Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
4-SFR-44: mooi nummer. Hij komt ook uit de buurt van San Fransisco.

Jammer, jammer. San Francisco is bekend als SFO (airport). SFR is San Fernando airport. Ook in California maar bij LA...

- - - Updated - - -

Vraagje voor de happy owners: al eens op de achterbank gaan zitten tijden het opladen (op hoog vermogen)?
Zag in de fabriek dat de chargers direct onder de achterbank liggen. Vroeg me af of dat tijdens het laden als 'stoelverwarming' werkt.

Nog een aardig weetje van de excusie afgelopen week. Ik vroeg de gids naar waar de bottleneck in de productielijn zit (alu persen en chassis samenstelling leken mij veel meer capaciteit te hebben dan de final assembly). Als antwoord kreeg ik dat de daadwerkelijke bottle neck de onderdelen supply was.
Maar moeilijk in te schatten of dit een ingestudeerd antwoord is (always blame somebody else) of dat het daadwerkelijk zo is.

Ook opvallend vond ik dat ze in Fremont zelf de hele battery pack aan het samenstellen zijn. Lijkt me nou typisch iets voor low cost handjes. Maar (kwaliteits)controle zal op dit moment wel belangrijker zijn dan prijs.

- - - Updated - - -

Zo het vliegtuig naar Amsterdam in. Nu maar hopen dat de koffers met de merchandise de overstap ook hebben gehaald.
(iedere Tesla gerelateerde on-time delivery blijft een issue...)
 
Hoe lang zat er tussen de 2 updates? Maw, wanneer had je je okt-nov delivery window gekregen en wanneer dat van december?

de voorspelling van eind okt- begin nov was van een 2 maand geleden denk ik. maar omdat ik al de vertragingen hier zag verschijnen, heb ik vorige week ook maar eens een bevestiging gevraagt, met dit als antwoordt. met mijn #1332 zit ik dan waarschijnlijk tussen de #3000-#5000.

ik heb echt niet veel zin om hem in december te gaan ophalen. ik zal er nog eens over moeten nadenken of ik hem dan niet laat staan tot 2014.
straks ga ik mijn garage nog zwart schilderen:mad:
 
Dit stemt me niet gerust. Ik heb P1079 en vin19236 en heb tot nu toe eind oktober in mijn hoofd, zonder dat op al te veel logica te baseren. En enerzijds lees je hier dan berichten van mensen die ineens een telefoontje krijgen of ze hem binnen twee weken op willen komen halen, gecombineerd met positieve berichten over een uitpuilend distributiecentrum in Tilburg, anderzijds dan weer zo'n bericht van Frank. Ik probeer mezelf maar niet gek te maken, maar omdat ik toch ook nog tijdig van mijn huidige auto af moet ga ik er binnenkort ook maar eens een telefoontje aan wagen.

Ondertussen is de 21e alweer aanstaande zaterdag! Even het potje voetbal van mijn zoontje afwachten en dan vanuit Noord-Holland de reis over de rivieren maken. Verwacht er iets na 14:00 te zijn, Jetje & Co succes met de laatste voorbereidingen, vooralsnog klinkt het allemaal veelbelovend.
 
KL.TE.....!
mijn delivery window is met stip gestegen van eind okt-begin nov naar eerste helft december:cursing:

Ai, ik zit op mid/eind december - schuiven wordt een dure hobby voor de Nederlanders die achteraan zitten...

Even nog wat anders, heeft iemand al iets gezien/gehoord van de vestigingen in Amsterdam? Er zou sprake zijn van de PC Hooftstraat voor een verkooplocatie, maar het service center zal daar niet komen neem ik aan. Je zou zeggen dat een verbouwing iemand wel opvalt. Ik meende dat een opening voor september stond.
 
Even nog wat anders, heeft iemand al iets gezien/gehoord van de vestigingen in Amsterdam? Er zou sprake zijn van de PC Hooftstraat voor een verkooplocatie, maar het service center zal daar niet komen neem ik aan. Je zou zeggen dat een verbouwing iemand wel opvalt. Ik meende dat een opening voor september stond.
Ik zag wel onder de laatste nieuwsbrief ineens een Amsterdams adres staan.

