Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje: de overbuurman kwam aanlopen en vertelde dat enkele keren per late avond/nacht alle lampen van mijn MS aangaan.
Doet hij dit bij het starten en van het scheduled laden of zijn er nog andere redenen waarom de lampen plots aangaan?
 
Mijn vrouw gaat vandaag met de Tesla naar Amsterdam. P&r Arena is vandaag gesloten. Wie weet er een ruime, niet al te dure, parkeerplaats voor haar? Indien nodig met ov naar centrum.

Is dit op zondag gesloten:

De laadhub is gelegen op Zuidpark, bij de afslag van de A10 en metrostation Overamstel (adres: Spaklerweg 52).

- - - Updated - - -

BTW - ze mag 'm ook bij mij neerzetten (Heemstede), met de trein is ze in een kwartier op het Damrak - ik zet haar wel even af op het station. Staat'ie veilig naast het huis en is de auto vanavond weer volgeladen. PM maar even als je er wat aan hebt.
 
Misschien een gekke tip maar voor de Tesla store in de Pc Hooftstraat zijn 2 laadplekken. Die zijn op verzoek van Tesla extra groot en er is bijna altijd plek. Parkeergarages in Amsterdam zijn vaak veel duurder en minder ruim dan de straat.

Ik heb mijn kantoor daar om de hoek en dat is de beste plek bij het centrum. Mocht die vol zijn dan is parkeergarage Byzantium redelijk ruim en heeft 4 palen maar ik zou zelf uitvallen naar 1 van de laadpalen op de Roemer Visscherstraat. Vooral de twee plekken ter hoogte van nummer 44 zijn ruim (er passen 2 Fiskers).

Mocht ze naar Zuidpark gaan dan kun je daar gratis laden. Het is de thuisbasis van Taxi Electric waarmee je dus heel snel en elektrisch naar de stad kunt.
 
Dit jaar niet. Wel Luik-Bastenaken-Luik over twee weken. Zijn er in Luik oplaadpunten?
Wallonie loopt nog meer achter dan Vlaanderen. Voor Wallonië kijk je best op chargemap.com of La carte - ZE-MO : ZE-MO. Bij die laatste gaat het meestal om 22 kW-palen. Er zijn enkele laadpunten in de parking Médiacité, maar het laadvermogen ziet er volgens MédiaCité - Parking souterrain: charge point in Liège niet veelbelovend uit. Onbegrijpelijk dat men zulke laadpunten installeert. Daar is toch niemand iets mee.
Er is ook nog de Ikea in Hognoul. Maar die geeft maar 11 kW en enkel tijdens de openingsuren van de winkel.
 
BTW - ze mag 'm ook bij mij neerzetten (Heemstede), met de trein is ze in een kwartier op het Damrak - ik zet haar wel even af op het station. Staat'ie veilig naast het huis en is de auto vanavond weer volgeladen. PM maar even als je er wat aan hebt.
Afgezien van de nuttige kennisuitwisseling vind ik dit toch wel een van de mooie dingen van dit forum. Elkaar helpen. Mooie geste Edi99.
 
Ben de laatste tijd niet meer zo actief op het forum maar deze wilde ik jullie niet onthouden. Paar dagen naar Portugal, MS afgegeven aan valet parking service. En dan dit verbruik zien als je terugkomt. Ik had zelfs onvoldoende juice om terug te komen, heb nog een dik uur moeten laden onderweg. Nu heb ik ook best wel eens gegumd met die bak maar een gemiddelde van 475 Wh/km is mij zelfs nog nooit gelukt!

Joyride.jpg
 
Last edited: