Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Is geen belastingkwestie of zakelijk/niet zakelijk, gaat om de heffingskorting./QUOTE]

Okay. Snap dat je die dan kwijt bent. Maar daar staat tegenover vastrecht van 1 aansluiting minder en alle kw boven de 10k kw tegen veel lager tarief. Zonder je totale verbruik te kennen heb je snel een verdienmodel, toch?

Het klopt als een bus wat je schrijft, alleen was ik bang voor de beperking in het laden ivm verbruik van het huis. Smart chargers waren er nog niet.
Maar misschien, het verhaal van Loek lezende, had dat wel gekund. Tsja, achteraf.
Om dat nu weer om te gooien en aan elkaar te gaan koppelen... Moet daar nog maar weer eens een nachtje of wat over slapen.:smile:
 
Al maanden op de planning maar nu toch maar eens gedaan: uitrekenen van het verlies van het laden.

Tesla opgenomen: 19 kWh (kan dus tussen de 18,5 en de 19,5 zijn)
Daadwerkelijk: 21,63 kWh
Laadverlies: tussen de 10,5% en 14,5%

Gezien de stroom opname inclusief een half uur opwarmen van de auto was, valt het mij nog erg mee. Overigens zal dat niet zo heel veel zijn aangezien hij van 17C naar 19C maar hoefde op te warmen.
 
Weet niet of dit al voorbijgekomen is: http://tweakers.net/nieuws/101732/eneco-introduceert-app-om-tesla-te-laden-bij-laagste-stroomprijs.html
Filmpje suggereert dat er een "app" in de auto loopt die kan bepalen wat het optimale tijdstip is om te gaan laden. Lijkt me iets nieuws wat ism Tesla is ontworpen? Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
Verder is de volgende zin opvallend:
Tesla heeft een api vrijgegeven die derde partijen in staat stelt apps voor zijn elektrische auto's te ontwikkelen.
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat de 3rd party api zou zijn vrijgegeven, of vergis ik me?
 
Weet niet of dit al voorbijgekomen is: http://tweakers.net/nieuws/101732/eneco-introduceert-app-om-tesla-te-laden-bij-laagste-stroomprijs.html
Filmpje suggereert dat er een "app" in de auto loopt die kan bepalen wat het optimale tijdstip is om te gaan laden. Lijkt me iets nieuws wat ism Tesla is ontworpen? Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
Verder is de volgende zin opvallend:

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat de 3rd party api zou zijn vrijgegeven, of vergis ik me?
Ik gok dat de Eneco app gewoon de Model S REST API gebruikt en daar een start/stop commando stuurt voor het laden.
 
Ik vermoed dat Eneco inderdaad gebruik maakt van de onofficiële rest api. Vreemde beslissing inderdaad, in theorie kan Tesla daar zo een stokje voor steken als ze de app of gang van zaken niet aanstaat (verwacht ik niet maar het is een mogelijkheid).

ik zou voortaan alleen nog maar bezig zijn appjes voor de MS te schrijven...

Da's nog eens handig! , een in-huis app maker ;)
 
Volgens mij via standaard app. Geeft jammer genoeg nog te weinig mogelijkheden. Wel aan uit maar bijvoorbeeld snelheid aanpassen nog niet. Dit kan ik met eigen slimme lader al alleen nu een Energie leverancier die per kwartier afrekend. Wordt trouwens best een rekenexercitie met eigen zonnepanelen.
 
Heeft er al iemand ervaring met Amtron van Mennekes? Gisteren gezien op batibouw (Brussel) en het beviel me wel. Prijzen zouden starten vanaf 1.000 euro voor de 22 kW versie (zonder veel snufjes). Je hebt versies met meters, aardlek type B, apps ...

nov_amtronheader.jpg
 
Vraag van soon-to-be Tesla rijder:
Weet jij of je de extra vastrecht kosten van Eneco kunt door belasten op de zaak?
Immers het zijn kosten tgv de auto die thuis opgeladen wordt voor zakelijke doeleinden...

Wie weet het antwoord?
Ik factureer het gewoon doen. Het zijn toch gewoon kosten voor de auto?



Heeft er al iemand ervaring met Amtron van Mennekes? Gisteren gezien op batibouw (Brussel) en het beviel me wel. Prijzen zouden starten vanaf 1.000 euro voor de 22 kW versie (zonder veel snufjes). Je hebt versies met meters, aardlek type B, apps ...