Kijk je in de KVK dan zie je dit:
* Atlasstraat 7 -9, 5047RG, Tilburg (Hoofd)
* Gustav Mahlerplein 76 ITO Tower 11, 1082MA, Amsterdam (Neven)
* Keienbergweg 111, 1101GG, Amsterdam Zuidoost (Neven)

Kijk je op Google Maps dan lijkt de Keienbergweg wel het service centrum te worden.

Langs de A2, ook wel makkelijk dus vanuit Utrecht en wellicht een locatie voor een SuperCharger?
 
de voorspelling van eind okt- begin nov was van een 2 maand geleden denk ik. maar omdat ik al de vertragingen hier zag verschijnen, heb ik vorige week ook maar eens een bevestiging gevraagt, met dit als antwoordt. met mijn #1332 zit ik dan waarschijnlijk tussen de #3000-#5000.

ik heb echt niet veel zin om hem in december te gaan ophalen. ik zal er nog eens over moeten nadenken of ik hem dan niet laat staan tot 2014.
straks ga ik mijn garage nog zwart schilderen:mad:

Hier ongeveer hetzelfde verhaal, met het verschil dat ik elke maand een mailtje stuur naar Tesla voor een update. Ik weet dus al van begin augustus dat ik tot eind november / begin december zal moeten wachten.
Niets aan te doen vrees ik.

Verder heb ik ook de indruk dat de 'My Tesla' sectie van de website niet echt gelinkt is met de productiesystemen.
Het duurde een week(!) vooraleer mijn configuratie in 'My Tesla' aangepast was, nadat ik de Rear Facing Child seats had toegevoegd. En toch blijf ik F5 drukken :biggrin:
 
@Widodh: He, dat is de oude Skoda garage! Het zou goed kunnen, die is net leeg, Skoda is verhuist naar een pand 300 meter verderop, met zicht op de A2. De locatie is ook niet erg groot, en zou in die zin ook prima bij Tesla passen. Als locatie voor een charger zou ik het niet sterk vinden, het is niet echt een buurt om een half uurtje rond te hangen. Het Arena-gebied ligt op loopafstand, maar wel op tien minuten, net niet lekker. Ik zal eens even langsrijden als ik in de buurt ben, zien of er iets te zien valt.
 
FF wat anders - ik lees een thread op het teslamotors.com forum dat het navigatie systeem "hardcoded" op kortste ipv snelste route staat. In een dichtgebouwd land als Nederland levert dat in mijn ervaring dramatische reisadviezen op - in ieder geval in het navsysteem van mijn BMW (dat ik, mits op "snelste route" ingesteld, redelijk brilliant vind).

Wat zijn de ervaringen van de gelukkigen die al in hun MS rondrijden?
 
de voorspelling van eind okt- begin nov was van een 2 maand geleden denk ik. maar omdat ik al de vertragingen hier zag verschijnen, heb ik vorige week ook maar eens een bevestiging gevraagt, met dit als antwoordt. met mijn #1332 zit ik dan waarschijnlijk tussen de #3000-#5000.

ik heb echt niet veel zin om hem in december te gaan ophalen. ik zal er nog eens over moeten nadenken of ik hem dan niet laat staan tot 2014.
straks ga ik mijn garage nog zwart schilderen:mad:

Frankie ik ben ook klein maandje naar achteren geschoven - begin okt. is nu eind okt.
Als we 'm straks hebben zijn we allemaal blij en die paar weekjes allang vergeten.
(Denk ik;-))
 
Frankie ik ben ook klein maandje naar achteren geschoven - begin okt. is nu eind okt.
Als we 'm straks hebben zijn we allemaal blij en die paar weekjes allang vergeten.
(Denk ik;-))
Ben ik 100% zeker van. En persoonlijk hoef ik niet te klagen. Ik ga 1 jaar gewacht hebben. Er zijn hier verschillende mensen die meer dan het dubbel zo lang aan het uitkijken zijn.
 
Ben ik 100% zeker van. En persoonlijk hoef ik niet te klagen. Ik ga 1 jaar gewacht hebben. Er zijn hier verschillende mensen die meer dan het dubbel zo lang aan het uitkijken zijn.

nu vrijdag 20/9 ben ik één jaar aan het wachten.
ondertussen een nieuwe update gekregen. eerste helft december is tweede helft november geworden!
we gaan de goede kant uit:smile: