Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij hield iedereen vanavond zijn adem (replies) in om XFrank de 11.000ste niet te ontnemen. Maar ja, sommige Nederlanders...:rolleyes:
Maar wellicht zit Frank nu alleen nog maar naast zijn telefoon op een belletje van de DS te wachten.

Moet de 12.000 maar een foto van Frank MET (eigen) MS in eigen garage zijn.
HaHa Xfrank kan dit tempo toch niet bijhouden (zou ie toch ook niet meer doen?)

Heb je je auto eigenlijk al terug?
 
Idd mooi om te lezen Maarten. Ik ben volgende week met o.m. Mansveld spreker op een bijeenkomst. Ik zal de Tesla ook nog wel ff in m'n verhaal stoppen :)
dat zou heel sterk zijn als je dat doet, wellicht kun je bijgaande foto in je praatje verwerken? Mansveld wilde liever doorrijden met de tesla dan naar de receptie gaan en de toespraak houden...Het is belangrijk dat veel bewindslieden het EV verhaal ondersteunen in Den Haag!!
IMG_3073.jpg
IMG_3080.jpg
 
heb de laatste dagen alles niet meer zo gevolgd.. maar je ETA staat op 26 oct - heb je de auto inmiddels ?

Ja, op de 26e afgeleverd en 200+% blij mee.

De auto was een week er voor wel even kwijt, maar door de posts in dit draadje over nog een dagje in productie een week voor aflevering heb ik de DS kunnen motiveren om de auto te gaan zoeken in de fabriek. Hij vond de auto en hij had toen ook al een kenteken. MyTesla in combinatie met forum kennis kan je dus helpen. (Dank!!!)
 
@ de Belgen :

zoals het er nu naar uit ziet, zijn er meerdere wagens in batch op komst; voor levering half/tweede helft nov.
Deze wagens zullen waarschijnlijk allemaal tegelijk in Tilburg staan voor verzending naar Woluwe.

Zouden we samen geen FAT gaan doen in Tilburg ?

Uiteindelijk zijn er toch enkele klachten, met de cases "Wiebe" en "LastNLSig" als exponent, rond overduidelijke problemen die makkelijk in Tilburg al kunnen opgemerkt worden.
Het lijkt mi beter dat we -desgevallend- zulke problemen in Tilburg zien én melden; voordat de wagen op transport naar België gaat.

Uiteraard zullen we niet alle mogelijke problemen kunnen vaststellen (de brom bvb); maar toch een ganse boel (problemen pano-dak -ik heb geen pano-, uitlijningen deuren, spoilers, etc etc...)
Enfin, de delivery-checklist in detail aflopen in Tilburg dus.

Graag jullie mening.
 
@ de Belgen :

zoals het er nu naar uit ziet, zijn er meerdere wagens in batch op komst; voor levering half/tweede helft nov.
Deze wagens zullen waarschijnlijk allemaal tegelijk in Tilburg staan voor verzending naar Woluwe.

Zouden we samen geen FAT gaan doen in Tilburg ?

Uiteindelijk zijn er toch enkele klachten, met de cases "Wiebe" en "LastNLSig" als exponent, rond overduidelijke problemen die makkelijk in Tilburg al kunnen opgemerkt worden.
Het lijkt mi beter dat we -desgevallend- zulke problemen in Tilburg zien én melden; voordat de wagen op transport naar België gaat.

Uiteraard zullen we niet alle mogelijke problemen kunnen vaststellen (de brom bvb); maar toch een ganse boel (problemen pano-dak -ik heb geen pano-, uitlijningen deuren, spoilers, etc etc...)
Enfin, de delivery-checklist in detail aflopen in Tilburg dus.

Graag jullie mening.

Waarvoor staat FAT?

In ieder geval zijn ze er ook bij ons (in België) ook een zootje van aan het maken. Net zoals KarlVHilst en nog een aantal andere forumleden (vooral Nederlanders) heeft onze DS ook al een balonnetje opgelaten via mail dat de levering wel eens zou kunnen uitgesteld worden. Echt concreet is hij evenwel nog niet geworden, maar ook dat zijn we onderhand wel al gewoon van Tesla...
 
