Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb als zelfstandige bij de aangifte OB over november 2013 de BTW van de aanschaf van mijn MS opgegeven als voorbelasting, en dat is natuurlijk een stevig bedrag ineens. Ik kreeg niet lang daarna een uitnodiging van de belastingdienst om medewerking te verlenen aan een boekenonderzoek betreffende de OB in 2013. Geen ramp en misschien zelfs begrijpelijk gezien het afwijkende bedrag, maar ik zou denken dat dit lampje dan bij veel ondernemers met een verse MS gaat knipperen. Iemand ook al een belletje van de belastingdienst gehad? :confused:
 
Ik heb als zelfstandige bij de aangifte OB over november 2013 de BTW van de aanschaf van mijn MS opgegeven als voorbelasting, en dat is natuurlijk een stevig bedrag ineens. Ik kreeg niet lang daarna een uitnodiging van de belastingdienst om medewerking te verlenen aan een boekenonderzoek betreffende de OB in 2013. Geen ramp en misschien zelfs begrijpelijk gezien het afwijkende bedrag, maar ik zou denken dat dit lampje dan bij veel ondernemers met een verse MS gaat knipperen. Iemand ook al een belletje van de belastingdienst gehad? :confused:

Andere boekhouder kiezen. Eentje die HT gecertificeerd is. Nu te laat natuurlijk, maar ik kan het je aanbevelen. HT accountants en boekhouders vallen voor de belastingdienst in het bakje: Ok, hoeven we niet meer te checken (op n enkele steekproef na).
 
Ik ook, moest een top 10 van de hoogste facturen van dat kwartaal meesturen met BTW specificatie, alsmede een toelichting op de bedrijfsactiviteiten.

Datzelfde verzoek heb ik een aantal jaren geleden gehad bij de aanschaf van de vorige auto (m.u.v. toelichting op de bedrjfsactiviteiten).
Gewoon toegezonden, enkele weken daarna keurig bericht van de belasting dat alles akkoord en daarmee afgehandeld was.
 
Ik heb als zelfstandige bij de aangifte OB over november 2013 de BTW van de aanschaf van mijn MS opgegeven alfinanciënlasting, en dat is natuurlijk een stevig bedrag ineens. Ik kreeg niet lang daarna een uitnodiging van de belastingdienst om medewerking te verlenen aan een boekenonderzoek betreffende de OB in 2013. Geen ramp en misschien zelfs begrijpelijk gezien het afwijkende bedrag, maar ik zou denken dat dit lampje dan bij veel ondernemers met een verse MS gaat knipperen. Iemand ook al een belletje van de belastingdienst gehad? :confused:
Heh heh, zie je wel... werken ze , is t nog niet goed?.
NATUURLIJK is een eenvoudig programmatje dat uitschieters waarneemt de oorzaak, en voorkomt al te veel blunders voor de ministers van financiën.
 
Ik heb als zelfstandige bij de aangifte OB over november 2013 de BTW van de aanschaf van mijn MS opgegeven als voorbelasting, en dat is natuurlijk een stevig bedrag ineens. Ik kreeg niet lang daarna een uitnodiging van de belastingdienst om medewerking te verlenen aan een boekenonderzoek betreffende de OB in 2013. Geen ramp en misschien zelfs begrijpelijk gezien het afwijkende bedrag, maar ik zou denken dat dit lampje dan bij veel ondernemers met een verse MS gaat knipperen. Iemand ook al een belletje van de belastingdienst gehad? :confused:

Yep; bij mij precies hetzelfde. Ik heb de voorheffing nog mogen verwerken bij de aangifte over kwartaal-3. Maar het geld is er nu nog niet.....
De check en de beschikking duurden een maand. Maar na de check startte het proces van een tegenrekening op de bank (vanwege de wetswijziging rondom een tegenrekening).
Vandaag te horen gekregen dat ik moet aantonen dat de bankrekening (waarvan af wij al jaren loonbelasting en omzetbelasting betalen...) eigenlijk wel van ons bedrijf is.
Zodra dat bewijs binnen is, hopen ze binnen een maand alsnog tot betaling over te gaan.
Dat wordt dan dus in totaal 4 maanden doorlooptijd om het geld terug te krijgen....

Jack
 
naar autosalon in Brussel geweest.
Laden is mogelijk, maar werd een klucht, gelukkig met goede afloop.

Op de site staat vermeld : parking D1. Leuk, er is nergens een parking D1 aangeduid, maar je vind wel een Gate D1.
Je ziet vanop de Gate wel de parkeerplaatsen met laadpalen, maar afgesloten met een slagboomA mèt slot.
Aan de PortierA gevraagd hoe we aan de laadpalen konden, die stuurt ons naar PortierB.
PortierB verwijst dan weer naar PortierA.

