Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
absoluut. hij wil héél graag een Tesla maar kan er zich geen permitteren en probeert dat zichzelf goed te praten.
great-minds-think-alike-but-dirty-minds-work-together-jussayin-3823204.png
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and is3
Zomaar iets kleins waarmee we kunnen waarmaken dat we een Tesla community zijn. Heb voorgesteld Tesla te benaderen want tijd en plaats is bekend (stall 3A in Rubigen) en zo deze knuffel weer bij de "eigenaar" terug te krijgen. Ik heb zelf twee meiden en dit zou inderdaad een drama zijn.

In de fik steken dat ding! Hufters hebben de kabel gewoon op de grond gegooid.... :)
 
Zomaar iets kleins waarmee we kunnen waarmaken dat we een Tesla community zijn. Heb voorgesteld Tesla te benaderen want tijd en plaats is bekend (stall 3A in Rubigen) en zo deze knuffel weer bij de "eigenaar" terug te krijgen. Ik heb zelf twee meiden en dit zou inderdaad een drama zijn.

View attachment 246803

ik ben vorig jaar voor rapunzel terug van ons hotel in Kopenhagen naar Sun Koge gereden met oudste dochterlief toen 9 j ;) gelukkig lag Rapunzel er nog ;) ineens voor de eerste keer toen een burgerking gedaan
 
  • Like
Reactions: KrisB
Oei oei wat een gedoe dit.

Volgens mij is het probleem dat er niet gemodereerd behoeft te worden bij een logische forum opbouw.
Elk ander forum kent een aantal subforums en die subforums hebben stickies.
Dat maakt het voor beginners makkelijker om hun vragen op te zoeken.

Dus X, S laden, nieuwtjes etc. Een voorstel topic zit hier verborgen terwijl dat toch echt sticky zou moeten zijn gelet op de boze reacties die nieuwkomers hier krijgen als ze dat per ongeluk over het hoofd zien.

Hier is dat een crime. Talloze draadjes doorworstelen met een hoop oude jongens krentenbrood ertussen. Dat lokt steeds nieuwe draadjes uit. En leidt tot ergernis bij de oldtimers die het allemaal al eens gezien hebben.

Wat meer begrip over en weer lijkt wenselijk.

@RoteSau
Daar gaat het ook om. Iedereen is zeer behulpzaam geweest maar meerdere malen gevraagd nadat er gewoon antwoord is gegeven om voortaan de vragen in het juiste topic te plaatsen. De reactie hierop is dat hij dit niet wilt omdat hij niet de moeite wilt nemen om het te zoeken en graag "zijn eigen draadje" wilt en hij het makkelijk vindt voor hemzelf=gewoon egoïstisch. En ongeacht of jij of anderen vinden dat dit forum niet logisch zou zijn, de meeste zaken staan gewoon op page 1. Niet dat het aantal posts iets zegt, maar jij hebt er nu 20 en de meeste actieve leden hebben er 1000+ en dus blijkbaar lukt het hen ook gewoon. Dus nieuwkomers welke dit "per ongeluk over het hoofd zien"zoals jij dit stelt hebben we het hier niet meer over toch? Gezien jouw reactie ben ik van mening dat je alleen maar op @is3 zijn reactie reageert en niet even 10 minuutjes de tijd hebt genomen om je in te lezen waar het eigenlijk om gaat. Hoeft niet, maar als je ergens op reageert zorg dan wel dat je de juiste info hebt gelezen is mijn advies.
 
  • Like
Reactions: is3 and HWS
Tesla huren in Amerika??

Volgend jaar willen we met z'n vieren een paar weken door Amerika trekken (Oost kust).
Eigenlijk zie ik het niet zitten om na vier jaar weer een ICE te moeten gaan rijden -;) Zou graag voor waarschijnlijk 2 weken een S of X willen huren.
Iemand hier concrete ervaring mee? De Snapcar en Getaround ken ik (en uiteraard de gewone verhuurbedrijven) - maar dan alleen als opties.
Tips zijn welkom -;).
 
@RoteSau
Niet dat het aantal posts iets zegt, maar jij hebt er nu 20 en de meeste actieve leden hebben er 1000+ en dus blijkbaar lukt het hen ook gewoon.

Ben je daar nu weer? Is dit een of andere fetisj? En weer met zo een neerbuigende toon tov leden met een lager berichtenaantal.