Geen slecht gedacht... ;)

@ Belgen:

Over de levering (mijn levering):
FYI: ik heb begin deze week dé bevestiging van levering gekregen: 18 now. - 12u in Woluwe....
Dus hopen dat het (weer) niet fout loopt..

Ik hou enkel toch echt m'n hart vast wat levering en mijn verzekering en nummerplaat betreft:
ik ben blijkbaar een buitenbeentje (zonder nummerplaat): na veel aandringen e.d. hebben ze beloofd te werken zoals ik vroeg:
- ik moet van Tesla m'n "Roze forumlier" via post toegestuurd krijgen.. (heb ik met hand en tand trachten te vragen om het zo snel mogelijk van uit Tilburg op te sturen)
- daarmee kan ik dan (onmiddellijk) naar m'n nieuwe verzekering gaan..
- om het hen dan terug afgestempeld en door de verzekering aangevuld terug te sturen (naar Tesla BE)...
- zodat zijn "een derde" dan de nummerplaat bij het DIV kan gaan aanvragen... (wat ik dus ook zelf wou en had kunnen doen...)...
Dus... 'k hou m'n hart vast....
 
Last edited:
Dit was het antwoord:Met betrekking tot het onderhoud heeft u gelijk, losse onderhoudsbeurten kosten 700 euro echter krijgt u met een service pack korting omdat u er vier in eens koopt. Wat betreft de winterbanden en folding mirrors; de mirrors zijn sinds vorige week aangekondigd in Amerika echter wanneer dit naar Europa komt is nog onbekend dus helaas kan ik daar niet meer over vertellen. Wat betreft de winterbanden, er is een set te bestellen vanuit Tesla: Pirelli 240 Sottozero inclusief 19” velgen, spanningsensoren en Tesla center caps. De winterset heeft een prijs van 2.600,- euro inclusief BTW. Als u deze wenst kan ik die op de factuur verwerken.

Goed om te horen dat er dus toch winterbanden zijn te bestellen en ook geleverd kunnen worden na de eerdere horror-verhalen dat die pas in het voorjaar :confused: :crying: (weer) beschikbaar zouden komen.
 
dat zou heel sterk zijn als je dat doet, wellicht kun je bijgaande foto in je praatje verwerken? Mansveld wilde liever doorrijden met de tesla dan naar de receptie gaan en de toespraak houden...Het is belangrijk dat veel bewindslieden het EV verhaal ondersteunen in Den Haag!!
View attachment 34454View attachment 34455

ga ik zeker doen! Ik gebruik onderste foto in m'n presentatie. Die andere staat ze wat minder flatteus op ;-) Overigens spreken naast Wilma en ik ook Bas Eickhout (europarlementariër) en Alexandra v Huffelen (weth Rotterdam). Vraag me niet hoe ik in dit gezelschap verzeild ben geraakt, maar ga het wel misbruiken :)
 
Bestellen tegen € 2.600,00 incl BTW zou voor mij al prima zijn, leveren komt dan wel een keer. Rijd ik nog wel een paar keer deze winter (als het al nodig is) met de ICE 4x4 met winterbanden en staat de Tesla lekker zichzelf warm te houden aan het laadpunt...
 
Bij mij binnen 3 dagen op My Tesla van In Production naar Production Complete, de email van Tesla dat mijn auto onderweg is én de email van mijn DS met hetzelfde goede bericht:smile: (vin 22226)
Nu had ik echter gezien mijn woonplaats Alphen aan den Rijn verwacht dat mijn aflevering in Amsterdam zou plaats vinden, maar in de email van mijn DS staat Tilburg. Op zich geen echt probleem, maar het verbaasde me wel. Hoe zit dat bij anderen die recent de eerste mail van hun DS hebben ontvangen?
 
