Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

ik heb het al bij mijn favorieten gezet. al wie nog tegen mij begint te zeuren over de tesla branden, krijgt de link toegestuurd:wink:

- - - Updated - - -

Ook leuk is de practical joke die aan het begin van de sixties werd gedaan, met een Shelby Cobra 427:
Carol Shelby legde een briefje van 100 dollar op het dashboard en als je dat kon pakken tíjdens het accelereren mocht je het hebben (van 0 naar 100 in 4,2 sec). Het schijnt dat Shelby nooit heeft hoeven te betalen......
Ik ga het toch 's uitproberen!
:wink:
ik denk dat je het biljet wel moet vast kleven of het vliegt gewoon in uw gezicht.:biggrin:
 
Ook leuk is de practical joke die aan het begin van de sixties werd gedaan, met een Shelby Cobra 427:
Carol Shelby legde een briefje van 100 dollar op het dashboard en als je dat kon pakken tíjdens het accelereren mocht je het hebben (van 0 naar 100 in 4,2 sec). Het schijnt dat Shelby nooit heeft hoeven te betalen......
Ik ga het toch 's uitproberen!
:wink:
Grappig, ik kende dat alleen uit een filmpje van Discovery over de TVR Tuscan (vanaf ongeveer 2 minuten):
 
Last edited by a moderator:
Laatste keer fossiele brandstof getankt
 

Attachments

  • WP_20131215_001.jpg
    WP_20131215_001.jpg
    170.8 KB · Views: 357
Drie keer raden waar ze voortaan de boodschappen mee gaat doen ;-)
Nee, geen źorgen, parkeren in de tesla is te spannend, dus dat wordt gedaan in het Cliootje. Even besproken, maar ze wil m echt houden.... En met 26k kilometers op de teller ben ik het daar ook wel mee eens....

535d is idd wat teveel van het goede, deze was wat lichter.... Top auto, heeft ons nog nooit in de steek gelaten...
 
Vrijdag de 13e mocht ik om 12.00 uur mijn Model S in ontvangst nemen!! Ik wist eigenlijk al alles van de auto en wou zo snel mogelijk wegrijden. Na een duidelijke uitleg en een grondige inspectie (samen met een checklist in mijn hoofd) en nog snel even een rubberen mattenset voor het volledige interieur geplaatst te hebben, kon ik dan eindelijk vertrekken.

Met 1 woord, fantastisch. Al mijn verwachtingen zijn ruimschoots overschreden! De auto is simpelweg waanzinnig. Omdat ik helemaal naar Groningen moest rijden, heb ik een tussenstop in Zevenaar gemaakt. Even kort aan de supercharger, een Whopper gegeten tussen wat andere Model S eigenaren, en met 100 km extra weer mijn weg vervolgd naar Groningen.
Heb nu inmiddels 741 km gereden met de auto, en nog steeds voelt het onwerkelijk. Van de rij eigenschappen tot het scherm, het is al vaker gezegd, maar dit is toch echt autorijden 2.0.

Als ik ook maar 1 kritisch puntje mag zeggen dan zijn het de hoofdsteunen, deze had ik graag willen verstellen, en de stoelen ietsjes dieper laten zakken.

Over de range en het verbruik kan ik nog vrij weinig melden. Zoals verwacht is de range van 480 km uitsluitend haalbaar in de ideale omstandigheden. Rij je gewoon stevig door zoals ik dat doe in een brandstof auto, met een redelijk zware rechter voet, dan is 200 tot 230 km best goed haalbaar.

Over de geluidsinstallatie ben ik goed te spreken, al vind ik niet dat het de huidige prijs waard is. Ik heb het nog kunnen aanvinken toen het aanzienlijk goedkoper was, en prijs/kwaliteit is meer dan goed in dat geval.

DAB is nog niet echt oké, hier in Groningen wordt er te weinig gevonden. Kan aan wat instellingen liggen misschien, nog niet echt mee gespeeld. De 3G verbinding is tot nu toe zeer goed, heb vrijwel geen blokjes gezien in de navigatie en ook internet radio werkt prima. Maar ik gebruik toch voornamelijk een usb met muziek.

