Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik vanmiddag terugliep naar mn auto op de parkeerplaats lag het nummerbord met de houder achter de auto op de grond. Was gewoon van de achterklep afgevallen (warmte misschien?). De houder van het nummerbord zit vast met 2 stripjes dubbelzijdig tape. Niet erg zeker. Er zitten wel twee pluggen in de achterklep voor schroeven, maar die waren niet gebruikt.
 
Toen ik vanmiddag terugliep naar mn auto op de parkeerplaats lag het nummerbord met de houder achter de auto op de grond. Was gewoon van de achterklep afgevallen (warmte misschien?). De houder van het nummerbord zit vast met 2 stripjes dubbelzijdig tape. Niet erg zeker. Er zitten wel twee pluggen in de achterklep voor schroeven, maar die waren niet gebruikt.

Lijkt mij dat ze vergeten zijn de schroeven erin te zetten.... aan de voorkant heb ik ook deze dubbelzijdige tape gevonden, maar wel met 2 schroeven. Ik denk dat de tape gebruikt wordt om de plaat houder goed te zetten alvorens de gaten te boren.....
 
Lijkt mij dat ze vergeten zijn de schroeven erin te zetten.... aan de voorkant heb ik ook deze dubbelzijdige tape gevonden, maar wel met 2 schroeven. Ik denk dat de tape gebruikt wordt om de plaat houder goed te zetten alvorens de gaten te boren.....


Als ik bij mij goed kijk zitten er wel vijsjes in, maar ze zitten gewoon los en raken zelfs de neus niet...
 
Afgelopen maandag mn auto weggebracht naar Tilburg ivm 'de brom' en krassen in het linkervoorraam.
Zwarte loaner meegekregen (met subtiele reclame op de voordeuren), gelimit op 137 km/u (verrassing! :)

Dinsdagochtend weer opgehaald. Kennis gemaakt met Mindbender (Hoi, als je dit leest!), bandenplaksetje gekocht, rode adapter gekregen, lekkere koffie gedronken, gekletst met Werner en Amelie, server van klant herstart op afstand, middenconsole komt 'tweede kwartaal', aldus Werner.

ruit was nog niet binnen, dus ik moet nog een keer terug.

het belangrijkste komt nu eindelijk: ... Geen brom meer!!!!!!!!!!!!!!! (Happiness...)


En wederom superbedankt voor alle gastvrijheid en goede zorgen, Tesla Tilburg!
 
Toen ik vanmiddag terugliep naar mn auto op de parkeerplaats lag het nummerbord met de houder achter de auto op de grond. Was gewoon van de achterklep afgevallen (warmte misschien?). De houder van het nummerbord zit vast met 2 stripjes dubbelzijdig tape. Niet erg zeker. Er zitten wel twee pluggen in de achterklep voor schroeven, maar die waren niet gebruikt.

Die van mij zat wel geschroefd (ik heb hem vervangen door eentje met mijn eigen url ipv die van tesla). Was dus een foutje bij jou.
 
Morgen snelheid op autostrade in belgie beperkt tot 90 kmh tegen fijnstof; geldt dat ook voor ons?????

Toch erg frustrerend, hee? Dan heb je al eens een serieuze investering gedaan om net GEEN smog meer te produceren, en dan moet je gelijk de eerste de beste diesel stinkbak aan 90 km/u meekruipen op de autosnelweg, of je wordt geflitst. Zonder verhaal.

Het zou nochtans een unieke kans zijn om de elektrische auto te promoten, indien je op zo'n smogdagen honderd keer in de media zou horen: "De snelheid is beperkt tot 90 km/u voor alle wagens, TENZIJ voor de elektrische"...
 
Vraag ik me ook af. Maar ik heb geen zin om er een zaak op de politierechtbank mee te hebben.
omwille van andere zaak voor politierechter heb ik momenteel een 'actief' contact met een advocaat.
Dit is hun stelling 'de verkeersborden en regels dienen volgens ons door alle motorrijtuigen te worden gerespecteerd ongeacht hun aard van voortdrijving.'
pfff (flauw - misschien de vraag niet goed gesteld...)
 
Morgen snelheid op autostrade in belgie beperkt tot 90 kmh tegen fijnstof; geldt dat ook voor ons?????

Als we nu eens allen beginnen mailen naar het beleid...

