Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een prachtig filmpje van een Noorse model s eigenaar die gelijk een flinke trip onderneemt door een Noorse winterstorm, met een 0km momentje.
http://www.youtube.com/watch?v=aZNlG4V4Pl8

Ps. ik vind die aero velgen met winterbanden eigenlijk helemaal niet zo lelijk onder zijn s.

Idd leuk filmpje! Over smaak valt niet te twisten maar de aero's blijven in mijn ogen spuuglelijk………..
 
Hij staat klaar:
yva7a9yn.jpg
 

Attachments

  • yva7a9yn.jpg
    110.5 KB · Views: 23
Aan iedereen die vandaag zijn auto mag ophalen: heeel veel plezier!

Ik vind de auto een heel stuk beter afgewerkt dan wat ik mij kan herinneren van de proefrit in het voorjaar. Naden zitten goed, stoelen zien er een stuk degelijker uit, carbon accenten staan heel goed. En vooral die verslavende versnelling: gisteravond op de a2 van amsterdam naar utrecht vol gas gegeven bij vinkeveen, waar de maximum snelheid van 100 naar 130 gaat. Dan zit je dus opeens op 160... Overigens niet echt slim, gelet op de trajectcontrole.

Ik ga dit weekend werk maken van de tourrally in het voorjaar!

Tourrally, count me in!!
 
Gisteravond de auto opgehaald, waren iets te laat door de ellendige files (2 uur voor een ritje Amsterdam - Tilburg).

Alleraardigst ontvangen (mét kopje koffie :wink:), en vriendelijke knul die alles uitlegde. De meeste dingen waren natuurlijk al bekend via het forum, maar toch wel een paar leerzame puntjes meegekregen (hoe de deuren bijvoorbeeld voor en achter te openen als je accu helemaal leeg is).

Zeer uitgebreide tour door het assemblageproces gekregen. Mochten achter 'de witte muren', daar waar de auto's in elkaar gezet worden. Hadden de mogelijkheid om met enkele monteurs te praten, gezien hoe de accupakketten onder de auto gezet worden en hoe de motor eruit ziet, gemonteerd op de assen. Was erg leuk en uitgebreid!

Auto is leuk, maar mijn BMW blijft leuker en beter. Vooral de wegligging van de BMW op hogere snelheden is aanzienlijk beter! Verder geen rare dingen, behalve de naden van de frunk lopen totaal niet evenwijdig en ik vind dat de motor relatief veel lawaai maakt. Bij 120 tot 130 is het net alsof ik in de Fiat Punto rij die ik zo'n 15 jaar geleden had.

Al met al tevreden? Ja! Dolgelukkig? Mwah... Geen bijtelling, de subsidie en geen wegenbelasting waren voor mij de belangrijkste redenen om een Model S aan te schaffen. En mijn mening is, ook na het rijden, nog steeds dat de voordelen zwaarder wegen dan de auto zelf.
 
Gisteravond de auto opgehaald, waren iets te laat door de ellendige files (2 uur voor een ritje Amsterdam - Tilburg).

Alleraardigst ontvangen (mét kopje koffie :wink:), en vriendelijke knul die alles uitlegde. De meeste dingen waren natuurlijk al bekend via het forum, maar toch wel een paar leerzame puntjes meegekregen (hoe de deuren bijvoorbeeld voor en achter te openen als je accu helemaal leeg is).

Zeer uitgebreide tour door het assemblageproces gekregen. Mochten achter 'de witte muren', daar waar de auto's in elkaar gezet worden. Hadden de mogelijkheid om met enkele monteurs te praten, gezien hoe de accupakketten onder de auto gezet worden en hoe de motor eruit ziet, gemonteerd op de assen. Was erg leuk en uitgebreid!

