Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag gesproken met de man die achter de ca. 100 Tesla taxi's op Schiphol zit. Hem allereerst maar even gefeliciteerd met het binnenhalen van de aanbesteding.
Het worden allemaal blauwe Tesla's en één rode, S85's. Worden afgegrensd op maximale snelheid en nog wat zaken, om het stroomverbruik binnen de perken te houden (en denk ik om ervoor te zorgen dat reizigers vanaf Schiphol naar Amsterdam hun vliegtuig-ontbijt binnen houden :wink:). Helaas voor mijzelf vooralsnog geen Supercharger op Schiphol; hetgeen er komt hebben ze hard voor de taxi's zelf nodig. Aandachtspunt zal nog het warm houden van de auto in de winter; dat ging natuurlijk gemakkelijk met een stationair draaiende ICE.
Banden worden in ieder geval 19 inch, maar mogelijk nog kleiner als dat lukt.
 
Vandaag gesproken met de man die achter de ca. 100 Tesla taxi's op Schiphol zit. Hem allereerst maar even gefeliciteerd met het binnenhalen van de aanbesteding.
Het worden allemaal blauwe Tesla's en één rode, S85's. Worden afgegrensd op maximale snelheid en nog wat zaken, om het stroomverbruik binnen de perken te houden (en denk ik om ervoor te zorgen dat reizigers vanaf Schiphol naar Amsterdam hun vliegtuig-ontbijt binnen houden :wink:). Helaas voor mijzelf vooralsnog geen Supercharger op Schiphol; hetgeen er komt hebben ze hard voor de taxi's zelf nodig. Aandachtspunt zal nog het warm houden van de auto in de winter; dat ging natuurlijk gemakkelijk met een stationair draaiende ICE.
Banden worden in ieder geval 19 inch, maar mogelijk nog kleiner als dat lukt.

Komen er wel superchargers dan maar achter de Taxi slagboom? Kan me niet voorstellen dat Tesla superchargers neerzet en die alleen voor de taxi zijn, tenzij het taxibedrijf ze zelf neerzet.
Zou wel erg leuk zijn een supercharger daar in de buurt. We wachten af.
 
Vandaag gesproken met de man die achter de ca. 100 Tesla taxi's op Schiphol zit. Hem allereerst maar even gefeliciteerd met het binnenhalen van de aanbesteding.
Het worden allemaal blauwe Tesla's en één rode, S85's. Worden afgegrensd op maximale snelheid en nog wat zaken, om het stroomverbruik binnen de perken te houden (en denk ik om ervoor te zorgen dat reizigers vanaf Schiphol naar Amsterdam hun vliegtuig-ontbijt binnen houden :wink:). Helaas voor mijzelf vooralsnog geen Supercharger op Schiphol; hetgeen er komt hebben ze hard voor de taxi's zelf nodig. Aandachtspunt zal nog het warm houden van de auto in de winter; dat ging natuurlijk gemakkelijk met een stationair draaiende ICE.
Banden worden in ieder geval 19 inch, maar mogelijk nog kleiner als dat lukt.
Gaaf!

Ik verwacht een berg 22kW laders en dan daarnaast nog iets leuks? Ik denk dat als je 100 S'en af neemt je prima een SC bij Tesla kan kopen. Al kan dat volgens mij nu ook al. Leg genoeg geld neer en ze leveren je een SuperCharger.
 
Nee, volgens hem er is geen supercharger van Tesla gepland op Schiphol. Ze gaan voor zich zelf de stroomvoorziening doen, maar dan wel op superchargeniveau. Ik heb niet begrepen dat het een Tesla-supercharger wordt. Maar dus wel veel meer dan een aantal 22 kW-laadpunten; dat gaat niet snel genoeg.
Hij noemde wel de mogelijkheid van een Tesla supercharger bij Amsterdam, maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. Ze zijn in ieder geval wel direct in contact met Fremeont. Maar dat moet ook wel als je meer dan 100 Tesla's op een aantal punten gemodificeerd wilt hebben...
 
Nee, volgens hem er is geen supercharger van Tesla gepland op Schiphol. Ze gaan voor zich zelf de stroomvoorziening doen, maar dan wel op superchargeniveau. Ik heb niet begrepen dat het een Tesla-supercharger wordt. Maar dus wel veel meer dan een aantal 22 kW-laadpunten; dat gaat niet snel genoeg.
Hij noemde wel de mogelijkheid van een Tesla supercharger bij Amsterdam, maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. Ze zijn in ieder geval wel direct in contact met Fremeont. Maar dat moet ook wel als je meer dan 100 Tesla's op een aantal punten gemodificeerd wilt hebben...
Het moet wel SuperCharger techniek zijn. Zonder de CHAdeMO adapter is er geen mogelijkheid om >22kW te laden zonder dat Tesla je helpt.

