SeBsZ
Former Vendor
Zit er TACC in een auto zonder de autopilot optie? Ik dacht dat die alleen gewone cruise control hadden...
Ik zet in op verwarring tussen rem- en gaspedaal...
Ah je hebt gelijk volgens mij. Geen TACC dan inderdaad.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zit er TACC in een auto zonder de autopilot optie? Ik dacht dat die alleen gewone cruise control hadden...
Ik zet in op verwarring tussen rem- en gaspedaal...
Helaas Xavier, heb ik niet gevraagd.Maarten, vanaf welke bouwweek spreken we van "nieuwe" mechaniek?
Ah je hebt gelijk volgens mij. Geen TACC dan inderdaad.
Politie geeft uitsluitsel: vrouw maakte bedieningsfout.
Wat mij is bijgebleven van de Pioniers avond vorige week: ik sprak er een echtpaar met een Tesla uit 2013 die niet wisten dat je de laadklep kon openen of de stekker kon ontgrendelen door de achterklep op de keyfob ingedrukt te houden.
Deden ze al 5 jaar mbv het grote scherm
Haha! Dat had ik ook voor mijn vrouws profiel gedaan. Ze haalde het er subiet weer af. Zegt wel iets over verschil in rijstijl.Heb thuis ook een ervaringsdeskundige zitten ivm pedalen verwisselen. Gelukkig met beperkte schade. Zou een Tesla daarvoor gevoeliger zijn ?
Misschien door de acceleratie. Je vliegt onverwacht achteruit in je zetel, dan weer vooruit en wil je afzetten met je voet? Ik heb nu voor alle bestuurders ‘chill’ op gezet. Wist toen nog niet dat chill bestuurdersafhankelijk is en had hem alleen voor mij op gezet.
Het enige dingetje waar ik wel iets in zie, maar toch heb ik het uit staan is creep mode.
Als ik in mijn benzine Golf bijvoorbeeld ga fileparkeren, dan gebruik vooral mijn linkervoet om de koppeling te regelen en mijn rechtervoet wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om te remmen. Op het moment dat je in je Tesla gaat fileparkeren en creep mode staat uit dan gebruik ik mijn rechtervoet om te rijden.
Ik kan me dan een situatie bedenken dat je per ongeluk ineens op het 'gas'pedaal drukt om te willen stoppen. Ook druk je dan met dusdanige kracht dat een Tesla wel flink vooruit schiet. Dit is natuurlijk nog meer een probleem als je regelmatig wisselt tussen een Tesla met creep mode uit en een auto die wel 'creept' (automaten en schakelbakken). Het blijft menselijk dat je dan wel eens dingen door elkaar haalt.
Er wordt daarom toch wel regelmatig aangeraden (iig op de Engelstalige forums) om creep mode aan te zetten. Ik hou er niet van, en er is mij nog niks raars overkomen (klop klop) dus ik laat hem uit.
Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.Het enige dingetje waar ik wel iets in zie, maar toch heb ik het uit staan is creep mode.
Als ik in mijn benzine Golf bijvoorbeeld ga fileparkeren, dan gebruik vooral mijn linkervoet om de koppeling te regelen en mijn rechtervoet wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om te remmen. Op het moment dat je in je Tesla gaat fileparkeren en creep mode staat uit dan gebruik ik mijn rechtervoet om te rijden.
Ik kan me dan een situatie bedenken dat je per ongeluk ineens op het 'gas'pedaal drukt om te willen stoppen. Ook druk je dan met dusdanige kracht dat een Tesla wel flink vooruit schiet. Dit is natuurlijk nog meer een probleem als je regelmatig wisselt tussen een Tesla met creep mode uit en een auto die wel 'creept' (automaten en schakelbakken). Het blijft menselijk dat je dan wel eens dingen door elkaar haalt.
Er wordt daarom toch wel regelmatig aangeraden (iig op de Engelstalige forums) om creep mode aan te zetten. Ik hou er niet van, en er is mij nog niks raars overkomen (klop klop) dus ik laat hem uit.
Fijne functie. Gebruik hem bijna altijd, zelfs op vlakke stukken. Dit omdat de remlichten dan blijven branden en achterliggers duidelijk zien dat je stil staat.Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.
Je ziet dan bovenin het instrumentenpaneel een H in een rondje staan.
Alleen de pre 2014 classics zouden de hill hold functie niet hebben, hoorde ik eens (ander soort remmen?). Of is dit fake news?Fijne functie. Gebruik hem bijna altijd, zelfs op vlakke stukken. Dit omdat de remlichten dan blijven branden en achterliggers duidelijk zien dat je stil staat.
Iets doen om stil te blijven staan doe ik liever niet. En dat ik stil sta, moet toch door mensen met twee ogen wel waar te nemen zijnFijne functie. Gebruik hem bijna altijd, zelfs op vlakke stukken. Dit omdat de remlichten dan blijven branden en achterliggers duidelijk zien dat je stil staat.
Alleen de pre 2014 classics zouden de hill hold functie niet hebben, hoorde ik eens (ander soort remmen?). Of is dit fake news?
Eens, maar liever 'safe then sorry'. Je zal niet de eerste en laatste zijn, waarbij iemand achterop rijdt die niet op zit te letten.Iets doen om stil te blijven staan doe ik liever niet. En dat ik stil sta, moet toch door mensen met twee ogen wel waar te nemen zijn
Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.
Je ziet dan bovenin het instrumentenpaneel een H in een rondje staan.
Hill hold is toch dat als je schuin staat de remmen een aantal seconden(2?) blijven werken nadat je ze losgelaten hebt? Mijn nov13 classic heeft dat wel.M'n sep 2013 classic heeft het lig niet. Soms lastig als je denkt dat deze functie er wel op zit.
Hill hold is toch dat als je schuin staat de remmen een aantal seconden(2?) blijven werken nadat je ze losgelaten hebt? Mijn nov13 classic heeft dat wel.