Auto is leuk, maar mijn BMW blijft leuker en beter. Vooral de wegligging van de BMW op hogere snelheden is aanzienlijk beter! Verder geen rare dingen, behalve de naden van de frunk lopen totaal niet evenwijdig en ik vind dat de motor relatief veel lawaai maakt. Bij 120 tot 130 is het net alsof ik in de Fiat Punto rij die ik zo'n 15 jaar geleden had.

Al met al tevreden? Ja! Dolgelukkig? Mwah... Geen bijtelling, de subsidie en geen wegenbelasting waren voor mij de belangrijkste redenen om een Model S aan te schaffen. En mijn mening is, ook na het rijden, nog steeds dat de voordelen zwaarder wegen dan de auto zelf.

De 120 kmh brom, daar zou ik maar mee terug gaan. Ook bij 170kmh hoor ik de motor niet, en zo hoort het ook.
 
Gisteravond de auto opgehaald, waren iets te laat door de ellendige files (2 uur voor een ritje Amsterdam - Tilburg).

Alleraardigst ontvangen (mét kopje koffie :wink:), en vriendelijke knul die alles uitlegde. De meeste dingen waren natuurlijk al bekend via het forum, maar toch wel een paar leerzame puntjes meegekregen (hoe de deuren bijvoorbeeld voor en achter te openen als je accu helemaal leeg is).

Zeer uitgebreide tour door het assemblageproces gekregen. Mochten achter 'de witte muren', daar waar de auto's in elkaar gezet worden. Hadden de mogelijkheid om met enkele monteurs te praten, gezien hoe de accupakketten onder de auto gezet worden en hoe de motor eruit ziet, gemonteerd op de assen. Was erg leuk en uitgebreid!

Auto is leuk, maar mijn BMW blijft leuker en beter. Vooral de wegligging van de BMW op hogere snelheden is aanzienlijk beter! Verder geen rare dingen, behalve de naden van de frunk lopen totaal niet evenwijdig en ik vind dat de motor relatief veel lawaai maakt. Bij 120 tot 130 is het net alsof ik in de Fiat Punto rij die ik zo'n 15 jaar geleden had.

Al met al tevreden? Ja! Dolgelukkig? Mwah... Geen bijtelling, de subsidie en geen wegenbelasting waren voor mij de belangrijkste redenen om een Model S aan te schaffen. En mijn mening is, ook na het rijden, nog steeds dat de voordelen zwaarder wegen dan de auto zelf.
Als ik zo vrij mag zijn... wat voor BMW was/is dat dan?
In de test van Autovisie wordt de nieuwe Porsche Panamera Hybrid op wegligging compleet zoekgereden door een Tesla, vandaar mijn vraag.
 
Gisteravond de auto opgehaald, waren iets te laat door de ellendige files (2 uur voor een ritje Amsterdam - Tilburg).

Alleraardigst ontvangen (mét kopje koffie :wink:), en vriendelijke knul die alles uitlegde. De meeste dingen waren natuurlijk al bekend via het forum, maar toch wel een paar leerzame puntjes meegekregen (hoe de deuren bijvoorbeeld voor en achter te openen als je accu helemaal leeg is).

Zeer uitgebreide tour door het assemblageproces gekregen. Mochten achter 'de witte muren', daar waar de auto's in elkaar gezet worden. Hadden de mogelijkheid om met enkele monteurs te praten, gezien hoe de accupakketten onder de auto gezet worden en hoe de motor eruit ziet, gemonteerd op de assen. Was erg leuk en uitgebreid!

Auto is leuk, maar mijn BMW blijft leuker en beter. Vooral de wegligging van de BMW op hogere snelheden is aanzienlijk beter! Verder geen rare dingen, behalve de naden van de frunk lopen totaal niet evenwijdig en ik vind dat de motor relatief veel lawaai maakt. Bij 120 tot 130 is het net alsof ik in de Fiat Punto rij die ik zo'n 15 jaar geleden had.

