Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Allemaal de beste wensen voor 2014! Heb vorige week nog met Tesla gebeld over rode stekker en toen vertelde een dame dat deze alleen uitgeleverd wordt aan leveringen van sep/okt. Kennelijk klopt dit verhaal niet dus niet aan de post van Z1970 te zien. Toch maar laadpunt besteld op advies van forum. Zul je zien dat de rode stekker tegelijk met laadpunt binnenkomt :wink:
 
Wanneer was dat?
Ik kwam op 30 dec (eind van de middag) een gelukkige nieuwe eigenaar tegen bij de SC in Zevenaar.
Hij kwam net uit Luxemburg waar hij de MS had opgehaald (Zwart, grijze 21'' velgen). Was die dag op NL kenteken gezet.
Had hem in Lux van een handelaar/garage gekocht. Was zijn enige escape om nog een MS voor het einde van het jaar op NL kenteken te krijgen.

31 december. Klonk als een bekende procedure. De chauffeur van de oplegger sprak amicaal met de manager van Tesla. Maar op mij kwam het vreemd over...
 
Allemaal de beste wensen voor 2014! Heb vorige week nog met Tesla gebeld over rode stekker en toen vertelde een dame dat deze alleen uitgeleverd wordt aan leveringen van sep/okt. Kennelijk klopt dit verhaal niet dus niet aan de post van Z1970 te zien. Toch maar laadpunt besteld op advies van forum. Zul je zien dat de rode stekker tegelijk met laadpunt binnenkomt :wink:

Ik kreeg mijn auto 27 november. Ik had vermoedelijk geluk.
 
Iedereen een mooi 2014 gewenst!

Ben de draad beetje kwijt van forum door alle draadjes en vele nieuwkomers, heb behoorlijk moeten bij lezen.

Wil graag deelnemen aan Tesla-toertocht in mei, maar kan link niet meer vinden.
 
Wanneer was dat?
Ik kwam op 30 dec (eind van de middag) een gelukkige nieuwe eigenaar tegen bij de SC in Zevenaar.
Hij kwam net uit Luxemburg waar hij de MS had opgehaald (Zwart, grijze 21'' velgen). Was die dag op NL kenteken gezet.
Had hem in Lux van een handelaar/garage gekocht. Was zijn enige escape om nog een MS voor het einde van het jaar op NL kenteken te krijgen.

Dat was ik! Leuk om te zien dat dezelfde mensen hier ook zitten.

Er is een autodealer in Luxemburg die tientallen Tesla's heeft besteld (Auto-Outlet Luxembourg | Auto-Outlet Luxembourg) en deze verspreid door Europa. Uiteraard wel met een fee, maar altijd beter dan de bijtelling natuurlijk.
Deze auto's komen in Tilburg aan en worden vervolgens naar een registratiepunt gebracht (auto komt ongeregistreerd binnen en Tesla doet dit niet). Ik heb de auto uit Hedel opgehaald nadat deze was geregistreerd (http://www.carshoppen.nl).

Vrij complex en het was allemaal even spannend op het laatst, maar ik ben er ontzettend blij mee dat het dit jaar nog is gelukt. :)
 
Dat was ik! Leuk om te zien dat dezelfde mensen hier ook zitten.

Er is een autodealer in Luxemburg die tientallen Tesla's heeft besteld (Auto-Outlet Luxembourg | Auto-Outlet Luxembourg) en deze verspreid door Europa. Uiteraard wel met een fee, maar altijd beter dan de bijtelling natuurlijk.
Deze auto's komen in Tilburg aan en worden vervolgens naar een registratiepunt gebracht (auto komt ongeregistreerd binnen en Tesla doet dit niet). Ik heb de auto uit Hedel opgehaald nadat deze was geregistreerd (http://www.carshoppen.nl).

Vrij complex en het was allemaal even spannend op het laatst, maar ik ben er ontzettend blij mee dat het dit jaar nog is gelukt. :)

En dit maakt 2013 meteen het beste jaar voor jou :cool:

Veel plezier ermee !
 
Een daily charge = 67400 kwh (uit mn hoofd). Een range charge = 75900 (alweer: uit mn hoofd, dus pin me er niet op vast als ik er iets naast zit :) )
met 300wh/km verbruik met een daily charge komt dit plaatje me niet volledig vreemd over. Het is een hoog verbruik op 110 km afgelegd. Veel korte eindjes of testritjes gedaan? :)

er is zo'n mooi plaatje mbt batterij waardes en beschikbare hoeveelheid kwh's. Ik kan dit niet zo snel opsnorren nu even makkelijk (tik deze post op mn mobieltje).

Update:
toch ff opgezocht:
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=36418&d=1385379804

Ik heb dezelfde ervaring, zit gemiddeld rond de 272 wH/km, en het lijkt de laatste week dat ik bijna niet meer onder de 300 wH/km komt terwijl mijn rijstijl niet is veranderd.
Ik rij dagelijks 75 km snelweg en dan nog wat in de stad, snelweg 130-140 km/uur. Valt me toch wat tegen, zit nu op 3500 km in 6 weken, waarvan zo'n 2500 snelweg.

- - - Updated - - -

Ik begin me serieuze zorgen te maken over het energieverbruik of beter gezegd de beschikbare energie van mijn Model S.

Ik heb de auto met een daily charge geladen. Dus 90% van 85kwh = 76,5kwh. Hij geeft nu aan dat ik 33kwh verbruikt heb en de auto is ruim over de helft leeg. Ik schat in dat ik op 57kwh zit als hij leeg is en dit lijkt me dan ook veel te weinig. Ik heb dan totaal ca. 190km gereden.

Hoe zijn de ervaringen van anderen hier met de beschikbare energie?

ujyna7yh.jpg


Sorry had het bij de verkeerde quote gezet!!!!

Ik heb dezelfde ervaring, zit gemiddeld rond de 272 wH/km, en het lijkt de laatste week dat ik bijna niet meer onder de 300 wH/km komt terwijl mijn rijstijl niet is veranderd.
Ik rij dagelijks 75 km snelweg en dan nog wat in de stad, snelweg 130-140 km/uur. Valt me toch wat tegen, zit nu op 3500 km in 6 weken, waarvan zo'n 2500 snelweg.
 
Dat ze eens snel ophouden met adverteren met 500km range want dat is, hoe goed ik het ook voorheb met Tesla, echt niet haalbaar in normale omstandigheden.


Ze vermelden duidelijk onder welke omstandigheden het haalbaar is. Ik heb nog nooit het normverbruik van een auto benaderd. Jij wel? Zo ja, dan was dat ook niet met 130km/h of meer op de snelweg.