alleen wat betreft WordPrefect 5.1 maar de Wallen die nog de Wallen waren, maar ook: accu's leeg want de lampen per ongeluk aangelaten. Een choke uittrekken om te kunnen starten. Of uberhaupt een motor die kan afslaan....

Zoals ik vandaag al eerder zei: de 'S' is koning. Vive le 'S' !

(nostalgiemodus uit)
(Back to the topic)

Eveneens off topic in het kader van nostalgie: ik heb onlangs een oranje Opel ascona gekocht uit 1977. Tweedeurs, precies dezelfde uitvoering die mijn ouders hadden toen ik klein was. Eerste (!) eigenaar, nog in nieuwstaat, altijd in de garage gestald, 86000 km.

Buitengewoon leuk om daar weer in te rijden!