Al met al tevreden? Ja! Dolgelukkig? Mwah... Geen bijtelling, de subsidie en geen wegenbelasting waren voor mij de belangrijkste redenen om een Model S aan te schaffen. En mijn mening is, ook na het rijden, nog steeds dat de voordelen zwaarder wegen dan de auto zelf.
Op het gebied van afwerking en bouwkwaliteit zou het wel heel bijzonder zijn als Tesla het daar nu al beter zou doen dan BMW. De laatste rijtuigen waren waarschijnlijk ook beter afgewerkt dan de eerste auto's :smile:. Geluid van de motor en de naden van de trunk herken ik overigens niet.
 
Gisteravond de auto opgehaald, waren iets te laat door de ellendige files (2 uur voor een ritje Amsterdam - Tilburg).

Alleraardigst ontvangen (mét kopje koffie :wink:), en vriendelijke knul die alles uitlegde. De meeste dingen waren natuurlijk al bekend via het forum, maar toch wel een paar leerzame puntjes meegekregen (hoe de deuren bijvoorbeeld voor en achter te openen als je accu helemaal leeg is).

Zeer uitgebreide tour door het assemblageproces gekregen. Mochten achter 'de witte muren', daar waar de auto's in elkaar gezet worden. Hadden de mogelijkheid om met enkele monteurs te praten, gezien hoe de accupakketten onder de auto gezet worden en hoe de motor eruit ziet, gemonteerd op de assen. Was erg leuk en uitgebreid!

Auto is leuk, maar mijn BMW blijft leuker en beter. Vooral de wegligging van de BMW op hogere snelheden is aanzienlijk beter! Verder geen rare dingen, behalve de naden van de frunk lopen totaal niet evenwijdig en ik vind dat de motor relatief veel lawaai maakt. Bij 120 tot 130 is het net alsof ik in de Fiat Punto rij die ik zo'n 15 jaar geleden had.

Al met al tevreden? Ja! Dolgelukkig? Mwah... Geen bijtelling, de subsidie en geen wegenbelasting waren voor mij de belangrijkste redenen om een Model S aan te schaffen. En mijn mening is, ook na het rijden, nog steeds dat de voordelen zwaarder wegen dan de auto zelf.
Ik moet hier een heel stuk in meegaan. Nu ik de auto twee weken heb merk ik dat ik wat objectiever word in mijn evaluatie. Ik vind de auto geweldig, maar ik heb net als jij toch niet het gevoel dat het rijdt als mijn BMW. Op snelheid door een bocht voelde in mijn BMW safer. Maar net als Energie Gratiz al stelt als reactie, waarom wint hij dan de vergelijking met de Panamera? Dit moet dus aan mij liggen. Ik had echt geen top of the bill BMW, een 520D. Maar ik vind de Model S wat nerveuzer aandoen. Het kan zijn om redenen die al besproken zijn op dit forum, dat deze wielen meer last hebben van de spoorvorming. Of wat Wim S. al eens uitlegde, dat de auto zo gestroomlijnd is dat hij juist gevoeliger is voor luchtstromen, waar andere zware auto's dwars door de weerstand heen raggen. De power van de Tesla is geweldig, maar bij 120 km hoor ik gewoon echt een geluid dat vergelijkbaar is met een ICE. Of misschien was mijn BMW diesel zelfs wel stiller bij hoge snelheden. Dus toch de brom? Ik moet er maar eens naar laten kijken. Verder heb ik geen eerdere ervaringen met zulke grote wielen, maar als ik op lage snelheid een heel haakse bocht maak om mijn oprit af te rijden dan voelt het alsof er helemaal geen rubber meer om de velg zit. De eerst keer ben ik zelfs uitgestapt om te kijken of ik een lekke band had, nu weet ik wel beter. Maar dat zal inherent zijn aan 21" wielen, en niet specifiek voor de Tesla. Maar ondanks dat ik de auto nog steeds een geweldige gadget vind, geniet van de mogelijkheden van de middenconsole, het een plaatje vind om te zien en de power geweldig is kan ik in alle objectiviteit niet zeggen dat alle superlatieven uit de kast gehaald moeten worden voor zijn rijgedrag. Maar dat geeft niet, geen centje spijt van de aanschaf en bij mij was en is het fiscale voordeel de grote drijfveer geweest.
 