Edit:
Van de 40 berichten die je vandaag al op het forum gesmeten hebt zijn er ook maar 5 echt interessant, de rest is ofwel off topic, of van dat moderator gedoe waardoor je de laatste dagen zélf de sfeer hebt gekelderd. Aantal posts zegt dus niet automatisch iets over de inhoud.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: pvh
Ah, nu wordt het eindelijk een keer leuk op dit zo suffige en beleefde forum :D ( <- let op, dat is een smiley).
Eindelijk eens lekkere ad hominems, flames en trollen... ik ga de popcornmachine maar eens aanzetten ;).

Btw: mocht je plezier echt vergald worden door bepaalde mensen, de ignore member functie is prima geïmplementeerd op dit forum :)
 
  • Helpful
Reactions: nico180
@Faiz71 opent een draadje om zich netjes voor te stellen en al zijn vragen te stellen, zijn twijfels te delen en van de 'oudjes' duiding te krijgen. Iedereen heet hem welkom. Levert overigens een best grappig draadje op voor de eerste acht pagina's (ook dankzij een fijne humor van Faiz, die overigens ook oog heeft voor leuke avatars, naar mijn smaak).

Sommigen zoals @HWS richten hem naar juiste draadjes (bijv. Verzekering). Zeer zinvolle reactie. TMC's zoekmachine is niet bepaald performant. Er was wel de goede tip van @nico180 inzake het gebruik van google om op de TMC site te zoeken (LMGTFY).

Maar of het nu via Hendrik is of via Google : wat is een "juist" draadje als je jezelf door 60 pagina's moet worstelen voor zo'n eenvoudige vraag als 'wie biedt een goede verzekering aan'? (NB: zou naar mijn smaak nog erger zijn als we allemaal moesten posten op dit "algemeen" draadje...). Wij 'oudjes' zijn al vier jaar of meer bezig met het antwoord op die vragen, kennen het antwoord uit het hoofd, hebben dezelfde vragen al 100 maal zien voorbijkomen, maar een nieuweling zit met 72 vragen en vraagt gewoon of niemand hem een antwoord kan geven zonder dat ie twee weken vakantie moet nemen om dit hele forum door te lezen :).

Het initiatief van Hans is geweldig in dat verband (teslavragen.nl). Maar hoeveel goede input hij ook krijgt, Hans kan niet alles zelf doen.

Beter zou nog zijn (imho) dat er hier op dit eigenste forum voor elke 'klassieke' vraag een 'sticky' subforum is waar er een soort "kop" boven staat die iedereen kan editen, à la Wikipedia, en met een zeer korte samenvatting van de Be-Ne 'stand van zaken' inzake een onderwerp (met de nodige links naar de subfora, bijv. 'Thuisladen' kan vermelden wat kan, en er kan dan een link zijn naar subforum 'Maxem ervaringen' edm). Wikipedia is het beste bewijs dat geciviliseerde mensen weinig moderatie nodig hebben om neutrale encyclopedische kennis te verzamelen op één plaats. Als het daar kan moet het hier nog veel beter kunnen.

En intussen leven we met wat we hebben: een leuk forum waar ieder wellicht zijn eigen idee heeft over wanneer je een nieuw draadje moet openen, wanneer je op dit algemene draadje moet posten, en wanneer je de 61e pagina van een bestaand draadje moet beginnen. Er is nog niemand gestorven van een draadje te veel of te weinig, dacht ik. En niemand is verplicht draadjes te lezen die hij of zij oninteressant vindt. Live and let live!
 
Last edited:
Heb eerder geroepen dat we draadjes periodiek kunnen wisselen als 'grote' topics houden.

dus 'Thuisladen deel 3' bijvoorbeeld, wordt het deel 3 draadje te vol dan slot eropp en komt er een logisch vervolg als 'Thuisladen deel 4',
in de openingspost van elk nieuw deel zal dan wel uitgebreid worden bescheven wat de staat van dat onderwerp is. De meeste topics zullen dan vanzelf veel informatie bevatten. Wat voor oud en nieuwe members goed gaat werken.

voorbeeldje zoals op tweakers forum Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 - Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - GoT (gaat me niet om die site of reacties maar om de gekozen opzet van nogal lange discussies met ditto paginas) Je kan op tweakers forum namenlijk heerlijk veel goede info ophalen op deze manier.

De 'operningspost' is in mijn ogen dus key, al hoeft in begin nog niet zo uitgebreid zijn als op het voorbeeld