Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Grappig dat ik frankrijk bijna op iedere hoek mensen staan na te gapen. Op de camping tevens mensen met een PHEV ontmoet die aangaven dat vrienden van hen ook een Tesla hadden maar niet wisten dat je daarmee naar Frankrijk kan komen. De informatie verstrekking daarover kan dus nog beter en daarmee meer mensen over de streep trekken om ook voor 100% electrisch (lees Tesla) te gaan.
 
Ik neem aan dat we deze allemaal al hebben gezien? V6.0 details: Firmware 6.0 (beta version discussion))
Daar staan ook de rest van de release notes.

attachment.php?attachmentid=56974&d=1408474190.jpg
 
pfff, als dit alles is van de met veel fanfare aangekondigde v6.0...
Geen info of de navigatie nu de snelste ipv de kortste route pakt. Dat livetraffic zal wel, ik kan zelf wel kijken en beslissen op maps.
Agenda...doe ik niet aan, dus ook niet interessant wat mij betreft. En custom car name...wat een vrouwengedoe, wie geeft zijn auto nou een naam??

v6.0: niet alleen veel te laat(in feb werd gezegd dat het een kwestie van weken was), maar inhoudelijk ook teleurstellend.
 
Grappig om ook in de US groep te zien dat het nut van die naamgeving betwijfeld wordt. (Of jammer van de moeite die Tesla Motors ook aan andere zaken had kunnen besteden.)

Ik voorspel dat het heel nuttig wordt (en veel gebruikt zal worden) zodra je andere Tesla's ziet rondrijden in je navigatiescherm. (à la Waze, dus)
 
pfff, als dit alles is van de met veel fanfare aangekondigde v6.0...
Geen info of de navigatie nu de snelste ipv de kortste route pakt. Dat livetraffic zal wel, ik kan zelf wel kijken en beslissen op maps.
Agenda...doe ik niet aan, dus ook niet interessant wat mij betreft. En custom car name...wat een vrouwengedoe, wie geeft zijn auto nou een naam??

v6.0: niet alleen veel te laat(in feb werd gezegd dat het een kwestie van weken was), maar inhoudelijk ook teleurstellend.

We moeten niet vergeten dat op het moment dat je de auto aanschaft, en geleverd krijgt, de dan geldende firmware is dan wat je mag verwachten. Behalve het oplossen van bugs is alles wat er aan leuke en betere functies bijkomen, extra en mooi meegenomen. Al is wat er met v6.0 niet wat je ervan verwacht, kan je daar teleurgesteld over zijn maar het is extra. Wil je de functies niet? Update dan niet.... Vind je een optie stom? Gebruik hem dan niet. Firmware updates (met uitzondering van bug fixes) zijn gratis en niet verplicht, ook niet voor de fabrikant.

Zie het glas eens als halfvol ipv halfleeg...
 
Neeneenee, dat is het niet. Ik ben zeer tevreden over de auto en de beschikbare functies van de huidige firmware.

Maar al dat (Amerikaanse?) getoeter van Elon en cs over v6.0, dat het onze verwachtingen zou overtreffen, etcetc. Kom op zeg, als dit alles zou zijn, dan denk ik niet dat er hier veel forumleden onder de indruk zouden zijn. Ik zou hem netjes downloaden, daar niet van, ik ga alleen in de toekomst de uitspraken die bij Tesla vandaan komen wat minder serieus nemen.

Wat bv wel nuttig was, de hill hold functie, maar...wat nog veel nuttiger zou zijn: dat de auto niet doorrolt bij een bv een stoplicht dat lichtjes naar beneden loopt, zodat je niet constant je achterligger verblindt met je mega remlicht.
 
Neeneenee, dat is het niet. Ik ben zeer tevreden over de auto en de beschikbare functies van de huidige firmware.

Maar al dat (Amerikaanse?) getoeter van Elon en cs over v6.0, dat het onze verwachtingen zou overtreffen, etcetc. Kom op zeg, als dit alles zou zijn, dan denk ik niet dat er hier veel forumleden onder de indruk zouden zijn. Ik zou hem netjes downloaden, daar niet van, ik ga alleen in de toekomst de uitspraken die bij Tesla vandaan komen wat minder serieus nemen.

