Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Komaan, zeg! Een forum vol enthousiastelingen die geen seconde wakker liggen om rond de 100.000 EUR neer te leggen voor een wagen, en dan plotseling beginnen te mekkeren als een band voor zo'n bolide rond de 1000 EUR zou kunnen gaan kosten...

Tsss, tsss, tsss...
Sorry Leysfi, maar ik vind 100k ook absurd veel geld voor een auto. Ik kan het me permitteren vanwege financial lease en de gunstige belastingvoordelen. Ik heb nog nooit zoveel aan een auto uitgegeven en zou het ook nooit doen. Blijkbaar heb jij meer geld dan ik, of vind je me een zuinige Hollander :) Dat laatste ben ik trouwens niet, ik heb gewoon niet genoeg geld om een Tesla Model S te kopen. Daar komt bij dat Tesla het dubbele vraagt van wat zo'n band kost, dus ja, daar heb ik wel een mening over :)

- - - Updated - - -

Hoe denk je dat Dagobert Duck zo rijk is geworden...
LOL. Ik ben inderdaad ook ondernemer, dus als iets goedkoper kan, dan moet je dat proberen. Die houding heb ik trouwens alleen zakelijk, privé let ik nooit op wat ik uitgeef.


Wat die 21 inch winterbanden van Pirelli betreft: dat is wel heel interessant. Ik wist niet dat zoiets bestond. Ik pas ervoor om 19 inch onder mijn auto te leggen (sorry jongens, op een andere auto is 19 inch groot, maar op een Model S vind ik ze echt te klein) en ik ga dus op echte sneeuw- en ijsdagen met de Volt met winterbanden. Als er 21 inch winterbanden beschikbaar zijn, sta ik vooraan.
Ben ik serieus de enige die die 19" velgen gewoon mooi vind? Gedistingeerd, niet patserig maar stijlvol. En nog praktisch ook :)
 
Last edited:
Ben ik serieus de enige die die 19" velgen gewoon mooi vind? Gedistingeerd, niet patserig maar stijlvol. En nog praktisch ook :)

Ik vind de 19" velgen s c h i t t e r e n d. De enige optie waarover ik niet een maand heb zitten wikken en wegen (het NIET nemen van de 21" velgen, dus). Maar ja, ik zal ook een van de weinigen zijn die hem in bruin besteld heeft, dus ook over mijn gebrek aan smaak valt niet te twisten ;)
 
Ik vind de 19" velgen s c h i t t e r e n d. De enige optie waarover ik niet een maand heb zitten wikken en wegen (het NIET nemen van de 21" velgen, dus). Maar ja, ik zal ook een van de weinigen zijn die hem in bruin besteld heeft, dus ook over mijn gebrek aan smaak valt niet te twisten ;)
Check! Ik ook bruin. Dat verklaart misschien. Ik bedoel, wie neemt er nou een auto waarvan de ze de verf vergeten zijn? (Zilver) De grondverf er nog op hebben (wit). De brandweerauto (rood). De ik-kan-niet-kiezen auto (zwart). Ik ben een Dolfijn!! (dolphin grey). Had ik maar een Jaguar (groen). Bruin is gewoon lekker poep, modder, bomen, oftewel: heel natuurlijk :)
 
Check! Ik ook bruin. Dat verklaart misschien. Ik bedoel, wie neemt er nou een auto waarvan de ze de verf vergeten zijn? (Zilver) De grondverf er nog op hebben (wit). De brandweerauto (rood). De ik-kan-niet-kiezen auto (zwart). Ik ben een Dolfijn!! (dolphin grey). Had ik maar een Jaguar (groen). Bruin is gewoon lekker poep, modder, bomen, oftewel: heel natuurlijk :)

Gelukkig heb ik voor blauw gekozen...
 
Check! Ik ook bruin. Dat verklaart misschien. Ik bedoel, wie neemt er nou een auto waarvan de ze de verf vergeten zijn? (Zilver) De grondverf er nog op hebben (wit). De brandweerauto (rood). De ik-kan-niet-kiezen auto (zwart). Ik ben een Dolfijn!! (dolphin grey). Had ik maar een Jaguar (groen). Bruin is gewoon lekker poep, modder, bomen, oftewel: heel natuurlijk :)

Yeah me too, bruin is het :biggrin:
 
Ben ik serieus de enige die die 19" velgen gewoon mooi vind? Gedistingeerd, niet patserig maar stijlvol. En nog praktisch ook :)

+1, gewoon zo smooth mogelijk rijden en inderdaad niet zo'n macho-uistraling.. ik zit toch meer in de auto dan dat ik er naar sta te kijken.. en wat anderen er van vinden..tsja.
at the end of the day blijft het toch gewoon een auto voor dagelijks gebruik (maar natuurlijk geen gewone auto..).. Heb wel nieuwe spaakvelgen op m'n E-Type gezet - daar kan ik wel echt met plezier naar kijken..
 
