You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eerder mentaal. Maar die 1cm kan hier op de Belgische wegen echt wel het verschil maken tussen een kras op de onderlip of net niet (om van de steenslag nog te zwijgen op de bumper). Ondertussen te weten gekomen dat op de raven-modellen die slider niet zit.Waarom zou je dat willen? Ik heb de slider wel en hij staat op ‘altijd laag’. Zelfs over drempels geen probleem. En het zijn nog mijn eerste draagarmen, na 200k km.
Ja, en alleszins in de Model X blijft er 12V op zitten met Sentry aan. Handig als je een koelbox ofzo in de auto hebtTop, dank voor jullie reactie! Weten jullie of de MY22 M3P een 12v aansluiting heeft voor een compressor koelbox? Voorgaande modellen hadden deze in de armsteun zitten.
Dan vraag ik mij af hoe je die wilt gebruiken? Moet mijn midden/armsteun dan de hele tijd open blijven zodat ik erbij kan?Ja, en alleszins in de Model X blijft er 12V op zitten met Sentry aan. Handig als je een koelbox ofzo in de auto hebt
Model 3 Owner's Manual | Tesla
Leer meer over de beschikbare elektronica in het interieur.www.tesla.com
View attachment 813306
Je kan de hele handleiding hier nalezen: Model 3 Owner's Manual | Tesla
Kabel kan perfect langs de zijkant eruit.Dan vraag ik mij af hoe je die wilt gebruiken? Moet mijn midden/armsteun dan de hele tijd open blijven zodat ik erbij kan?
Top, dank je wel. Dat stelt gerust. Er komt geen druk op de kabel neem ik aan?Kabel kan perfect langs de zijkant eruit.
Werkt in mijn ervaring prima (2021 model 3 dus ook het ‘nieuwe’ interieur). Vandaag nog gebruikt!Top, dank je wel. Dat stelt gerust. Er komt geen druk op de kabel neem ik aan?
Nice! Neem aan dat een koelbox niet veel impact heeft op de actieradius.Werkt in mijn ervaring prima (2021 model 3 dus ook het ‘nieuwe’ interieur). Vandaag nog gebruikt!
Kijk, dan wordt het plots wel interessant om te lezen hoeveel watt zo een dingetje gebruiktNice! Neem aan dat een koelbox niet veel impact heeft op de actieradius.
Top! Koelbox heeft op 12v een vermogen van 5A. Rated power is 45 watt (model: mestic mcc-35). Consumption of energy 0,65 kWh.Kijk, dan wordt het plots wel interessant om te lezen hoeveel watt zo een dingetje gebruikt
Aangezien de stekker maximaal 12A aan kan, zit je dus aan een maximum vermogen van 12A x 16V = 192 watt.
En nee, met een batterij van 80000 watt-uur kan zo een koelbox op 192 watt zo een 416 uren draaien.
Als je met een vlotte rijstijl 192 watt per kilometer haalt, betekent dat dus dat die koelbox maximum een kilometer per uur kan afsnoepen van je rijbereik.
Ik zou niet rekenen op 300 km op een lading aan die snelheid. Het gemiddeld verbruik van mijn M3P (2020) is 200 Wh/km ik België. Ik rij aan de maximumsnelheid + 8%. Dat verbruik komt overeen met andere performance-rijders, zeker geen aggressief rijgedrag. Ik denk dat er 73 kWh beschikbaar is van de batterij, dus 365 km bereik. Je probeert te rijden tussen 10 en 90%, dus ongeveer 292 km effectief bereik. De batterij in de nieuwe modellen is wel iets grotere dacht ik.Het valt nog mee 300+ km op 1 lading met 150. Wij rijden jaarlijks naar Turkije en dat is het enige wat mij doet denken…
De LR heeft enorm lange levertijd, vandaar dat ik naar de P ben gaan kijken. En als we toch 60K plus uitgeven, waarom niet een paar K meer voor het topmodel?Ik zou niet rekenen op 300 km op een lading aan die snelheid. Het gemiddeld verbruik van mijn M3P (2020) is 200 Wh/km ik België. Ik rij aan de maximumsnelheid + 8%. Dat verbruik komt overeen met andere performance-rijders, zeker geen aggressief rijgedrag. Ik denk dat er 73 kWh beschikbaar is van de batterij, dus 365 km bereik. Je probeert te rijden tussen 10 en 90%, dus ongeveer 292 km effectief bereik. De batterij in de nieuwe modellen is wel iets grotere dacht ik.
De LR is de rationele keuze, iets zuiniger, goedkoper en comfortabeler. Maar goed, ik ben nog steeds blij met de P.
Dat hoeft niet op doorreis.Je probeert te rijden tussen 10 en 90%,
Ik merk dat de Tesla navigatie al enkele jaren de voorkeur geeft voor langere laadbeurten, tot voorbij 80%.Bij tussenstops niet meer, omdat het laden dan traag gaat. Tenzij je om een andere reden lang wil staan natuurlijk.
Ik ook niet. Gewoon de planner(s) als leidraad nemen en afwijken op gevoel. Meestal neem ik een SuC verder dan die die Tesla voorstelt. Of blijf ik langer laden omdat ik aan het eten, shoppen, chillen ben.Maar ik slaag er zelden tot nooit in om een van beiden te volgen dus ben vaak nog trager.
Trouwens: raden jullie aan om een M3P te kiezen bovenop de M3LR? Ik heb gelezen dat de wielen van de P niet echt geschikt zijn voor in de winter.
Voor wat ik direct weet is er dit.Zit er trouwens veel verschil in uitrusting tussen een SR+ en LR?
Vooral het gemis aan Premium Audio vind ik dan jammer. Er zijn wat nieuwe ontwikkelingen en de SR+ valt net binnen het leasebudget. Dus wellicht toch maar leasen.Voor wat ik direct weet is er dit.
de bekende dingen:
- Grote batterij
- Snellere acceleratie
- Vierwielaandrijving
Edit:
- Sneller laden, 250 kW piek ipv 170 kW piek
uitrusting:
- Premium audio (beter geluid met o.a. Subwoofer)
- Stuurverwarming & stoelverwarming achter (al zit dit misschien standaard ook op de 2022 SR+)
- Mistlampen voor (bij SR+ alleen achter)
Verder weet ik zo snel geen extra’s