PortierA gevraagd om mee te komen naar PortierB, na overleg hun chef gebeld. Die kwam met de sleutel - om dan te zeggen dat we naar ParkingB moeten.
Wat gediscussieerd (met een lach erbij), maar zonder succes. Terug naar ParkingB, en aangeschoven.
Op parkingB blijkt de weg naar de laadpalen afgesloten met een slagboomB.... PortierC gezocht, die de slagboomB opent.
Vervolgens tot vlak voor de laadpalen gereden, tot de weg geICEd was. Eenvoudigweg, 3 wagens op de doorgang geparkeerd.

Terug gereden naar GateD, opnieuw PortierB aangesproken, die opnieuw zijn chef erbij haalt... en nu kan de slagboomA wel open.
Al bij al waren de portiers best behulpzaam, maar het was Kafka.

Ik dacht zo'n zes plaatsen met laadpalen, maar we waren uiteraard alleen. Laden met 3*16A EVBox. Batch hing vastgemaakt aan de paal, dus geen enkel probleem met laden.

Parking is wel vlak bij een ingang, handig, maar we waren wel al 20minuten kwijt.
Only in Belgium.



Verder was het druk op de Tesla Stand. Niks nieuws gehoord, volgende maand zou er een aankondiging komen over SuperChargers in België.

Alleen in Belgie:biggrin: http://www.telegraaf.nl/buitenland/22224944/__Controle_op_alcohol_bijrijder__.html
 
naar autosalon in Brussel geweest.
Laden is mogelijk, maar werd een klucht, gelukkig met goede afloop.

Op de site staat vermeld : parking D1. Leuk, er is nergens een parking D1 aangeduid, maar je vind wel een Gate D1.
Je ziet vanop de Gate wel de parkeerplaatsen met laadpalen, maar afgesloten met een slagboomA mèt slot.
Aan de PortierA gevraagd hoe we aan de laadpalen konden, die stuurt ons naar PortierB.
PortierB verwijst dan weer naar PortierA.

PortierA gevraagd om mee te komen naar PortierB, na overleg hun chef gebeld. Die kwam met de sleutel - om dan te zeggen dat we naar ParkingB moeten.
Wat gediscussieerd (met een lach erbij), maar zonder succes. Terug naar ParkingB, en aangeschoven.
Op parkingB blijkt de weg naar de laadpalen afgesloten met een slagboomB.... PortierC gezocht, die de slagboomB opent.
Vervolgens tot vlak voor de laadpalen gereden, tot de weg geICEd was. Eenvoudigweg, 3 wagens op de doorgang geparkeerd.

Terug gereden naar GateD, opnieuw PortierB aangesproken, die opnieuw zijn chef erbij haalt... en nu kan de slagboomA wel open.
Al bij al waren de portiers best behulpzaam, maar het was Kafka.

Ik dacht zo'n zes plaatsen met laadpalen, maar we waren uiteraard alleen. Laden met 3*16A EVBox. Batch hing vastgemaakt aan de paal, dus geen enkel probleem met laden.

Parking is wel vlak bij een ingang, handig, maar we waren wel al 20minuten kwijt.
Only in Belgium.



Verder was het druk op de Tesla Stand. Niks nieuws gehoord, volgende maand zou er een aankondiging komen over SuperChargers in België.

Ik had ongeveer dezelfde ervaring (drie parkeerwachters die van toeten nog blazen wisten), en heb dan maar zelf een hek opengedaan om bij de laders te komen. Er was ook een andere S. Toch de moeite waard, beats parking C !
 
Vandaag weer een druk dagje Tesla promotie gehad. Eerst vanmorgen een journalist van het Brabants dagblad aan de telefoon over een vermeend tekort aan laadpalen. Tja, daar heb ik met de Tesla icm thuisladen weinig last van (tenminste hier in de regio). Morgen ga ik naar Tilburg voor het maken van een foto voor bij het artikel.
En vanmiddag ben ik naar de high tech campus in Eindhoven geweest. Daar gaf Maarten Steinbuch een open college. Over closed loop feedback systemen, robots en.. Tesla natuurlijk. Maarten vertelde enthousiast over zijn auto en de vele innovaties en voordelen. Je zag dat de zaal het prachtig vond. En na afloop heb ik een keer of 6/7 het campus terrein rondgereden telkens met 3 of 4 andere passagiers. Ze stonden in de rij om de Tesla eens te ervaren. En zonder uitzondering waren ze na het rondje bijzonder onder de indruk.

Geslaagd dagje dus...

Wat foto's van het college op de high tech campus:
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
foto 5.JPG