Pascal-R
Active Member
Wat kan een fastned station werkelijk aan als het een alternatief moet vormen om thuis te laden. 4 stalls, een laadsessie duurt dan (want alternatief voor thuis) 30 a 50minuten. Dus max 6 auto's per uur. Echter 6 per uur is enkel te verwachten tussen 7 en 9 en 4 en 7. Dus als ze max bezetting hebben is het knap als ze 60 ev's per dag kunnen handelen. En dan ga ik er al van uit dat ze meer dan 100 kW per lader kunnen leveren.
Daarnaast de prijs per laadsessie. Thuisladen kost je tussen de 21 en 12 CT per kWh. Publiek laden op een langzaam laadpunt ca 35,en fastned bijna het dubbele. Dat is geen alternatief voor thuisladen. Dat tarief is prima bij pure noodzaak, oftewel als oplossing voor merken die geen superchargers uitrollen.
Daarnaast de prijs per laadsessie. Thuisladen kost je tussen de 21 en 12 CT per kWh. Publiek laden op een langzaam laadpunt ca 35,en fastned bijna het dubbele. Dat is geen alternatief voor thuisladen. Dat tarief is prima bij pure noodzaak, oftewel als oplossing voor merken die geen superchargers uitrollen.