- - - Updated - - -

de verkeersborden en regels dienen volgens ons door alle motorrijtuigen te worden gerespecteerd ongeacht hun aard van voortdrijving.'

Dan is het maar een kwestie van een blauw onderbord te maken he... "uitgezonderd 100% elektrische voertuigen"
 
Afgezien van het smogalarm kunnen snelwegen met minimaal drie rijstroken en een snelheidslimiet in verband met fijnstof rond de grote steden (randstad) makkelijk verschillende snelwegen hanteren. Neem de A2. Daar is de snelheid een pure milieumaatregel en er zijn zo veel rijstroken, dat ik vaak nauwelijks verkeer tref op de linkerbaan. Ook de A16 vanaf Dordrecht ri. Rotterdam is vierbaans (na de tunnel) en ook daar zie je nauwelijks verkeer op de linkerbaan. Ik vind het daarom een interessant vraagstuk dat ik Rijkswaterstaat zonet heb gemaild:

Geachte heer/mevrouw,

Er bevinden zich steeds meer elektrische auto's in Nederland, hetgeen een schonere lucht en minder geluidsoverlast op de snelweg met zich meebrengt. De overheid probeert dit te stimuleren door het geven van subsidie op de aanschaf van elektrische auto's (MIA, KIA, VAMIL), echter in mijn optiek kan dit ook door 'voordelen' te geven die niet per sé financieel zijn.

Een voordeel (maatregel) die perfect in kan spelen op de vraag naar elektrische auto's is de maximum snelheid: in de randstad en rondwegen van veel (grote) steden geldt veelal een maximumsnelheid van 80 of 100kmh i.v.m. geluidsoverlast of fijnstof. Aangezien een elektrische auto geen fijnstof produceert tijdens het rijden zal de lucht in dat gebied door deze voertuigen niet vervuild worden. Logischerwijs is daarom de 80- en 100kmh snelheidslimit niet gericht op FEV's (Full Electric Vehicles), echter dienen zij zich wel aan de snelheid te houden.

Mijn vraag c.q. voorstel is daarom ook of FEVs een andere snelheid mogen hanteren, namelijk 100 waar 80 op de autosnelweg en 120 waar 100 op de autosnelweg, aangegeven met speciale borden. Dit zou dan mogelijk zijn op snelwegen met drie rijstroken of meer. Aangezien we in Nederland de regel 'zo veel mogelijk rechts houden' kennen, zou dit voor de verkeersveiligheid geen problemen moeten opleveren: ten eerste om het rechts rijden principe, maar ook omdat er op de snelweg toch al snelheidsverschillen zitten tussen vrachtwagens, auto's met aanhangwagens en normale auto's. Daarnaast is de minimumsnelheid op de autosnelweg 60kmh, wat m.i. gevaarlijker is dan 20kmh harder. Ook is de snelheid in de praktijk al hoger dan aangegeven, dus het verschil zal veelal 10kmh betreffen. Om nog een vergelijking te trekken: in Duitsland is het verschil in snelheden tussen voertuigen nog groter, echter het aantal ongelukken per 1mrd km is gelijk aan dat van Nederland.

Een uitvoering van deze maatregel is ook vrij simpel. Een onderbord met 'Elektrische Auto: 100' (120) zou al volstaan. Ook de flitsapparatuur is tegenwoordig zo gevorderd dat een simpele kentekencheck al voldoende is om te bepalen of een auto bekeurd wordt of niet (er kan immers ook worden gecontroleerd op snelheid bij auto's met aanhangers).

Ik zou graag zien dat dit in ons verkeer wordt doorgevoerd, temeer om de luchtkwaliteit rond steden en de verkoop van elektrische auto's te bevorderen. Uiteraard zou deze maatregel ideaal zijn waar het veilig kan, zoals onder andere de A2.

Graag verneem ik wat u van mijn voorstel vind.

Met vriendelijke groet,

Ik ben benieuwd naar het antwoord, zal het hier posten. M.i. is het argument 'verkeersveiligheid' niet echt van toepassing, de VVD heeft immers ook al 130 ingevoerd waar het veilig kan, maar lang niet iedereen rijdt 130: ik passeer regelmatig langzamere auto's.

Ach, niet geschoten is altijd mis met zo'n e-mail, toch?
 
Last edited: