PaulW5
Paul Willemsen
@PaulW5, vandaag paal getest. Toch 3x16A...
thx.....is beter dan geen paal in de buurt;-)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@PaulW5, vandaag paal getest. Toch 3x16A...
Kreeg zojuist een mail van Tesla gerelateerd aan smart charging: in firmware versie 6 zal "time-varying duty cycles" supported gaan worden! Die update komt vermoedelijk begin volgend jaar.
Toelichting: op dit moment volgt de Tesla keurig de afname van de hoeveelheid amps als de smart charger dat doorgeeft. Alleen automatisch weer verhogen werkt niet omdat de Tesla dat niet toestaat. Je moet dan handmatig op het paneel de amps zelf weer verhogen. Deze upgrade gaat ervoor zorgen dat ook volautomatische toename mogelijk wordt.
@widodh het ging om een smart charger test waarbij we wisten dat deze beperking er nog is vanuit de Tesla, de 100% werking komt idd na die update.
Ik heb als het goed is 3 fase 35 amp. Maar ik dacht dat ik dan ook 380 volt had. De auto laad momenteel 26 amp. Dat weten we, maar geeft ook 230 volt. Klopt dit?
Fijn om te weten, voordat ik zelf over enkele weken deze vraag was gaan stellen.....Ja, dat klopt, het is de spanning tussen elk van de drie fasen t.o.v. de NUL. Dat is de modus die de Tesla charger gebruikt
400V (vroeger 380) is tussen de fasen onderling.
Ja, dat klopt, het is de spanning tussen elk van de drie fasen t.o.v. de NUL. Dat is de modus die de Tesla charger gebruikt
400V (vroeger 380) is tussen de fasen onderling.
Overigens staat mijn auto nu op die 3 fase 16A en 230V te laden met 60km/hr. Niet gek, ik dacht dat ik niet boven de 50 uit zou komen.
Er is bij A4 afslag Leiden met N206 bij Zoeterwoude een La Place geopend (naast de snelweg) met Greenflux oplaadpunten. Ik heb vanaf de N206 niet goed kunnen zien hoeveel maar volgens mij minimaal 2.
Ik zoek wat advies voor een zakelijke aansluiting:
- We overwegen twee Type 2 Mennekes aansluitingen (twee Tesla's en al één Outlander)
- Beschikbaar 3x25A, dedicated aansluiting.
Niet alle auto's zullen er tegelijkertijd staan, en ik wil eigenlijk maximaal profiteren van die 3x25. Is het dan verstandig om twee 22kW laadpalen te nemen, zodat je idealiter max die 3x25 kunt gebruiken, of is het beter om 11KwH laadpalen te nemen? Hoe snel kan dit 'slim' worden opgelost?
René
Sowieso ga je 22 kW niet halen op 3x25, daar heb je namelijk 3x32 voor nodig! (in de praktijk is dat een 3x35 aansluiting)
Ik zoek wat advies voor een zakelijke aansluiting:
- We overwegen twee Type 2 Mennekes aansluitingen (twee Tesla's en al één Outlander)
- Beschikbaar 3x25A, dedicated aansluiting.
Niet alle auto's zullen er tegelijkertijd staan, en ik wil eigenlijk maximaal profiteren van die 3x25. Is het dan verstandig om twee 22kW laadpalen te nemen, zodat je idealiter max die 3x25 kunt gebruiken, of is het beter om 11KwH laadpalen te nemen? Hoe snel kan dit 'slim' worden opgelost?
René