Ik denk niet dat het een SuperCharger wordt die gratis stroom levert, maar het zou me niets verbazen als ze wel de techniek krijgen om hun eigen auto's te laden.
 
Een SuperCharger waarvan je de stroom zelf betaald lijkt me met 100 Tesla's nog steeds een mooi verdienmodel. Er bestond in Amsterdam ook nog een regeling dat elektrische taxi's ook nog 10k subsidie extra kregen.

Klopt!

Aan de andere kant (benzineslurpende) taxi's hebben nu ook al een voordeel dat men er geen BPM over hoeft te betalen, alsmede geen MRB. Dus het voordeel voor een elektrische taxi tov een gewone is niet zo heel groot als dat voor 'gewoon' zakelijk EV rijders nu nog is t.o.v. brandstof zakelijk rijders. Wel natuurlijk zolang ze die 10k krijgen. Daarnaast zal Tesla toch wel e.e.al sponsoren in zo'n verkoopdeal van 100 stuks?

Trouwens, 100 Tesla taxi's op Schiphol. Ik realiseer me nu pas dat er sowieso nooit 100 taxi's op of rond Schiphol zijn... Zou dat aantal niet een beetje overdreven zijn? (100 stuks klinkt wel lekker natuurlijk)
 
[QUOTE ojee999]

Trouwens, 100 Tesla taxi's op Schiphol. Ik realiseer me nu pas dat er sowieso nooit 100 taxi's op of rond Schiphol zijn... Zou dat aantal niet een beetje overdreven zijn? (100 stuks klinkt wel lekker natuurlijk)[/QUOTE]

Er zijn 500-1000 taxi's op en rond Schiphol. Zal aan je nick name liggen die maar tot 99 gaat ;)

Veel ritjes zijn in de omgeving, zeg 30-60 km, anders wordt het te prijzig. Veel taxi's hebben een lange wachttijd op Schiphol, dus die moet goed gebruikt worden voor charging. Ben qua kleur blij met mijn bruine, echt zeldzaam, tenzij Staatsbosbeheer of de Rioleringsbedrijven opeens Tesla gaan rijden ;)
 
Vandaag gesproken met de man die achter de ca. 100 Tesla taxi's op Schiphol zit. Hem allereerst maar even gefeliciteerd met het binnenhalen van de aanbesteding.
Het worden allemaal blauwe Tesla's en één rode, S85's. Worden afgegrensd op maximale snelheid en nog wat zaken, om het stroomverbruik binnen de perken te houden (en denk ik om ervoor te zorgen dat reizigers vanaf Schiphol naar Amsterdam hun vliegtuig-ontbijt binnen houden :wink:). Helaas voor mijzelf vooralsnog geen Supercharger op Schiphol; hetgeen er komt hebben ze hard voor de taxi's zelf nodig. Aandachtspunt zal nog het warm houden van de auto in de winter; dat ging natuurlijk gemakkelijk met een stationair draaiende ICE.
Banden worden in ieder geval 19 inch, maar mogelijk nog kleiner als dat lukt.

Die begrenzing zegt meer over de kwaliteit van de gemiddelde taxichauffeur dan over de robuustheid van de maag van de reizigers.

De opmerking over het warmhouden begrijp ik niet helemaal. 'Standkachel' is standaard op de MS.
 
Op het strand van Knokke (B), ter hoogte van het Casino, staat sinds gisteren tot 31/8 een BMW Beach Lounge Bar, waar men kan eten/drinken + de nieuwe BMW4 en i8 kan 'bewonderen'. Men kan er ook testritten mee maken.
Eerlijk gezegd, dit stelt niets voor ten opzichte van onze S'sen.
De i8 is stukken duurder, oogt futuristisch (zal dus binnenkort gedateerd zijn) maar is m.i. afschuwelijk lelijk, straalt geen klasse uit zoals de Tesla S en is niet 100% elektrisch, dus fake.
Het is precies of het was BMW er enkel om te doen op te vallen. Daarin slagen ze wel met dit evenement.

IMG_0166.JPG
IMG_0168.JPG
IMG_0169.JPG