View attachment 74132
Geen ervaring mee, maar Mennekes ansich maakt altijd wel mooie en betrouwbare producten. Ben altijd wel fan.
 
Heeft er al iemand ervaring met Amtron van Mennekes? Gisteren gezien op batibouw (Brussel) en het beviel me wel. Prijzen zouden starten vanaf 1.000 euro voor de 22 kW versie (zonder veel snufjes). Je hebt versies met meters, aardlek type B, apps ...

View attachment 74132

Mennekes stond hiermee vorig jaar op EcoMobiel in Ahoy, mooi spul en degelijk uitgevoerd.
Diverse opties voor allerhande toepassingen, misschien dat ze nog eens ergens op een beurs staan binnenkort waar je met vragen terecht kunt.
 
Heeft er al iemand ervaring met Amtron van Mennekes?

Mooi toestel maar opnieuw geen 43kW versie verkrijgbaar.. Ik vraag me af waarom zoveel producenten zichzelf limiteren op 22kW.
OK, model S kan maar 22kW slikken, maar er zijn nog andere EV's die het wel aankunnen (o.a. Tesla Roadster (1 fase), Renault Zoe).

Voor mij blijven de mannen van www.crohm.ch de absolute top. De aankoopprijs ligt wel gevoelig hoger dan de Mennekes Amtron.

Wandmodel:

IMG02008_crOhm_EVSE1H32_1.jpg


Mobiele versie:

IMG_1490.JPG
 
Mooi toestel maar opnieuw geen 43kW versie verkrijgbaar.. Ik vraag me af waarom zoveel producenten zichzelf limiteren op 22kW.
OK, model S kan maar 22kW slikken, maar er zijn nog andere EV's die het wel aankunnen (o.a. Tesla Roadster (1 fase), Renault Zoe).

Voor mij blijven de mannen van www.crohm.ch de absolute top. De aankoopprijs ligt wel gevoelig hoger dan de Mennekes Amtron.

Wandmodel:



Mobiele versie:

Ik heb al meerdere malen contact gezocht via hun website, en telefoon maar 0 response. Blijkbaar willen ze niet verkopen.

Echter er komen spoedig van 3 fabrikanten (enigszins) betaalbare 43kW laders aan.
 
Mooi toestel maar opnieuw geen 43kW versie verkrijgbaar.. Ik vraag me af waarom zoveel producenten zichzelf limiteren op 22kW.
OK, model S kan maar 22kW slikken, maar er zijn nog andere EV's die het wel aankunnen (o.a. Tesla Roadster (1 fase), Renault Zoe).

Voor mij blijven de mannen van www.crohm.ch de absolute top. De aankoopprijs ligt wel gevoelig hoger dan de Mennekes Amtron.

De aankoopprijs ligt inderdaad boven de 2000€, zeker nu na de flinke stijging van de CHF.
De meerprijs is voor een deel te verantwoorden doordat dit toestel de vereiste veiligheden bevat: de automaat en de type B aardlekschakelaar.

Maar let op: zelfs als de achterliggende aansluiting 63A kan leveren en de auto kan 43 kW laadvermogen slikken, dan nog ben je met de standaard laadkabel niet in staat om hoger dan 22 kW te laden.
De laadkabel is slechts geschikt tot 32A. Deze informatie wordt door een weerstandje tussen PP en aarde aan het voertuig doorgegeven. Het voertuig zal de laadstroom vervolgens beperken tot 32A.
Wie zelf een laadkabel maakt met voldoende sectie en de aangepaste weerstand kan uiteraard wel die hogere stromen afnemen.
De fabrikanten beperken zich tot 22 kW of 32A omdat de losse type 2 laadkabels ook tot dat vermogen beperkt zijn. Hogere vermogens vereisen een vaste laadkabel.
 
Vraag van soon-to-be Tesla rijder:
Weet jij of je de extra vastrecht kosten van Eneco kunt door belasten op de zaak?
Immers het zijn kosten tgv de auto die thuis opgeladen wordt voor zakelijke doeleinden...

Wie weet het antwoord?

maurice, ja dit mag met een pm'tje kan ik de brief sturen van de belastinginspecteur waaruit blijkt dat het extra vastrecht, dus prijsverschil tussen 3x 25 en je nieuwe aansluitwaarde verrekend mag worden incl. Aanpassingskosten van de meterkast door de installateur om je aansluiting voor de laadpaal te kunnen maken.