Dus al met al ben ik echt super tevreden over mijn Model S. Je wordt echt overal aangestaard en de eerste foto’s zijn al gemaakt. Ik zit toch echt te overwegen om alle ramen te laten blinderen. Denk sowieso dat het de auto optisch nog beter zal staan, helemaal in combinatie met pearl white en donker glas. (het is mij trouwens een vraagteken waarom er geen privacy glas werd aangeboden, maar dat terzijde).

Ik ga nu weer verder genieten van de auto! En voor de anderen die nog wachten, het is het wachten meer dan waard. In een auto rijden en zitten is nog nooit zo leuk geweest.



 

Attachments

  • IMG_7679.JPG
    IMG_7679.JPG
    71.6 KB · Views: 274
Last edited:
Dat is een wattcher. Bespaar energie in huis met de Wattcher energiemonitor - Wattcher
Werkt met een sensor op de elektriciteitsmeter.
Werkte perfect totdat ik zonnepanelen liet installeren. Dit kan hij nl.
niet registreren.

Bij mijn meter gaat dat prima. Wat je ziet is het saldo van verbruik en opbrengst. 's avonds is dat alleen het verbruik van het huis als totaal. Je krijgt een aardig beeld van verbruik, als je een lamp uitzet zie je 'm teruglopen, als de tv aangaat weer wat omhoog etc. Ik vind het voor weinig geld vooral een apparaat dat je bewust maakt van energieverbruik. Hij is minder geschikt om exacte metingen uit te voeren over tijd, alhoewel hij daar ook wel mogelijkheden voor heeft.

Verder, als m'n panelen leveren, dan loopt het verbruik terug (saldo dus), en als je teruglevert, geeft ie dat ook aan, alleen er staat geen - bij. Op een zonnige dag geeft ie bijvoorbeeld 3500 W aan, maar dat is 'de andere kant op'. Je kan dat mooi zien als er een wolk voor de zon langs trekt, dan zie je de opbrengst direct terugzakken.

Bijgaand fotootje laat zien wat er in de meterkast hangt. Zit een penlight in geloof ik. Dat plakband hoort niet, er zit een klittenbandje bij als je 'm koopt.

6y5azu3e.jpg
 
Last edited:
Wij willen in de kerstvakantie een keer met de kinderen naar Phantasialand in Duitsland, Brühl, gaan. Dat is voor ons enkele reis 196 km. Dat maakt 392 km retour. Dat lijkt me net een beetje te veel gevraagd. De Supercharger in Wilnsdorf is net te ver uit de richting met meer dan een uur dieper Duitsland in. Weet iemand laadpalen of waar ik ze kan vinden rondom Brühl Duitsland? De hotels bij Phantasialand hebben geen laadpalen en ik begrijp uit een verslag van de ANWB dat er ook geen stopcontacten zijn in de parkeergarage.
 
vandaag wou ik vertrekken uit mijn garage.
In achteruit, rem lossen...geen beweging!
naar voor dan maar: rem lossen... ook geen beweging.

misschien staat de creep af?.... niet dus!
terug achteruit: wat "gas" geven... KRAK! en hij vertrok.
het leek of de parkeerrem niet los wou komen.

iemand dit ook al gehad. vastgevroren kon niet bij deze temperaturen
 
Wij willen in de kerstvakantie een keer met de kinderen naar Phantasialand in Duitsland, Brühl, gaan. Dat is voor ons enkele reis 196 km. Dat maakt 392 km retour. Dat lijkt me net een beetje te veel gevraagd. De Supercharger in Wilnsdorf is net te ver uit de richting met meer dan een uur dieper Duitsland in. Weet iemand laadpalen of waar ik ze kan vinden rondom Brühl Duitsland? De hotels bij Phantasialand hebben geen laadpalen en ik begrijp uit een verslag van de ANWB dat er ook geen stopcontacten zijn in de parkeergarage.

200km is een eitje, mits je destination charging kan doen.

In het centrum van Brühl zijn wel een paar plekken, zie PlugFinder - Die App für Stromtankstellen
Als je blijft slapen, daar hotel regelen. Als je een dagje gaat - daar parkeren en pendelbus/taxi nemen?

http://pics.plugfinder.de/web_full/000668_2d3dd48a-0e4c-4541-a052-9ce95d915fa8.jpg