Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ongegeneerde BMW. Gespot zondagmorgen op de drukke supercharger in Brussel (Machelen). Stond daar blijkbaar reeds de ganse voormiddag.
IMG_3987.JPG
 
Wie o wie kan verklaren waarom de LEDs bij de chargeport regelmatig groen of blauw branden voor een tijdje. Auto staat op de oprit, sleutel niet in de buurt. Gaat na een minuutje vaak weer uit. Meerdere keren per dag lijkt 't. Kan er geen regelmaat in ontdekken.

Russische hackers? ;)

Of gewoon software update checks / accu conditioneren...?

Dit gebeurd wanneer:
- je connect met de/een Tesla app naar de auto.
- een app/website zoals VisibleTesla/TeslaFi.com/Teslalog.com contact met de auto opneemt.
 
Sorry dat ik het hier vraag, maar ik kan de correct pagine maar niet terugvinden. Momentaal laad ik de 85d aan 3x230v op 10a. Als ik erboven ga dan sprint de zekering.
Morgen komt ores bij mij langs en ik moet dan precies zegeen hoeveel vermogen meer ik wil.

Wat is het ideale? Blijkbaar zou er 400v beschikbaar zijn.
Momenteel 25a blijkbaar

Ik plan op een tesla wall charger of ander model te laten plaatsen nadien.

Wat is volgens jullie het ideal dat ik zou moeten aanvragen aan mijn netwerkbeheerder?

Alvast bedankt
 
Ok heb het intussen gevonden, 400c 16a blijkt beste te zijn.
Momenteel als ik meer dan 10a neem valt alles uit, dus een verhoging van min 6a zou dus moeten genoeg zijn? Klopt?

Ores ken ik niet... is dat een Waalse netbeheerder ?

In elk geval, als je nu 3*25A hebt, dan zou ik naar 3*32A gaan; of 3*40A
(ik weet niet zeker of 3*32A wordt aangeboden)

Een andere oplossing zou een smart-charger zijn.
Deze past de laadstroom aan aan het beschikbare vermogen.
Bvb als de wasmachine aan staat en begint te verwarmen; zal automatisch de Tesla minder laden.
Stopt de verwarming, dan gaat de laadstroom terug omhoog.

Maar komt uiteraard ook aan een kost...