Bij mij binnen 3 dagen op My Tesla van In Production naar Production Complete, de email van Tesla dat mijn auto onderweg is én de email van mijn DS met hetzelfde goede bericht:smile: (vin 22226)
Nu had ik echter gezien mijn woonplaats Alphen aan den Rijn verwacht dat mijn aflevering in Amsterdam zou plaats vinden, maar in de email van mijn DS staat Tilburg. Op zich geen echt probleem, maar het verbaasde me wel. Hoe zit dat bij anderen die recent de eerste mail van hun DS hebben ontvangen?

Bij mij(Hillegom) was het meteen A'dam, daar was ik wel blij mee. Lijkt me dat Alphen vergelijkbaar is, dus ik zou even bellen.
 
Bij mij binnen 3 dagen op My Tesla van In Production naar Production Complete, de email van Tesla dat mijn auto onderweg is én de email van mijn DS met hetzelfde goede bericht:smile: (vin 22226)
Nu had ik echter gezien mijn woonplaats Alphen aan den Rijn verwacht dat mijn aflevering in Amsterdam zou plaats vinden, maar in de email van mijn DS staat Tilburg. Op zich geen echt probleem, maar het verbaasde me wel. Hoe zit dat bij anderen die recent de eerste mail van hun DS hebben ontvangen?
Bij mij is ie inmiddels (sinds enkele dagen) ook onderweg en ik heb de algemene mail daarover ontvangen. Echter nog geen mail van mijn DS. Na telefoontje weet ik dat levering tussen 22 nov en 6 december zal plaatsvinden. Heb jij al een vaste leverdatum?
 
In de email van mijn DS staat eind november / begin december als levermoment. Over de vaste leverdatum wordt ik later nog geïnformeerd.
Ik heb in een email naar mijn DS ook inderdaad al gevraagd waarom de levering niet in Amsterdam plaats vindt. Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met het feit dat er voor het einde van het jaar 'bulk' leveringen gaan komen die logistiek gemakkelijker zijn vanuit Tilburg.

Nog ff wat anders, vanaf hoeveel posts op het forum kun je een handtekening onder je berichten gaan zetten?
 
In de email van mijn DS staat eind november / begin december als levermoment. Over de vaste leverdatum wordt ik later nog geïnformeerd.
Ik heb in een email naar mijn DS ook inderdaad al gevraagd waarom de levering niet in Amsterdam plaats vindt. Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met het feit dat er voor het einde van het jaar 'bulk' leveringen gaan komen die logistiek gemakkelijker zijn vanuit Tilburg.

Nog ff wat anders, vanaf hoeveel posts op het forum kun je een handtekening onder je berichten gaan zetten?

Hi ReNe,

Volgens mij vanaf 6 berichten!
Rechtsboven ga je naar Settings en daarna aan de linkerkant Edit Signature!
 
Bij mij binnen 3 dagen op My Tesla van In Production naar Production Complete, de email van Tesla dat mijn auto onderweg is én de email van mijn DS met hetzelfde goede bericht:smile: (vin 22226)
Nu had ik echter gezien mijn woonplaats Alphen aan den Rijn verwacht dat mijn aflevering in Amsterdam zou plaats vinden, maar in de email van mijn DS staat Tilburg. Op zich geen echt probleem, maar het verbaasde me wel. Hoe zit dat bij anderen die recent de eerste mail van hun DS hebben ontvangen?

Bij mij is de levering a.s Dinsdag vanuit Tlburg (#778, VIN17848), maar op de factuur staat Amsterdam. Gisteren stond de auto nog in Tlburg, maar zal toch nog even checken of ze m niet per abuis naar Ams verschepen vlak voordat ik m kom halen.:crying:

Let erop dat de rode verloopstekkers niet op voorraad zijn bij Tesla! Pebell was zo vriendelijk om zijn stekker tijdelijk aan mij uit te lenen, pik m vanmiddag even op. Dank!

Ook de betaling gaat een beetje moeizaam, weet niet of anderen daar een probleem mee hebben gehad. De rekening van JPMorgan is in Amsterdam, maar pas als het geld in de US in aangekomen kunnen ze alleen daar zien of het er is??? Heel merkwaardig allemaal dat ze hier in Nederland niet kunnen zien of er geld is binnengekomen op een Nederlandse rekening. Misschien tocg verstandig om een afschrift van de bank mee te nemen...