Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
FF een ander verhaal : op de USA site kan je nu apart kiezen voor performance stoelen, ook als je geen performance uitvoering heb besteld zoals ik.

Ik heb besteld : MS85, 17", Pano, Multicoat Red, Grey interior met Matte Obeche, Techpack, Air Susp, Parking Sensors, Int. Lighting, Parcel Shelf.

Ik vond de meerprijs voor het Performance pakket te veel om o.a. de mooiere stoelen te krijgen.
Zie deze link naar de mooiere grijze stoelen : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12320-Photos-of-the-Grey-interior-with-matte-Obeche

Mijn aflevering staat gepland voor begin december, ga toch ff vragen of ik voor USD. (wordt Euro's dus haha) 1000,- meerprijs de Performance stoelen met Alcantara delen kan krijgen.

Ook vraag ik me af of wij wel Fog Lamps krijgen, ook zo'n nieuwe optie op de USA site. Bij mijn weten waren die verstralers te zien op de NL site tijdens het bestellen medio mei/juni dit jaar.
Ik verwacht dan dat ze er wel op zitten. Had allemaal duidelijker geweest als je een complete lijst van je bestelling had gehad van alle specs. Nu alleen summiere beschrijving gehad met hoofdpunten.

Verder ben ik uiteraard ook ongeduldig, heb alles van de MS gelezen en na 35 jaar Lotus verslaving nu toe aan een nieuwe "silent experience" !


Bij nAvraag bij T zegt men : Bij Techpack krijg je de LED bochtverlichting. Vooralsnog kan men de Fog Lights en de Performance stoelen in Europa niet apart bestellen. Dus wij EU landen hebben parkeersensoren die de USA rijders willen en nu kunnen de Amerikanen meer apar te opties bestellen. Zal wel een keer wereldwijd overal hetzelfde worden denken jullie niet ?
 
Wees maar blij dat je de keuzes niet kunt maken. Het opsplitsen van de pakketten ging samen met een redelijk forse prijsverhoging. Wat mij betreft hoeven ze dat voor onze reservering niet te doen...

Voor jouw keuzes zou het ook nogal duur uitpakken. De luchtvering, het interieur en het schuifdak zouden samen al snel meer dan€4000,- duurder worden. De 17" velgen kende ik nog niet. Laten ze dan de remklauwen weg om het passend te maken?
 
Het is een zwarte van Tesla Eindhoven. Gisteren een proefrit gemaakt (met het Amerikaanse model die ze daar ook hebben) performamce versie. Wat een vermogen en comfort. Volgens Tesla zijn er ruim 1300 reserveringen in NL en is de eerste NL auto afgeleverd aant een Lease maatschappij op 07-08-2013.
Was een erg leuke middag en onze zoon (11 jaar) vindt het een "coole wagen".
 
Het is een zwarte van Tesla Eindhoven. Gisteren een proefrit gemaakt (met het Amerikaanse model die ze daar ook hebben) performamce versie. Wat een vermogen en comfort. Volgens Tesla zijn er ruim 1300 reserveringen in NL en is de eerste NL auto afgeleverd aant een Lease maatschappij op 07-08-2013.
Was een erg leuke middag en onze zoon (11 jaar) vindt het een "coole wagen".

Ik zie dat het een Plus is. Hebikook besteld. Heb je eerder ook in een 'gewone' Performance gereden en kun je dus een vergelijking maken, qua strakheid van het onderstel en het stuurgevoel bijvoorbeeld?? Ben ik zéér benieuwd naar...
 
zo is hij niet bedoeld, vind ook niet dat tesla dat kan maken maar ben benieuwd naar hun verwoording over het hoe wat en waarom!

Kan ik wel hebben, zeker van Jetje, hij en ik kennen elkaar inmiddels al iets beter;-)

Uiteindelijk valt het naar achter schuiven dus wel mee. Van aug./sept., waarbij ik zelf was uitgegaan van 30 sept. naar eerste of tweede week oktober. Paar weekjes dus maar. De eerste indicatie van mid-november was een foutje van Lester waarvoor hij zich inmiddels heeft verontschuldigd.

Iedereen weer blij :biggrin:

Maar hoe rijdt zo'n Plus nou tov. een 'gewone' Perf.? Heb wel een Plus besteld maar er nooit in gereden, haha.

- - - Updated - - -

Helaas hebben we gereden in de Tesla met het Duitse kenteken en verder geen vergelijkingsmateriaal.

@South

Ok thanks, jammer.