Last edited:
Ik moet hier een heel stuk in meegaan. Nu ik de auto twee weken heb merk ik dat ik wat objectiever word in mijn evaluatie. Ik vind de auto geweldig, maar ik heb net als jij toch niet het gevoel dat het rijdt als mijn BMW. Op snelheid door een bocht voelde in mijn BMW safer. Maar net als Energie Gratiz al stelt als reactie, waarom wint hij dan de vergelijking met de Panamera? Dit moet dus aan mij liggen. Ik had echt geen top of the bill BMW, een 520D. Maar ik vind de Model S wat nerveuzer aandoen. Het kan zijn om redenen die al besproken zijn op dit forum, dat deze wielen meer last hebben van de spoorvorming. Of wat Wim S. al eens uitlegde, dat de auto zo gestroomlijnd is dat hij juist gevoeliger is voor luchtstromen, waar andere zware auto's dwars door de weerstand heen raggen. De power van de Tesla is geweldig, maar bij 120 km hoor ik gewoon echt een geluid dat vergelijkbaar is met een ICE. Of misschien was mijn BMW diesel zelfs wel stiller bij hoge snelheden. Dus toch de brom? Ik moet er maar eens naar laten kijken. Verder heb ik geen eerdere ervaringen met zulke grote wielen, maar als ik op lage snelheid een heel haakse bocht maak om mijn oprit af te rijden dan voelt het alsof er helemaal geen rubber meer om de velg zit. De eerst keer ben ik zelfs uitgestapt om te kijken of ik een lekke band had, nu weet ik wel beter. Maar dat zal inherent zijn aan 21" wielen, en niet specifiek voor de Tesla. Maar ondanks dat ik de auto nog steeds een geweldige gadget vind, geniet van de mogelijkheden van de middenconsole, het een plaatje vind om te zien en de power geweldig is kan ik in alle objectiviteit niet zeggen dat alle superlatieven uit de kast gehaald moeten worden voor zijn rijgedrag. Maar dat geeft niet, geen centje spijt van de aanschaf en bij mij was en is het fiscale voordeel de grote drijfveer geweest.
Ik heb wel een vermoeden wat de oorzaak van deze conclusie(s) kan zijn. Ook de autojournalisten dachten op een bepaald moment al aan de maximale grip van de Tesla te zitten, ongeveer gelijk met die Porsche Panamera. Tegelijk was de conclusie dat de Porsche (en ongetwijfeld ook de meeste BMW's) duidelijk meer gevoel in de besturing overbrengen op de chauffeur. Oftewel, in de Tesla voel je minder wat er gebeurt in bochten. Met het lage zwaartepunt in het achterhoofd :)smile:) als je dan gewoon de echte grenzen opzoekt blijken die een stuk verder te liggen.
Dus ik zou zeggen, zoek ergens een heel groot stuk asfalt op, en ga eens wat experimenteren met die wegligging!
 
Iedereen gefeliciteerd die de auto de laatste dagen ontvangen heeft!
Nog steeds super tevreden over mijn auto na een week rijden.
Merk dat mijn vrouw het ook steeds leuker vindt om te rijden na een afwachtend begin :wink:.
De enige minpuntjes die nog openstaan zijn de slechte bluetooth verbinding en de trunk die na het sluiten af en toe weer automatisch opengaat.
Verder heb ik het idee dat de deuren niet helemaal soepel opengaan maar dat wil ik volgende week dinsdag even testen bij anders MS'en.
Tot volgende week dinsdag!