Bigbit
Member
Inderdaad. Eis een DSMRv4, anders heb je er bar weinig aan.
Kijk zo moet het. Ik zoek de klepel nog en widodh geeft je het ontwerp van het klokkenspel....
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad. Eis een DSMRv4, anders heb je er bar weinig aan.
Een mooie aanbieding voor iedereen die nog een betaalbare type B aardlekschakelaar zoekt:
Ik vond webshop laadpaal24.nl bereid om onderstaande schakelaar aan te bieden met 10% korting voor TMC-ers voor een superscherpe prijs:
Specificaties:
Code:Merk/type: [B]Eaton FI-40/4/003-B[/B] Aantal polen 4 Nom. (meet)spanning 400 V Nom. (meet)stroom 40 A Nom. foutstroom 0.03 A Montagewijze DIN-rail (DRA) Type lekstroom B Selectieve bescherming Nee Kortsluitvastheid (Icw) 10 kA Stootspanningsvastheid 5 kA Frequentie 50 Hz Nevenapparaat mogelijk Ja Beschermingsgraad (IP) IP20 Maat (conform DIN 43880) 1 Breedte in module-eenheden 4 Inbouwdiepte 69.5 mm Kortstondigvertraagd type Ja
Prijs: EUR 300,- ex BTW (incl korting en verzending binnen NL, naar BE 10 euro)
Kortingscode: TeslaMotorClubKorting
(code alleen te gebruiken voor dit artikel, niet voor het hele assortiment. 1 stuks per bestelling/klant met korting)
Link naar het artikel: Eaton aardlekschakelaar B-karakteristiek, 40A, 4pol, 30mA Laadpaal24
Disclaimer: Heb geen banden met de site, en krijg ook geen provisie ;-)
Een schaamteloze quote van mijn eigen post, speciaal voor mensen die twijfelen of de aanbieding nog gemist hadden.
Ik hoorde dat deze aardlekschakelaar EOL is bij Eaton, en mogelijk dus bijna op. Dus sla je slag zolang het nog kan!
Zou het kunnen dat type B vooral/enkel nodig is bij driefasig opladen, en dat voor eenfasig type a volstaat?Voor een Model S heb je een verliesstroomschakelaar Type B nodig omdat die ook bescherming biedt tegen DC verliesstroom.
Een standaard verliesstroomschakelaar Type A biedt enkel bescherming tegen AC verliesstroom.
Zou het kunnen dat type B vooral/enkel nodig is bij driefasig opladen, en dat voor eenfasig type a volstaat?
bronnen :
http://www.mennekes.de/Graphics/XPic6/00037646_0.pdf , en ook de ratio en siemens mobiele laders (enkelfasig): type a ingebouwd.
Siemens Nederland - Veilig en eenvoudig opladen, thuis en onderweg: Siemens laadkabel CC100A
Dat is inderdaad het geval: voor eenfasig opladen volstaat type A, echter niet het veel gebruikte type AC. Enkel voor 3-fasig opladen is een type B normatief.Zou het kunnen dat type B vooral/enkel nodig is bij driefasig opladen, en dat voor eenfasig type a volstaat?
bronnen :
http://www.mennekes.de/Graphics/XPic6/00037646_0.pdf , en ook de ratio en siemens mobiele laders (enkelfasig): type a ingebouwd.
Siemens Nederland - Veilig en eenvoudig opladen, thuis en onderweg: Siemens laadkabel CC100A
Oftewel: als je de UMC van Tesla gebruikt (om het even welke stekker je eraan hebt gestoken, rood/blauw/zwart) is een type A genoeg.Dat is inderdaad het geval: voor eenfasig opladen volstaat type A, echter niet het veel gebruikte type AC. Enkel voor 3-fasig opladen is een type B normatief.
Goed punt Stev. Ik heb hier nog niet stil bij blijven staan omdat ik hier een 3F+N aansluiting heb. Misschien wil Dirk hier zijn licht nog eens op laten schijnen want ik begrijp niet meteen waarom er hiervoor een verschil wordt gemaakt tussen 1F en 3F aansluitingen.
Oftewel: als je de UMC van Tesla gebruikt (om het even welke stekker je eraan hebt gestoken, rood/blauw/zwart) is een type A genoeg.
Mijn auto laat opeens niet meer op dan 3 maal 10 ampère. View attachment 58546dit was altijd 3 maal 16. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Slimme Meter Stedin
De interne lader(s) in de Tesla bestaan elk uit 3 kleinere laders (1 per fase), als er daar een van defect is dan krijg je dit soort verschijnselen inderdaad.
Wanneer ik de auto op 3x16 instel dan geeft hij 3x10 weer net als bij Bill, maar als ik op 3x20 instel (de max van mijn laadpaal thuis) dat geeft hij 3x16 weer. Tesla is op de hoogte en belt mij binnenkort om een afspraak in te plannen om een vd interne laders te wisselen.