Wat bv wel nuttig was, de hill hold functie, maar...wat nog veel nuttiger zou zijn: dat de auto niet doorrolt bij een bv een stoplicht dat lichtjes naar beneden loopt, zodat je niet constant je achterligger verblindt met je mega remlicht.

Aangaande dat getoeter, hij moet wel. Ik maak het zo vaak mee, fabrikanten komen met iets op de markt, maar voordat het er is toeteren ze al over de opvolger... Iedereen is bang dat de concurrent eerder is met zijn getoeter.. Dus toetert iedereen er op los ;)

Was ook niet zozeer naar jou bedoeld, maar algemeen. Gebruikte jouw post (sorry) aangezien die beetje negatief was. Was ook meer eigen "frustratie" aangezien wij producten leveren met eigen firmware, en we zaken toevoegen die we nimmer beloofd hebben maar het maximale eruit proberen te halen. Zelfs voor end of life producten van 3 jaar maken we nog firmware, echter de tendens is dat mensen dit soort zaken "for granted" nemen.... is soms best wel vervelend dan..

Maaaar... idd, dat verkeerslicht (als we dan toch gaan zeuren;) issue is vervelend. Zou mooi zijn als daar verandering in zou komen.
 
Googlemaps traffic is super accuraat. was TT Live verslaafde -altijd handig om elke dag de woonwerk alternatieven te bekijken rond de ring A10 maar de kaart in full-size, daar kan Live Traffic niet aan tippen.

We hebben nu toch ook oranje en rode (stippel)lijnen in de maps navigatie om files aan te geven? Die zijn behoorlijk accuraat is mijn ervaring. Of houdt live traffic meer in dan dat? En dan zoveel meer om een Tomtom in je bekerhouder hebben?
 
Googlemaps traffic is super accuraat. was TT Live verslaafde -altijd handig om elke dag de woonwerk alternatieven te bekijken rond de ring A10 maar de kaart in full-size, daar kan Live Traffic niet aan tippen.
Bedoel je deze site of de live traffic in hun applicatie/handhelds.
Voor mij is tot op vandaag de in-app live traffic van TomTom nog de beste. Je ziet mooi waar de file op je route staat en er worden alternatieven berekent indien nodig. Daar kan die google maps traffic niet aan tippen. Ik rijd 2x per dag de Brusselse Noordring af en ben blij dat hij me indien nodig door de stad stuurt. En dan ook nog eens goed door de stad stuurt. Daar kon mijn Navigon Handheld niet aan tippen.
Alles valt of staat met de kwaliteit van hun traffic data en de keuzes van hun databronnen. Als ik Elon hoorde tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering gingen andere Tesla's een grote rol spelen als bron. In Nederland is dat zo slecht nog niet, maar in België ligt de hoeveelheid van Tesla's wel wat lager.
 
Bedoel je deze site of de live traffic in hun applicatie/handhelds.
Voor mij is tot op vandaag de in-app live traffic van TomTom nog de beste. Je ziet mooi waar de file op je route staat en er worden alternatieven berekent indien nodig. Daar kan die google maps traffic niet aan tippen. Ik rijd 2x per dag de Brusselse Noordring af en ben blij dat hij me indien nodig door de stad stuurt. En dan ook nog eens goed door de stad stuurt. Daar kon mijn Navigon Handheld niet aan tippen.
Alles valt of staat met de kwaliteit van hun traffic data en de keuzes van hun databronnen. Als ik Elon hoorde tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering gingen andere Tesla's een grote rol spelen als bron. In Nederland is dat zo slecht nog niet, maar in België ligt de hoeveelheid van Tesla's wel wat lager.

Ik heb altijd op de iPhone TomTom erbij. idd Traffic info is véél beter hierop. Als je een route ingeeft in je Tesla zie je niet eens de file aangezien de blauwe lijn over de kleurtjes van de file ligt.... of ik doe iets fout... maar ik moet altijd mijn route uitzetten om te zien of er file is volgens Google.