Blij om te lezen dat ik toch niet de enige ben die de goede kleur heeft gekozen. Bruin is gewoon het mooist. Let maar op. Wij rijden pas echt in een unieke auto over een paar maanden... Delivery staat bij mij gepland op de 1e week december trouwens :(
 
Zie ik daar nu toch een heimelijk verlangen naar de 21-ers, in die foto op je profiel?? :)
Nee Rutger, ik kon destijds (maart) geen goed plaatje van bruin met 19" vinden. Maar goed gespot. En over kleuren moet je niet twisten, maar wel plagen natuurlijk :)

- - - Updated - - -

Gelukkig heb ik voor blauw gekozen...
De ik-had-liever-een-7-serie blauw bedoel je? :)
 
De model S met 21" of 19" is gewoon een compleet andere auto. Die 19" staat hem gewoon niet, vind ik, en met de 21" is het een plaatje. Maar vanwege het praktische heb ik ook lang getwijfeld voor ik voor 21" koos en het Fuzzy-verhaal stemt me niet gerust. Ben overigens wel erg benieuwd naar het bruin, ik vind dat inderdaad wel erg mooi. Ik heb het niet genomen omdat ik twijfel of ik dat na 1 of 2 jaar nog steeds mooi vind. Daarom voor het veilige 'ik-weet-niet-wat-ik-wil' zwart gegaan. Wat heb ik lang over de kleur getwijfeld, eigenlijk is het een kwestie van afstrepen geweest. Ging voor grijs tot ik hem in Antwerpen in het echt zag. Ik vind de achterlicht units niet staan in de grijze en hij heeft helaas dat Aston Martin grijze gewoon niet. Maar goed, ook dat is allemaal persoonlijk. Op vakantie in de VS alle kleuren gezien, en Sig Red en zwart vind ik toch het indrukwekkendst. Maar ben erg benieuwd naar wat we te zien krijgen op de 21e.
 
Dapper hoor, bruin.
Hebben jullie die kleur ooit in het echt gezien of hebben jullie je keuze bepaald op basis van de website?
Website. Maar ik heb ooit een bruine Saab gehad, en die vond ik ook mooi.

- - - Updated - - -

De model S met 21" of 19" is gewoon een compleet andere auto. Die 19" staat hem gewoon niet, vind ik, en met de 21" is het een plaatje. Maar vanwege het praktische heb ik ook lang getwijfeld voor ik voor 21" koos en het Fuzzy-verhaal stemt me niet gerust. Ben overigens wel erg benieuwd naar het bruin, ik vind dat inderdaad wel erg mooi. Ik heb het niet genomen omdat ik twijfel of ik dat na 1 of 2 jaar nog steeds mooi vind. Daarom voor het veilige 'ik-weet-niet-wat-ik-wil' zwart gegaan. Wat heb ik lang over de kleur getwijfeld, eigenlijk is het een kwestie van afstrepen geweest. Ging voor grijs tot ik hem in Antwerpen in het echt zag. Ik vind de achterlicht units niet staan in de grijze en hij heeft helaas dat Aston Martin grijze gewoon niet. Maar goed, ook dat is allemaal persoonlijk. Op vakantie in de VS alle kleuren gezien, en Sig Red en zwart vind ik toch het indrukwekkendst. Maar ben erg benieuwd naar wat we te zien krijgen op de 21e.
Mijn vrouw vond de 21" ook mooier. De neemt op haar BMW i3 dan ook de 20" velgen.....I rest my case. Het is best lastig een kleur kiezen vanaf een foto. Ik zie regelmatig een bruine Audi A7 rijden die ik mooi vind.... Daar vergelijk ik hem een beetje mee. Hopelijk klopt dat ook.

- - - Updated - - -

Just got my VIN xxxxxx22060. Ik zit al dagen te refreshen, de laatste uren ook alweer. En opeens... Poef. Voelt alsof hij nu echt komt.
 
Dapper hoor, bruin.
Hebben jullie die kleur ooit in het echt gezien of hebben jullie je keuze bepaald op basis van de website?

In de Design Studio vond ik 'm al mooi, met name "schuin van achter" (no comment ;)), maar zooooo riskant zonder in het echt te zien! Heel lang over getwijfeld, owners op Tesla forum gevraagd om foto's waarvan zij zelf echt vonden dat de kleur goed overkwam zoals hij in het echt is, veel posts gelezen van mensen die hem zelf niet in die kleur besteld hadden maar wel erg onder de indruk waren toen ze hem in het echt zagen - en toen de knoop doorgehakt.

Toen nog een keer zo'n proces doorgemaakt mbt de bekleding: had oorspronkelijk zwart besteld (veilige keuze) maar heb uiteindelijk toch in Tan gewijzigd. Over díe keuze zal ik pas helemaal gerust zijn als ik hem zie, maar bruin is gewoon bloedmooi, punt :)

- - - Updated - - -

Komt er de 21e iemand met een bruine Tesla eigenlijk??