Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ah je hebt gelijk volgens mij. Geen TACC dan inderdaad.

Politie geeft uitsluitsel: vrouw maakte bedieningsfout.
 

Attachments

  • Tesla bedieningsfout.jpg
    Tesla bedieningsfout.jpg
    196.5 KB · Views: 50
  • Like
  • Informative
Reactions: FVO and shthpnz
Wat mij is bijgebleven van de Pioniers avond vorige week: ik sprak er een echtpaar met een Tesla uit 2013 die niet wisten dat je de laadklep kon openen of de stekker kon ontgrendelen door de achterklep op de keyfob ingedrukt te houden.
Deden ze al 5 jaar mbv het grote scherm :confused:

Iemand van 70? Ut Wormerveer toevallig?
 
Heb thuis ook een ervaringsdeskundige zitten ivm pedalen verwisselen. Gelukkig met beperkte schade. Zou een Tesla daarvoor gevoeliger zijn ?
Misschien door de acceleratie. Je vliegt onverwacht achteruit in je zetel, dan weer vooruit en wil je afzetten met je voet? Ik heb nu voor alle bestuurders ‘chill’ op gezet. Wist toen nog niet dat chill bestuurdersafhankelijk is en had hem alleen voor mij op gezet.
 
Heb thuis ook een ervaringsdeskundige zitten ivm pedalen verwisselen. Gelukkig met beperkte schade. Zou een Tesla daarvoor gevoeliger zijn ?
Misschien door de acceleratie. Je vliegt onverwacht achteruit in je zetel, dan weer vooruit en wil je afzetten met je voet? Ik heb nu voor alle bestuurders ‘chill’ op gezet. Wist toen nog niet dat chill bestuurdersafhankelijk is en had hem alleen voor mij op gezet.
Haha! Dat had ik ook voor mijn vrouws profiel gedaan. Ze haalde het er subiet weer af. Zegt wel iets over verschil in rijstijl.

Hoorde van een motorrijder dat het effect ook bestaat bij motoren: whiskey throttle.
Whiskey Throttle Vs. Panic Rev | MotoSport
 
Het enige dingetje waar ik wel iets in zie, maar toch heb ik het uit staan is creep mode.

Als ik in mijn benzine Golf bijvoorbeeld ga fileparkeren, dan gebruik vooral mijn linkervoet om de koppeling te regelen en mijn rechtervoet wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om te remmen. Op het moment dat je in je Tesla gaat fileparkeren en creep mode staat uit dan gebruik ik mijn rechtervoet om te rijden.

Ik kan me dan een situatie bedenken dat je per ongeluk ineens op het 'gas'pedaal drukt om te willen stoppen. Ook druk je dan met dusdanige kracht dat een Tesla wel flink vooruit schiet. Dit is natuurlijk nog meer een probleem als je regelmatig wisselt tussen een Tesla met creep mode uit en een auto die wel 'creept' (automaten en schakelbakken). Het blijft menselijk dat je dan wel eens dingen door elkaar haalt.

Er wordt daarom toch wel regelmatig aangeraden (iig op de Engelstalige forums) om creep mode aan te zetten. Ik hou er niet van, en er is mij nog niks raars overkomen (klop klop) dus ik laat hem uit.
 
Het enige dingetje waar ik wel iets in zie, maar toch heb ik het uit staan is creep mode.

Als ik in mijn benzine Golf bijvoorbeeld ga fileparkeren, dan gebruik vooral mijn linkervoet om de koppeling te regelen en mijn rechtervoet wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om te remmen. Op het moment dat je in je Tesla gaat fileparkeren en creep mode staat uit dan gebruik ik mijn rechtervoet om te rijden.

Ik kan me dan een situatie bedenken dat je per ongeluk ineens op het 'gas'pedaal drukt om te willen stoppen. Ook druk je dan met dusdanige kracht dat een Tesla wel flink vooruit schiet. Dit is natuurlijk nog meer een probleem als je regelmatig wisselt tussen een Tesla met creep mode uit en een auto die wel 'creept' (automaten en schakelbakken). Het blijft menselijk dat je dan wel eens dingen door elkaar haalt.

Er wordt daarom toch wel regelmatig aangeraden (iig op de Engelstalige forums) om creep mode aan te zetten. Ik hou er niet van, en er is mij nog niks raars overkomen (klop klop) dus ik laat hem uit.

Mij ook nog nooit. De dosering is zo precies dat het tot op de millimeter kan. En bedenk dat creep energie kost bij een EV. Nog een tip met een knipoog. Parkeren doet hij heel graag voor je :0
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Het enige dingetje waar ik wel iets in zie, maar toch heb ik het uit staan is creep mode.

Als ik in mijn benzine Golf bijvoorbeeld ga fileparkeren, dan gebruik vooral mijn linkervoet om de koppeling te regelen en mijn rechtervoet wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om te remmen. Op het moment dat je in je Tesla gaat fileparkeren en creep mode staat uit dan gebruik ik mijn rechtervoet om te rijden.

Ik kan me dan een situatie bedenken dat je per ongeluk ineens op het 'gas'pedaal drukt om te willen stoppen. Ook druk je dan met dusdanige kracht dat een Tesla wel flink vooruit schiet. Dit is natuurlijk nog meer een probleem als je regelmatig wisselt tussen een Tesla met creep mode uit en een auto die wel 'creept' (automaten en schakelbakken). Het blijft menselijk dat je dan wel eens dingen door elkaar haalt.

Er wordt daarom toch wel regelmatig aangeraden (iig op de Engelstalige forums) om creep mode aan te zetten. Ik hou er niet van, en er is mij nog niks raars overkomen (klop klop) dus ik laat hem uit.
Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.
Je ziet dan bovenin het instrumentenpaneel een H in een rondje staan.
 
Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.
Je ziet dan bovenin het instrumentenpaneel een H in een rondje staan.
Fijne functie. Gebruik hem bijna altijd, zelfs op vlakke stukken. Dit omdat de remlichten dan blijven branden en achterliggers duidelijk zien dat je stil staat.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Creep mode is op een Tesla ook niet nodig. Als je op een helling wil blijven staan druk je gewoon even de rem in en hij blijft staan.
Je ziet dan bovenin het instrumentenpaneel een H in een rondje staan.

Ik snap dat het niet nodig is, het is een functie die gemaakt is om het gedrag van andere auto's na te bootsen. Ik leg alleen uit dat het uitzetten er van een rede zou kunnen zijn waarom mensen het verkeerde pedaal in zouden kunnen trappen.
 
  • Like
Reactions: Carl and PaulusdB