Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
dat is de reden waarom ik 19" pak ondanks ik 21 veel mooier vindt. Toch twijfel ik nog om te wisselen met iemand naar 21 maar als ik zo'n foto's zie .... Ik wacht tot ikde auto heb en de 19 in real life erop zie.
Een reservewiel in de frunk zou ik ook leggen, natuurlijk mag je niet vergeten een lange sleutel erbij te leggen want 175Nm trek je niet zomaar los !
Zelfde hier. Ik overweeg de 19" Cyclone te kopen zodra ze er zijn in NL.

Ik kom nogal vaak in DE, BE en FR en daar denk ik niet makkelijk aan een 21" te kunnen komen, naast het feit dat ze een stuk sneller lek zijn.

De 21" is echt prachtig, maar niet praktisch vind ik.

Die 175Nm blijf ik bizar vinden overigens....
 
De ds adviseerde de pirelli want de andere banden zijn meer voor de Noorse wegen! Dus heb ik de pirelli besteld
Ik heb ook de Pirelli's gekozen. Ging mij vooral om de velgen en als de Pirelli's niet bevallen gaan er de volgende keer gewoon Michelins om. Heb nu toevallig voor één seizoen Nokians genomen maar die werken alleen super in de sneeuw. Bij droog weer slippen ze steeds door.

- - - Updated - - -

dat is de reden waarom ik 19" pak ondanks ik 21 veel mooier vindt. Toch twijfel ik nog om te wisselen met iemand naar 21 maar als ik zo'n foto's zie .... Ik wacht tot ikde auto heb en de 19 in real life erop zie.
Een reservewiel in de frunk zou ik ook leggen, natuurlijk mag je niet vergeten een lange sleutel erbij te leggen want 175Nm trek je niet zomaar los !
Zal ook wel geen krik bij de auto zitten :smile:
 
Net stoepje geraakt. Bij 40 km/u. Achtervelg beschadigd en band liep gelijk leeg.
Gelukkig vlak bij huis. Dus hij staat nu daar te wachten totdat Tesla mij terug belt...
Band is afgeschreven zit een flinke scheur in.

Dit is KAK. Heb een keer precies hetzelfde gehad met de Fiat, op zo'n anti-vrachtwagen betonblok in een bocht. Band idd. afgeschreven maar velg kon gerepareerd worden, gelukkig. Hoop dat dat bij jou ook het geval is, Fuzz. Dure velgjes.....
 
Dit is KAK. Heb een keer precies hetzelfde gehad met de Fiat, op zo'n anti-vrachtwagen betonblok in een bocht. Band idd. afgeschreven maar velg kon gerepareerd worden, gelukkig. Hoop dat dat bij jou ook het geval is, Fuzz. Dure velgjes.....

Roadside Assistance komt uit op een algemeen nummer, die meerdere merken doen. Ik moest uitleggen wat een Tesla Model S was, omdat het systeem het kenteken niet kende :confused:
Ze sturen de ANWB.. vraag me alleen af wat zij kunnen doen.

En dat terwijl ik Alloygators heb liggen.. Beetje laat, maar die ga ik meteen laten installeren.
 
Roadside Assistance komt uit op een algemeen nummer, die meerdere merken doen. Ik moest uitleggen wat een Tesla Model S was, omdat het systeem het kenteken niet kende :confused:
Ze sturen de ANWB.. vraag me alleen af wat zij kunnen doen.

En dat terwijl ik Alloygators heb liggen.. Beetje laat, maar die ga ik meteen laten installeren.
de ANWB heeft een aantal opslagplaatsen voor banden, o.a. een bij mij in de buurt, daar liggen banden en complete velgen met banden. Wat ze normaal proberen is daar de band te fixen. Ze rijden dan op en neer. Als dat niet lukt, dan wordt het een flatbed naar een garage of huis. Ik vrees dat ze geen 21" hebben liggen, hopen dat ze iets hebben dat wel past.

Dit betekent voor de 21"ers onder ons dat het dus loont een extra setje of zelfs 1 losse vervanger te hebben, anders loop je de kant dagen zonder auto te zitten. Fijn voor de nog-niet-bezitters dat Fuzzy en Bagu meteen alle user-scenario's voor ons uitproberen :)

Sterkte Fuzzy!

ps. Ik ga voor de 19", ik vind ze persoonlijk mooier en ook nog praktischer (mijn 17" velgen op mijn Lexus zijn ook al goed gehavend na 5 jaar)
 
de ANWB heeft een aantal opslagplaatsen voor banden, o.a. een bij mij in de buurt, daar liggen banden en complete velgen met banden. Wat ze normaal proberen is daar de band te fixen. Ze rijden dan op en neer. Als dat niet lukt, dan wordt het een flatbed naar een garage of huis. Ik vrees dat ze geen 21" hebben liggen, hopen dat ze iets hebben dat wel past.

Dit betekent voor de 21"ers onder ons dat het dus loont een extra setje of zelfs 1 losse vervanger te hebben, anders loop je de kant dagen zonder auto te zitten. Fijn voor de nog-niet-bezitters dat Fuzzy en Bagu meteen alle user-scenario's voor ons uitproberen :)

Sterkte Fuzzy!

ps. Ik ga voor de 19", ik vind ze persoonlijk mooier en ook nog praktischer (mijn 17" velgen op mijn Lexus zijn ook al goed gehavend na 5 jaar)

Thanks iedereen!

Anwb is geweest, maar kon er inderdaad niets mee. Hij heeft nog even gecontroleerd of ze deze band ergens op voorraad hadden, maar helaas.
Tesla is overigens op zaterdag niet te bereiken. Heb vrijwel alle telefoon nummers gebeld, tot het telefoon nummer voor de store in Eindhoven toe, maar meer dan een melding dat ik een boodschap ik kan spreken krijg je niet.
Dus ik vrees dat de S hier nog wel zeker tot Maandag blijft staan.

Dat je een nieuwe band moet kopen, oké, dat moet dan maar. Maar dat je in het weekend hulpeloos zit te wachten tot ze je terug bellen is echt irritant.
Het aanschaffen van een extra band ga ik zeker in overweging nemen.
 
Thanks iedereen!

Anwb is geweest, maar kon er inderdaad niets mee. Hij heeft nog even gecontroleerd of ze deze band ergens op voorraad hadden, maar helaas.
Tesla is overigens op zaterdag niet te bereiken. Heb vrijwel alle telefoon nummers gebeld, tot het telefoon nummer voor de store in Eindhoven toe, maar meer dan een melding dat ik een boodschap ik kan spreken krijg je niet.
Dus ik vrees dat de S hier nog wel zeker tot Maandag blijft staan.

Dat je een nieuwe band moet kopen, oké, dat moet dan maar. Maar dat je in het weekend hulpeloos zit te wachten tot ze je terug bellen is echt irritant.
Het aanschaffen van een extra band ga ik zeker in overweging nemen.

Dat is inderdaad balen zeg! Wel een beetje verontrustend dat met 40 dit al gebeurd. Heb je die stoep hard geraakt of geschampt?
 
Thanks iedereen!

Anwb is geweest, maar kon er inderdaad niets mee. Hij heeft nog even gecontroleerd of ze deze band ergens op voorraad hadden, maar helaas.
Tesla is overigens op zaterdag niet te bereiken. Heb vrijwel alle telefoon nummers gebeld, tot het telefoon nummer voor de store in Eindhoven toe, maar meer dan een melding dat ik een boodschap ik kan spreken krijg je niet.
Dus ik vrees dat de S hier nog wel zeker tot Maandag blijft staan.

