Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch een beetje jammer dat het topic nu (voor de tweede keer alweer) opnieuw is begonnen. Ik vond het eigenlijk wel stoer staan dat wij Nederlanders en Belgen zo veel over Tesla praten, en de Noren, Duitsers en Zwitsers zo ver achter ons laten. Stond wel leuk die 1000+ replies.
Genoteerd! Dan houd ik deze gewoon open :)

wididh nog even een opmerking, zoals ik op de andere forums lees (ik lees niet zoveel maar soms kom ik iets tegen) gaat het voorverwarmen van je auto gewoon uit de accu.
en op deze manier haalt hij dus ook wel degelijk bereik er vanaf ook al staat hij aangesloten op stroom! hoe dit komt weet ik niet en ik denk dat tesla dit ook nog wel gaat aanpassen.
Andere berichten geven ook aan dat het laden gewoon weer begint 5 minuten nadat het verwarmen gestart is.

Praktische vraag: hebben jullie voldoende stilgestaan bij de buitenafmetingen van de wagen? Hij weet zijn grootte goed te verhullen, maar hij is toch 4m98 lang (15cm langer dan een Ford Mondeo stationwagon), en 196cm breed (ingeklapte spiegels), ter vergelijking: een BMW7 is 190cm breed! Ik vrees een beetje voor parking issues op de Europese parkeerplaatsen (en mijn eigen garage)...
Die angst heb ik ook nog een beetje ja. Thuis parkeren is allemaal geen probleem, maar het is wel een grote auto, helemaal mee eens!
 
de degradatie van de accu mocht 20% zijn over 8 jaar (ooit een jaar of wat gelezen op tesla site) dat is ook mijn rede om zo i zo voor de 85 kwh te gaan.
nu heeft rogier verteld dat het accu management systeem met het jaar beter word waardoor er mensen uit hun roadster nu nog net zoveel km halen als 3 jaar geleden :biggrin:


Jetje,
mijn verhaal over de updates en dat men dan meer kan rijden dan de degradatie is vooral een voorbeeld om te tonen dat ook de Model S en haar techniek in de tijd kan evolueren. Het verhaal over de Roadster klopt natuurlijk, maar dit is niet oneindig en de batterij degradeert op den duur. Ik vertel het vooral om duidelijk te maken dat de angst soms groter is dan de realiteit. In sommige gevallen kan onze updat bv inderdaad een groter effect hebben dan de degradatie. Bij deze Roadster klant was dat bijboorbeeld het geval. Door de update verbruikte zijn batterij duidelijk minder energie dan toen hij hem kocht waardoor zijn Range groter was dan voorheen. :)
ik leg het toch maar even uit om geen spannende verhalen te krijgen ;-)

Ps over het geheel valt de degradatie bij alle Roadster klanten enorm mee. Erg nette rijders denk ik.
 
Jetje,
mijn verhaal over de updates en dat men dan meer kan rijden dan de degradatie is vooral een voorbeeld om te tonen dat ook de Model S en haar techniek in de tijd kan evolueren. Het verhaal over de Roadster klopt natuurlijk, maar dit is niet oneindig en de batterij degradeert op den duur. Ik vertel het vooral om duidelijk te maken dat de angst soms groter is dan de realiteit. In sommige gevallen kan onze updat bv inderdaad een groter effect hebben dan de degradatie. Bij deze Roadster klant was dat bijboorbeeld het geval. Door de update verbruikte zijn batterij duidelijk minder energie dan toen hij hem kocht waardoor zijn Range groter was dan voorheen. :)
ik leg het toch maar even uit om geen spannende verhalen te krijgen ;-)

Ps over het geheel valt de degradatie bij alle Roadster klanten enorm mee. Erg nette rijders denk ik.

rogier ik wou het juist spannend houden :biggrin: en iedereen weet dat de batterij minder word na verloop van tijd! als je dat niet weet moet je lekker diesel of benzine gaan verstoken! na 3 of 4 jaar gewoon een nieuwe tesla kopen dan valt die accu ook wel mee :cool: en blijft tesla bestaan waardoor ze de accu's en motoren verder kunnen ontwikkelen

ik denk trouwens dat je echt ziek van me bent geworden in antwerpen:redface: heb ook buikgriep gehad na donderdag en vrijdag en dat kwam niet van de angsten in de tesla!
 
ik denk trouwens dat je echt ziek van me bent geworden in antwerpen:redface: heb ook buikgriep gehad na donderdag en vrijdag en dat kwam niet van de angsten in de tesla!
Ach, ik viel in Eindhoven in december flauw. Tja, het doet wat met je zo'n Model S!

(Ik bleek achteraf in Indonesië iets te hebben opgelopen en heb daarna nog even in het ziekenhuis gelegen).
 
Vandaag zal Tesla Motors de cijfers van Q4 2012 bekend maken (of vergis ik mij nu)? Weet iemand hoe dat in z'n gang gaat?

Na handelstijd in New York worden de cijfers naar de pers gestuurd (en naar mensen op de mailinglijst). Aansluitend is er meestal een toelichting van het management (meestal Deepak en Musk) en een Q&A met de pers. Echter, nu staat er nog geen link op de "investors" pagina. Ik kijk meestal de volgende morgen, want dan is er meestal ook wel een transcript hier of daar te vinden om ook de slecht hoorbare delen van de persconferentie te begrijpen. Vooral Musk wil wel eens slecht hoorbaar mompelen.

Tesla - Investors Overview
 
Vanmorgen m'n "Het is tijd om uw Model S te bouwen" mail ontvangen. Signature 116 en geen roadster owner. Wel blij dat ik nog even ben wezen proefrijden en kijken in Antwerpen. Begreep wel dat het moment waarop je deze mail ontvangt niet alles zegt over de volgorde van afleveren.

Is overigens niet mijn model S die op marktplaats staat. Ik ga 'm zeker afnemen!!!
 
Last edited:
Vanmorgen m'n "Het is tijd om uw Model S te bouwen" mail ontvangen. Signature 116 en geen roadster owner. Wel blij dat ik nog even ben wezen proefrijden en kijken in Antwerpen. Begreep wel dat het moment waarop je deze mail ontvangt niet alles zegt over de volgorde van afleveren.

Is overigens niet mijn model S die op marktplaats staat. Ik ga 'm zeker afnemen!!!

ik heb nog niks gehoord, maar het kan zijn dat ze de lastigge klanten overslaan :wink: maar sta te trappelen om hem echt te bestellen!
weet precies wat ik wil is in 5 minuutjes rond
 
Afgelopen vrijdag de order geplaatst. Zaterdag de papieren getekend vandaag deze mail;

Congratulations!
Your Model S Signature Performance order is on its way to the Tesla Factory

In ieder geval heeft Tesla het administratieve proces goed onder controle! Nu wachten, wachten, wachten!
 
Voor wie nog niet overtuigd is:
batterij aangedreven elektrische wagen <=> waterstof auto?

Wat ik al jaren zeg over de "waterstof" auto.. (die eigenlijk voor het grootste deel een elektrische auto is, want meestal wordt gewerkt met branstofcellen die stroom maken voor de electro motor....) :

Disappointed With Electric Cars, Automakers Are Making Bad Bet On Fuel Cells - Forbes
Leuke link! Interessant om te lezen.

Afgelopen vrijdag de order geplaatst. Zaterdag de papieren getekend vandaag deze mail;

Congratulations!
Your Model S Signature Performance order is on its way to the Tesla Factory

In ieder geval heeft Tesla het administratieve proces goed onder controle! Nu wachten, wachten, wachten!
Gefeliciteerd! Wat is het exact geworden qua configuratie?



P.S.: Ik heb de twee topics samen gevoegd, we hebben nu weer één grote :)
 
Ik lees net de uitgelekte 3-fase informatie nog eens en zie:

When using a Type 2 charging station, the Model S owner will need a Type 2 adapter cable to bridge between the charging station and Model S. No Tesla connectors are needed.

Dat zou toch hinten richting een eigen socket op de auto en dat je een kabel krijgt met aan de ene kant Type 2 en de andere kant een Tesla connector.
 
Signature red Performance
Zwart interieur / CF / geen spoiler
21 inch velgen zwart
Verder alle opties behalve kinderstoelen

Met pano roof ook ? Dan heb je het zelfde als ik ga bestellen, alleen die 3e rij doe ik wel. En inderdaad, ook zonder spoiler leek me.

Wat een veel gespotte auto gaan we krijgen, al 2 zo maar een half jaar voor levering...

Nu wachten (en ik nog wachten op de uitnodiging - wat was jouw nummer (ik 187)).