Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn eerste beurt was bij 80k, kun je rustig aanhouden als alles verder oke is.

Ben ik ook van plan.

Heb je toen € 925 betaald? Dacht ergens gelezen te hebben dat je meerdere onderhoudsbeurten moet betalen als je voor het eerst onderhoud bij 80.000 km laat uitvoeren.

Weet iemand trouwens wat "Vloeistofservice voor de aandrijfeenheid" is?
Wat uitgevoerd bij 1e 20.000 km en daarna in de vervolgbeurten niet meer (waarschijnlijk bij 100.000 km dan weer).
 
Last edited:
Juist vanwege deze onoverzichtelijkheid heb ik Teslavragen.nl gestart.

Zeer gewaardeerd en bewonderenswaardig initiatief. Zou hier meer aandacht mogen krijgen (sticky draadje?).

Soms is een luide klank of een vuist op tafel nodig........

Dit forum wordt slachtoffer van zijn eigen succes.

We spreken hier vaak over de efficiënty van onze wagens, maar het forum is momenteel zeer inefficiënt (ICE's zijn in vergelijking nog superrenderend).
Het enige wat mij nog hier houdt is mijn FOMO. Heel af en toe lees ik nog iets interessants, maar minder en minder. Ik leer meer over de eigenaars dan over de wagens. Ik vind echter dat er daarvoor andere 'chatboxen' bestaan.
Eigenlijk is dit niet meer te verantwoorden. Meer dan een uur per dag (soms 2) is niet werkbaar (om niet te spreken van het WAF probleem, en ze heeft nog gelijk ook).
Blijven we hier echt zitten met de mensen die geen weerstand kunnen bieden aan hun FOMO?
Verliezen we zo niet veel mensen die wel interessante input kunnen leveren?
Missen de mensen die wel weerstand bieden aan hun FOMO (lees 'die wel iets anders te doen hebben') en niet meer komen, dan geen nuttige info? En als ze hier een oplossing zoeken, vinden ze die dan wel via een search? Misschien posten ze net daarom de vraag opnieuw (al dan niet via een nieuw draadje)? Dan wordt ze opnieuw beantwoord en moeten we dat weer allemaal lezen, inclusief de berispingen omwille van een dubbele post, of een onnodig nieuw draadje en inclusief de opmerkingen op de opmerkingen
(dit is vicieus aan het worden).
Het is verbazingwekkend als je bij een SuC iemand aanspreekt, hoe weinig medeladers soms weten van wat hier allemaal aan interessants voorbij komt. Zelfs de impact op laadsnelheid bij het delen van A en B lader is vaak niet gekend. Maar vind die uitleg hier nu nog maar eens terug als beginner. En dan krijg je vragen als 'hoe komt het dat de SuC zo traag is vandaag'.
En als er dan ook nog eens geschreeuwd wordt door anciens bij elke kleine misstap, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Hoewel misstap, eerder 'afwijking van de persoonlijke visie van de schreeuwer'.
Ik heb ook niet de juiste oplossing, maar deed een poging (die dan nog begon met "ik ben niet zeker"). Meer om de discussie te openen dan om direct mijn mening op te dringen. als aanzet tot brainstormen.

Binnenkort overwin ik mijn FOMO en ben ik weg. Ik vind de meeste 'interessante' zaken sowieso ook wel terug in facebookgroepen en op google + of in real life aan de SuC. Daar ken je nog kiezen om de comments niet te lezen.

Ik heb wel de stickers nog geplakt.
Misschien moet ik daarom deze post nog eens herhalen in het 'forum stickers' draadje :rolleyes:. Hebben jullie weer wat te lezen.
 
Een week terug een pre-owned Model S besteld bij Tesla en levertijd was ongeveer 2-4 weken en in het ergste geval 4-8 weken zeiden ze. Dus vandaag maar eens gebeld of ik geluk heb en binnen 2 weken de MS mag ontvangen, zegt ie dat het minimaal 4-8 weken duurt.
Pfff duurt bijna net zo lang als een nieuwe MS.

Anderen hier ervaring mee?
 
Van waar moet deze komen misschien? Of hebben ze reeds een wagen verkocht van iemand die zelf nog op zijn nieuwe wagen wacht? Wat ook mogelijk is met het einde kwartaal in zicht dat Tesla weer volledig gefocused is op aflevering van nieuwe modellen. Tweedehands tellen niet mee voor de verkoopcijfers. En misschien worden al die leveringen met drie weken opgeschoven.
 
Mooi, P.
Krijg je tenminste waar voor je geld.
En wordt de oude voorraad via mensen als mij gerecycleerd. Iedereen blij.
... sarcastisch? Ven niet helemaal zeker.
Maar het is inderdaad het scherm achter het stuur. Deze is nu zo helder in vergelijking met mijn originele dat ik continu denk dat mijn remlichten branden. Binnenkort is een tripje maken en eens zien of het euvel nu eindelijk opgelost is.
 
... sarcastisch? Ven niet helemaal zeker.
Maar het is inderdaad het scherm achter het stuur. Deze is nu zo helder in vergelijking met mijn originele dat ik continu denk dat mijn remlichten branden. Binnenkort is een tripje maken en eens zien of het euvel nu eindelijk opgelost is.
Niks sarcastisch.
Jij hebt dan wel een nieuw instrument cluster (dashboard achter het stuur), maar er zijn ook nieuwere MCU (middenscherm + aanhangende hardware) versies met hogere resolutie, denk ik nu. Deze week nog eens goed gekeken tijdens het rijden in een handvol recente Model S-en en X-en. Het middenscherm lijkt echt een hogere resolutie te hebben dan het vervangende scherm in mij eigen Model S. De afgebeelde plaatsnamen zijn bij sommige zoomniveaus van het navigatiescherm kleiner en scherper.
 
Niks sarcastisch.
Jij hebt dan wel een nieuw instrument cluster (dashboard achter het stuur), maar er zijn ook nieuwere MCU (middenscherm + aanhangende hardware) versies met hogere resolutie, denk ik nu. Deze week nog eens goed gekeken tijdens het rijden in een handvol recente Model S-en en X-en. Het middenscherm lijkt echt een hogere resolutie te hebben dan het vervangende scherm in mij eigen Model S. De afgebeelde plaatsnamen zijn bij sommige zoomniveaus van het navigatiescherm kleiner en scherper.
Aha, ok. Ja, middenscherm (de iPAD zeg maar) en die achter het stuurwiel zijn gewoon in de nieuwste auto's stukken scherper.