Dat je een nieuwe band moet kopen, oké, dat moet dan maar. Maar dat je in het weekend hulpeloos zit te wachten tot ze je terug bellen is echt irritant.
Het aanschaffen van een extra band ga ik zeker in overweging nemen.

sorry to hear that, Fuzzy.

het ergste is dat je, omwille van een domme lekke band, volledig geïmmobiliseerd raakt.

zoals ik al eerder gemeld heb, ik heb zelf vroeger ook mijn deel gehad met lekke banden, maar kon -op 1 keer na- altijd verder met het reservewiel.
(1 keer ook de stoeprand geraakt : voor én achter lek... dan stopt het natuurlijk.)

we moeten toch eens goed nadenken hoe we dit kunnen oplossen..
 
Het lijkt erop dat de 19 en 21 inch banden die Tesla monteert niet in Nederland te koop zijn.
Je zult dan altijd van Tesla afhankelijk zijn, tenzij je direct alle 4 de banden vervangt door een type dat wel overal te koop is.


Schermafbeelding 2013-08-31 om 3.41.43 PM.png
 
Tjemig zo kwetsbaar!
Heb de Alloygators maar alvast besteld maar twijfel of die afdoende zouden zijn geweest voor zo'n tik?
Een reservewiel kan mi eigenlijk nergens fatsoenlijk liggen.
Een tuiskomer van 21 inch net zomin.

De tijd gaat leren hoe kwetsbaar het is in ons kleine landje met overal " enge" stoeprandjes ..........
 
Het lijkt erop dat de 19 en 21 inch banden die Tesla monteert niet in Nederland te koop zijn.
Je zult dan altijd van Tesla afhankelijk zijn, tenzij je direct alle 4 de banden vervangt door een type dat wel overal te koop is.


View attachment 29610

Hier wel, worden op elk adres afgeleverd voor slechts € 373,- bandje ;-)
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...LL&Label=E-A-70-2&details=Ordern&typ=R-193906

Alternatief SportContact 5P 245/35 ZR21 96Y XL met velgrandbescherming
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...LL&Label=E-A-70-2&details=Ordern&typ=R-193906
Komt erg goed uit de testen.
 
Hier wel, worden op elk adres afgeleverd voor slechts € 373,- bandje ;-)
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...LL&Label=E-A-70-2&details=Ordern&typ=R-193906

Alternatief SportContact 5P 245/35 ZR21 96Y XL met velgrandbescherming
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...LL&Label=E-A-70-2&details=Ordern&typ=R-193906
Komt erg goed uit de testen.


Als je op de site van Michelin zoek op maat 245/35R21 krijg je alleen de Pilot Super Sport te zien. Dat lijkt een andere band.
Maar als je op bandentypen zoekt blijkt inderdaad de 245/35R21 Pilot Sport PS2 ook in het programma te zitten.
Deze band zou dan idd. leverbaar moeten zijn in EU.
 
Fuzzy, kan zijn dat er niet werd opgenomen, t was idioot druk in de showroom, Kim en haar collega hebben iet eens gelunched vandaag. Heb zelfs ff op de winkel gepast omdat er teveel gereden moest worden :)

Twijfel nogsteeds over sport onderstel of niet. Heb heel kort stukje in een s zonder gereden. Wegligging is meer dan strak genoeg, echter uitaccelereren van een bocht doet ie wel stapje opzij. Zou met sport onderstel niet zijn.... Maar wordt ie dan weer niet te hard voor dagelijks zakelijk gebruik???

Wat betreft het laden ook apart, ze geven een foldertje mee en raden af om zon speciale paal cq oplading te laten plaatsen. De logica zit in de auto, gewoon stopcontacten erop met metertje en slotje.... Klinkt wat simplistisch, hoe lossen jullie dit op?

Config is bijna compleet. Donkerblauw, full options behalve sportonderstel (voor nu) en zonder aanvullend alarm, beige interieur, zwarte piano inzet... Binnen twee weken doorgeven of het echt zonder sportonderstel moet. Iemand al winterbanden besteld? En zo ja, via tesla?